  • 1. Data: 2021-10-25 18:15:21
    Temat: Punchdown
    Od: Shrek <...@w...pl>

    https://www.sport.pl/inne/7,102005,27730313,walus-w-
    bardzo-ciezkim-stanie-prokuratura-wziela-sie-za-spra
    we.html

    Dla nieklikających - dowiedziałem się, że jest taki "sport" gdzie
    nastawiają łeb i zbierają lepę na ryj i kto pierwszy odpadnie na podłogę
    ten przegrywa. Jeden z "zawodników" w wyniku takiej gali wylądował na
    ojomie z rokowaniami kiepskimi - prawdopodobnie maks na co można liczyć
    to warzywo, a i to optymistycznie. Organizatorzy "gali" ogarnęli
    sytuację - "zawodnikowi" udzielono pomocy poprzez zniesienie go ze sceny
    i zabezpieczono profesjonalną pomoc poprzez wezwanie karetki.

    Dobra - prokuratura zajmie się - co obstawiacie?

    - spowodowanie ciężkego uszczerbku (no chyba nie nieumyślne, skoro
    zabawa polega na takim pierodlnięciu, żeby przeciwnik padł),
    - (potencjalnie) nieumyślne spowodowanie śmierci,
    - przekroczenie uprawnień;)
    - delirium excitium?

    Co dla organizatorów? W zasadzie jakie warunki muszą być spełnione, żeby
    bójka była sportem a nie przestępstwem? Federacja wystarczy? Bo w sumie
    skoro można sobie zorganizować legalninie? galę, polegająca na
    przyjmowaniu z lepy na ryj, to czemu nie deską? Albo po prostu jak w
    netfixie? ;)

    --
    Shrek

  • 2. Data: 2021-10-25 19:24:27
    Temat: Re: Punchdown
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-10-25 o 18:15, Shrek pisze:
> [...]
    > skoro można sobie zorganizować legalninie? galę, polegająca na
    > przyjmowaniu z lepy na ryj, to czemu nie deską? Albo po prostu jak w

    Organizatorzy mają kasę więc stać ich na adwokata lepszego o kilka
    rzędów od kretyna z prokuratury. Więc nic nie będzie.
    Za to kretyn postawi zarzuty matce trzy letniego dziecka które
    nawiało mamusi z domu na ulicę a mamusia miała pecha spać po alkoholu,
    dziecku oczywiście nic się nie stało.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2021-10-25 20:25:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-25, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > skoro można sobie zorganizować legalninie? galę, polegająca na
    > przyjmowaniu z lepy na ryj, to czemu nie deską? Albo po prostu jak w

    Normalnym następstwem dania w mordę (szczególnie u tego typu
    delikwentów) nie jest chyba mimo wszystko wylew, więc rzecz MZ będzie
    się sprowadzać do kwestii czy należało i można było udzielić szybciej
    pomocy. Nie wiadomo co się dokładnie działo, po tym jak już go znieśli,
    a sam fakt, że padł po ciosie raczej przesłanką do zabrania przez
    pogotowie nie jest?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2021-10-25 20:33:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Oct 2021 18:15:21 +0200, Shrek napisał(a):

    > Jeden z "zawodników" w wyniku takiej gali wylądował na
    > ojomie z rokowaniami kiepskimi

    Chcącemu nie dzieje się krzywda.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2021-10-25 21:35:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > pomocy. Nie wiadomo co się dokładnie działo, po tym jak już go znieśli,
    > a sam fakt, że padł po ciosie raczej przesłanką do zabrania przez

    Przecież w tym "sporcie" właśnie chodzi o to żeby upadł na podłogę:P
    Więc jakby nie patrzeć - skoro to przesłanka do zawezwania łapiduchów,
    to jakby nie patrzeć celowe uszkodzenie ciała:P

    O tym, że tam nie było zabezpieczenia medycznego to szkoda gadać.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2021-10-25 21:36:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chcącemu nie dzieje się krzywda.

    Ale ma to jakieś odzwierciedlenie w KK?

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-10-25 21:52:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Powinna być karetka czy inne zabezpieczenie ratowniczo-medyczne na miejscu, a nie na
    telefon.

    -----

  • 8. Data: 2021-10-25 22:23:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.10.2021 o 21:52, ąćęłńóśźż pisze:
    > Powinna być karetka czy inne zabezpieczenie ratowniczo-medyczne na
    > miejscu, a nie na telefon.

    Z czego to wynika? nie może być ratownik? Lekarz?

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-10-26 01:34:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Przecież w tym "sporcie" właśnie chodzi o to żeby upadł na podłogę:P
    > Więc jakby nie patrzeć - skoro to przesłanka do zawezwania łapiduchów,
    > to jakby nie patrzeć celowe uszkodzenie ciała:P

    No więc rzecz sprowadza się do tego, co działo się po tym jak go
    znieśli. Ponoć był przytomny, ponoć po jakims czasie wystąpiły jakies
    objawy neurologiczne. Po jakim czasie? Kto to byli ci goście co się nim
    zajmowali? Jak on jest w takim fatalnym stanie to wydaje się, że było
    juz z nim bardzo źle w momencie zniesienia (silny krwotok?) i wtedy te
    objawy to chyba powinny wystąpić szybko? Był obserwowany ciągle i od
    samego poczatku, czy tez go zostawili, aby "doszedł do siebie" i po pół
    godzinie stwierdzili, że ma objawy?

    > O tym, że tam nie było zabezpieczenia medycznego to szkoda gadać.

    To chyba będzie jedynie ważne w kontekście na ile brak fachowej pomocy
    medycznej tam na miejscu przyczynił się do jego stanu. Mógł się
    przyczynic, ale nie musiał.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-10-26 06:46:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No więc rzecz sprowadza się do tego, co działo się po tym jak go
    > znieśli.

    To dla organizatorów. Ale co dla sprzedającego liścia?

> [...]
    > objawy to chyba powinny wystąpić szybko? Był obserwowany ciągle i od
    > samego poczatku, czy tez go zostawili, aby "doszedł do siebie" i po pół

    Z tego co widziałem to go po prostu ze sceny znieśli. A dalej obstawiam
    "o kurwa, dzwońcie po karetkę"

    > To chyba będzie jedynie ważne w kontekście na ile brak fachowej pomocy
    > medycznej tam na miejscu przyczynił się do jego stanu. Mógł się
    > przyczynic, ale nie musiał.

    Prawdę mówiąc... chyba się specjalnie nie przyczynił. Facet zapewne po
    prostu potrzebował operacji i jedyne co realnie ratownicy mogli zrobić
    to go zawieźć na sor. Slogan mówi, ze każda sekunda się liczy, a potem
    dojeżdzasz na sor i czekasz trzy godziny...

    --
    Shrek