  • 11. Data: 2009-05-29 21:23:27
    Temat: Re: CIEKAWOSTKA Z SĄDU
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > To podałeś rozwiązanie z kpk.
    > A swoją drogą skoro pani jest tak chora że nie może pisać to po co jej
    > kopia akt, zapewne stan zdrowia nie pozwala jej czytać.

    Co za brednie... Do czytania (z reguły) służą oczy. Do pisania (z
    reguły) służą dłonie. Jest mnóstwo chorób, które wpływają na dłonie, a z
    oczami nie mają nic wspólnego (artretyzm, paraliż, parkinson....).

  • 12. Data: 2009-05-29 23:56:45
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    Trollson pisze:
    > Bo? To akjmat czy potrafisz to SENSOWNIE uzasadnić?

    Ja mogę, sędziowska mendo? Wolisz linki czy sidy? Do pomówień, zniewag czy
    przykładów pychy i jątrzenia?

    mi

  • 13. Data: 2009-05-30 00:16:33
    Od: "Schweinchen" <k...@i...de>

    "Johnson" <j...@n...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Bo? To akjmat czy potrafisz to SENSOWNIE uzasadnić?

    A po co mam cos uzasadniac, jak swoja odpowiedzia potwierdziles swoja
    pozycje nowego grupowego Trolla.
    A jesli chodzi o SENSOWNIE - to moze bys ty chocziaz raz cos SENSOWNIE
    napisal? Bo jak sie czlowiek przymusi i poczyta twoje posty, to chamstwo,
    buractwo i TROLLOWATOSC tylko widac.

    Andy

  • 14. Data: 2009-05-30 09:51:59
    Od: kuba <j...@g...com>

    witek pisze:

    > Nie musi.
    > Wystarczy zrobic to samo co zrobila, czyli odcisk palca i podpis świadka.
    > Z tym, że nie na pelnomocnictwie a od razu na pismie do sądu.

    Nie musi być nawet odcisku palca.
    § 2. Za osobę, która nie może się podpisać, pismo podpisuje osoba przez
    nią upoważniona, ze wskazaniem przyczyny złożenia swego podpisu.

    pozdrawiam
    kuba

  • 15. Data: 2009-05-30 11:45:20
    Od: kuba <j...@g...com>

    To.mEK pisze:

    czy aby na pewno tylko prawnik moze napisac takie pismo ?)
    > - a jesli moja sasiadka sama nie moze wystapic to trzeba zrobic pismo
    > zgodnie z art. 119 $2 KPK.
    > (ten przepis mowi o pismach w procesie karnym)

    Tak, tylko adwokat, jeśli działa jako przedstawiciel procesowy strony.
    Natomiast pani może napisać takie pismo w swoim imieniu. Kwestię podpisu
    reguluje w tym przypadku art. 119 par. 2 KPK (tak jak Ci powiedzieli).
    W praktyce: napisz takie pismo na komputerze jako sąsiadka i podpisz się
    pod nim swoim imieniem i nazwiskiem wskazując przyczynę złożenia swojego
    podpisu.
    Do tego istotna informacja:
    § 1. Za wydanie kserokopii dokumentów z akt sprawy pobiera się opłatę w
    wysokości 1 zł za jedną stronicę kserokopii.
    Akta można natomiast przeglądać nieodpłatnie w siedzibie sądu.

    pozdrawiam
    kuba

  • 16. Data: 2009-05-30 14:29:57
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ciekawe, czy przy argumencie obłożnej choroby sąd zwolniłby z opłaty za ksero akt?
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2009-05-30 16:43:22
    Od: kuba <j...@g...com>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Ciekawe, czy przy argumencie obłożnej choroby sąd zwolniłby z opłaty za ksero akt?

    Na podstawie samej choroby chyba nie. Przesłanką zwolnienia od kosztów w
    kpk jest fakt, że ich wyłożenie byłoby zbyt uciążliwe, ze względu na
    określone powody.

    pozdrawiam
    kuba

  • 18. Data: 2009-06-04 17:23:47
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    kuba <j...@g...com> napisał(a):

    > akt?
    >
    > Na podstawie samej choroby chyba nie. Przesłanką zwolnienia od kosztów w
    > kpk jest fakt, że ich wyłożenie byłoby zbyt uciążliwe, ze względu na
    > określone powody.

    Sąd nie może nikogo zwolnić od opłaty za kopie z akt - brak podstawy prawnej
    do tego. Inaczej mówiąc - sąd musi tę opłatę pobrac, czy mu się to podoba, czy
    nie.
    Nie ulega watpliwości, że jest to pewnego rodzaju luka w prawie oraz
    ograniczenie prawa do obrony - nie moga byc z tej opłaty zwolnieni np.
    również pozbawieni wolnosci nie mający grosza na koncie - jednak jakoś
    dotychczas tego nie zmieniono.

  • 19. Data: 2009-06-04 21:07:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jb pisze:

> [...]
    > ograniczenie prawa do obrony - nie moga byc z tej opłaty zwolnieni np.
    > również pozbawieni wolnosci nie mający grosza na koncie - jednak jakoś

    Ale dostęp jest gratis!

    Płacisz tylko za zrobienie kopii - jak sobie odpiszesz ręcznie, to masz
    kopię gratis. Albo jak sobie pstrykniesz własnym aparatem kopie.

  • 20. Data: 2009-06-05 15:48:27
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nieprawda - można wrócić się do sądu o zgodę na samodzielne skopiowanie aparatem
    fotograficznym i jest to wtedy bezpłatne.
    Pewnie o skanowanie przyniesionym skanerem podobnie - tego akurat nie próbowałem (ale
    podejrzewam, cze sporo zawodowców tak robi).
    Bardziej nie rozumiem, dlaczego strona postepowania w ogóle musi "zwracać się do
    sądu" pisemnie o zgodę za skopiowanie.
    JaC

    -----