  • 1. Data: 2004-06-28 10:30:48
    Temat: Ceny w Super- Hipermarketach: Oszustwo(?). Która cena ważna?.
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    Witam!
    Mam pytanie dotyczące cen w Super- Hipermarketach i
    ogólnie w sklepach. Chodzi o poruszany wielokrotnie
    problem różnic cen wystawionych towarów i cen
    "wybijanych na kasie". Oczywiście, że klient ma prawo
    domagać się sprzedaży towaru po cenie , jaka widnieje
    przy/na tym towarze.
    Chodzi mi jednak o inną sytuację.
    Mianowicie jestem w M1 w Poznaniu. Chcę kupić sandały
    i widzę ogromną cenę 59,90 nad stertą kartonów z
    sandałami. Przymierzam, biorę jedną parę i idę do kasy.
    W kasie okazuje się, że cena wynosi 79,90 (!). Mówię
    kasjerce, że pewnie się pomyliła. Ona na to, że nie i
    pokazuje mi metkę przyklejoną do sandałów z kodem
    paskowym i "jak wół" wypisaną ceną 79,90.

    Moje pytania:
    1. Czy w takim przypadku mogę się dopominać sprzedaży
    po cenie, którą widziałem przy stercie kartonów?
    2. Czy poprzez takie działania sklep łamie prawo?
    Według mnie jest to eiwdentne "naciągactwo".

    Uprzedzając wątpliwości: nie ma możliwości, by ktoś
    przełożył jedną parę sandałów na półkę z inną ceną.
    To było jedyne miejsce w sklepie gdzie te sandały stały
    uporządkowane w kartonach w dużej ilości. Nad nimi
    była duża plakietka z napsem "Sandały 59,90".

    Z góry dziękuję za odpowiedź:)

    pozdrawiam - tan

    wytnij "nos." z adresu: t...@n...o2.pl

  • 2. Data: 2004-06-28 10:58:34
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik tan napisał:
    > 1. Czy w takim przypadku mogę się dopominać sprzedaży
    > po cenie, którą widziałem przy stercie kartonów?

    nie, gdyż sprzedaży dokonuje sie po cenie wystawionej _na_ produkcie

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2004-06-28 11:03:53
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > nie, gdyż sprzedaży dokonuje sie po cenie wystawionej _na_ produkcie

    tia, jasne, a on ma byc jasnowidzem i wiedziec jaka cena wyskoczy gdy
    maszyna odczyta kod kreskowy.

    P.

  • 4. Data: 2004-06-28 11:15:14
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

    > tia, jasne, a on ma byc jasnowidzem i wiedziec jaka cena wyskoczy gdy
    > maszyna odczyta kod kreskowy.
    >
    > P.

    Po 1sze :

    > Ona na to, że nie i
    > pokazuje mi metkę przyklejoną do sandałów z kodem
    > paskowym i "jak wół" wypisaną ceną 79,90.

    Po 2gie :

    chya w kazdym markecie sa punkty, w ktorych mozemy sobie "odczytac" cene.
    Czytnik+monitor, na ktorym wyswietla sie cena.

  • 5. Data: 2004-06-28 11:16:42
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    Przemyslaw Rokicki wrote:

    > tia, jasne, a on ma byc jasnowidzem i wiedziec jaka cena wyskoczy gdy
    > maszyna odczyta kod kreskowy.
    >
    > P.

    Raczej nie o to mi chodziło:)
    Cena jest nie tylko na kodzie kreskowym, ale i jest wypisana
    przy użyciu symboli znaków cyfr arabskich ;)
    Gdyby cena inna była _tylko_ w kodzie kreskowym to domagał bym
    się sprzedania po cenie takiej jaką widziałem "na półce".

    W tym przypadku po prostu nie zwróciłem uwagi na cenę
    przyklejoną do produktu. Natomiast cena "na półce" odnosiła
    się ewidentnie do tego własnie produktu i nie było możliwości
    pomyłki.

    Moim zdaniem jest to "naciągactwo", gdyż cena niższa wypisana
    była "wołami", natomiast ta wyższa na towarze była drobnym
    drukiem trudnym do odczytania przez osoby starsze, a ja nie
    zwróciłem po prostu na nią uwagi.

    Dlatego jest to moim zdaniem naciągactwo i moje pytanie jest
    nadal aktualne: Czy sklep nie łamie przepisów poprzez swoje
    działania?

    pozdrawiam - tan

    wytnij "nos." z adresu: t...@n...o2.pl

  • 6. Data: 2004-06-28 11:44:02
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Dlatego jest to moim zdaniem naciągactwo i moje pytanie jest
    nadal aktualne: Czy sklep nie łamie przepisów poprzez swoje
    działania?

    Moim zdaniem też jest to naciągactwo i Inspekcja Handlowa zapewne walnęłaby
    im mandat. ( że wprowadzają konsumentów w błąd co do faktycznej ceny
    produktu )

    brett

  • 7. Data: 2004-06-28 12:15:54
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał:
    > tia, jasne, a on ma byc jasnowidzem i wiedziec jaka cena wyskoczy gdy
    > maszyna odczyta kod kreskowy.

    przeczytaj jeszcze raz jego post
    cena była nadrukowana na metce

  • 8. Data: 2004-06-28 12:30:50
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Po 2gie :
    >
    > chya w kazdym markecie sa punkty, w ktorych mozemy sobie "odczytac" cene.
    > Czytnik+monitor, na ktorym wyswietla sie cena.

    nie w kazdym

    P.

  • 9. Data: 2004-06-29 21:11:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Rokicki"

    > nie w kazdym

    W każdym razie zgodnie z prawem powinny być.

    Po 3 (kontynuując linię Jarka):

    to w sklepie samoobsługowym z łatwością ktoś celowo lub przez nieuwagę
    może przełożyć towar na inne miejsce. Niby obsługa powinna pilnować i
    prawidłowo układać, ale jednak nie zawsze nadąży. Tak więc wiele pomyłek
    wcale nie musi wynikać z winy sklepu.

    Po 4:

    Jak klient ma dowieść, ze but akurat wziął spod ceny 59,99 zł. Skoro
    wziął, to go tam nie ma. Inna sprawa, ze jeśli pod taką ceną stoi cały
    koszt identycznych butów, to kwalifikuje się do ukarania mandatem osoby
    odpowiedzialnej za naruszenie ustawy o cenach. Tym nie mniej w odniesieniu
    do klienta obowiązuje nadal cena na metce przyklejonej do buta.