  • 11. Data: 2014-04-14 22:50:08
    Temat: Re: Chciałam zapłacić ten mandata ale nie mogłam :-)
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-09 22:27, z pisze:
    > Jako że ostatnio poprawne politycznie media drążą niby temat pewnej
    > posłanki która popełniła wykroczenie ale nie mogła zapłacić mandatu bo
    > takie poprawo... Ale jakoś mam dziwny poczucie niedosytu. :-)
    > Czy poseł może pokazać funkcjonariuszowi dowód osobisty + prawo jazdy i
    > spokojnie zapłacić mandat jeśli chce to naprawdę zrobić i po sprawie?
    > Czy znowu popaprana ściema "chcę ale nie mogę"???

    Poseł tak naprawdę mandat może przyjąć bez najmniejszego problemu.
    Wystarczy nie powoływać się na to, że jest posłem. Dotyczy to przede
    wszystkim tzw. drobnicy parlamentarnej typu poseł Piździszewski z Dolnej
    Koziej Wólki. W przypadku tych znanych z czołówki, raczej mandatu po
    prostu nie dostaną bo są znani i wiadomo o nich, że sa posłami, więc
    żaden funkcjonariusz nie wystawi im mandatu.

    Inna sprawa z prokuratorami i sędziami. Przyjęcie przez nich mandatu
    grozi postępowaniem dyscyplinarnym z uwagi na rażące naruszenie ustawy,
    która stanowi że prokurator/sędzia za wykroczenia odpowiada jedynie
    dyscyplinarnie.

    --
    Sonn

  • 12. Data: 2014-04-15 08:55:44
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.04.2014 21:00, Budzik pisze:
    > W TV widziałem przełożonego tych strazników ktory stwierdził, ze jak tylko
    > pani była wspaniała sportsmenka -> poseł bez honoru machneła legitymacją
    > poselską to juz nie mogli jej wystawić mandatu.
    > Gdyby tego nie zrobiła, mandat by wystawili w nieswiadomosci, ze to
    > posłanka.

    Czy tylko ja mam trudność w zrozumieniu w/w 2 zdań?

    p. m.

  • 13. Data: 2014-04-15 15:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m m...@g...com ...

    > Czy tylko ja mam trudność w zrozumieniu w/w 2 zdań?

    Nie wiem.
    Ale chętnie wyjasnie. Co jest niejasne?

  • 14. Data: 2014-04-15 16:05:05
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-15 08:55, m pisze:

    > Czy tylko ja mam trudność w zrozumieniu w/w 2 zdań?

    Chyba tak

    --
    Sonn

  • 15. Data: 2014-04-15 16:45:48
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 15.04.2014 15:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik m m...@g...com ...

    > Nie wiem.
    > Ale chętnie wyjasnie. Co jest niejasne?

    Domyślam się że masz na myśli że jakby pani była tylko sportsmenką to by
    mogli wystawić, ale jako poseł bez honoru machnęła legitymacją poselską
    i przez to nie mogli jej wystawić mandatu. Ale pewności nie mam :).

    p. m.

  • 16. Data: 2014-04-15 23:52:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m m...@g...com ...

    > Domyślam się że masz na myśli że jakby pani była tylko sportsmenką to by
    > mogli wystawić, ale jako poseł bez honoru machnęła legitymacją poselską
    > i przez to nie mogli jej wystawić mandatu. Ale pewności nie mam :).

    W pewnym sensie.
    Mam na mysli, ze pani była swietna sportsmenką, ale jak tylko dorwała się
    do władzy to w takich własnie sytuacjach pokazuje brak honoru.
    I nie przekonuje mnie to dziecinne tłumaczenie ze nie mogła zapłacic bo
    jest posłem.
    nie pokazywac legitymacji, przeprosic, dac tradycyjne dokumenty i przyjąc
    mandat. Ale do tego trzeba miec odrobinę przyzwoitości.

  • 17. Data: 2014-04-16 10:49:02
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2014-04-15 23:52, Budzik pisze:

    > nie pokazywac legitymacji, przeprosic, dac tradycyjne dokumenty i przyjąc
    > mandat. Ale do tego trzeba miec odrobinę przyzwoitości.

    No tak, ale policjanci mają zwyczaj/polecenie (jakoś tam prawnie
    umotywowane) pytania o miejsce pracy i źródło dochodów, być może w celu
    dopasowania kwoty mandatu.
    No i co taka zawodowa posłanka ma w tym momencie odpowiedzieć? :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 18. Data: 2014-04-16 10:52:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-16 10:49, ajt pisze:
    > No i co taka zawodowa posłanka ma w tym momencie odpowiedzieć? :)

    Że służy narodowi, nie ma czasu i niech pisze z górnej półki bo trzeba
    budżet ratować i łapać następnych. :-)

  • 19. Data: 2014-04-16 13:17:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ajt a...@u...com.pl ...

    > No tak, ale policjanci mają zwyczaj/polecenie (jakoś tam prawnie
    > umotywowane) pytania o miejsce pracy i źródło dochodów, być może w
    > celu dopasowania kwoty mandatu.

    Serio?
    A jak myslałem, ze zadają głupie pytania, bo im się nudzi.

    > No i co taka zawodowa posłanka ma w tym momencie odpowiedzieć? :)

    Jak nie wie, jak zapłacić mandat i co odpowiedzieć, zeby to było możliwe,
    to ja nie chcę takiego posła. Trochę inwencji! A co ty byś odpowiedział w
    takiej sytuacji gdybyś był posłem?

  • 20. Data: 2014-04-17 02:36:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Apr 2014, ajt wrote:

    > No tak, ale policjanci mają zwyczaj/polecenie (jakoś tam prawnie umotywowane)
    > pytania o miejsce pracy i źródło dochodów,

    Moment, moment.
    To jest nieporozumienie "u źródła".
    Taka informacja jest potrzebna temu, kto chce wystąpić do sądu
    o ukaranie, np. grzywną. Dajmy na to policjantowi.
    Ma ją przekazać razem z zarzutami.
    To ma być *obiektywna* informacja, zebrana przez kierującego
    wniosek o ukaranie, a nie stanowisko karanego!
    Jak wnioskujący o ukaranie chce we wniosku pisać to co karany
    (no dobra, obwiniony) uważa, to niech pisze "nie popełnił
    wykroczenia takiego a takiego" :P
    Rozumiesz kiks?
    KPW nakazuje dostarczenie sądowi informacji o tym:
    - o co jest obwiniony
    - gdzie pracuje itede
    Ale to NIE MAJĄ być swobodne wynurzenia obwinionego!
    Przecież to nie jego stanowisko jest podstawą oskarżania.

    pzdr, Gotfryd