  • 21. Data: 2010-03-01 13:02:22
    Temat: Re: Broń gazowa
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hmgddg$lk4$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > z prochu strzelniczego, natomiast moze tam gazu nie bylo.

    byl

    > tylko nie przewietrzono) to wylazlem z trudnosciami z oddychaniem i
    > wscieklym pieczeniem+lzawieniem oczu

    moze jestes alergikiem czy astmatykiem, albo uzyto naboi z gazem, ktore sa
    zarezerwowane dla "sluzb", lub w kazdym razie niedostepne zwyklemu
    kowalskiemu, nawet majacemu pozwolenie na bron gazowa

  • 22. Data: 2010-03-01 13:03:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PYTON" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Myślałem o np. czymś takim

    no to jest zwykle psikadlo, tylko w formie pistoletu, szkoda kasy

  • 23. Data: 2010-03-01 18:06:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    szerszen pisze:

    > natomiast kwestii przydatnosci to nie zmienia, niezaleznie czy to
    > psikacz wygladajacy jak pistolet, czy bron palna gazowa

    Broń palna gazowa przy strzale produkuje efekty akustyczno-świetlne
    które same mogą czy na zwierzaka czy na ludzkiego napastnika podziałać
    nawet silniej niż sam czynnik rażący.

  • 24. Data: 2010-03-01 18:14:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    szerszen pisze:

    > a ty myslisz ze ten "tatuaz" to z czego sie wzial?
    > na szczescie nikt wzroku nie stracil ani niczego innego, aczkolwiek
    > wizyta u okulisty byla, co tylko potwierdza nedzna przydatnosc takich
    > zabawek
    >
    > a i to nie ja strzelalem, ani nie ja oberwalem

    A amunicja nie była jakaś przeterminowana?
    I czy na pewno była gazowa, a nie np. hukowa?

    Bo ja akurat widziałem jak zmiana kierunku wiatru (tak że strzelca
    dogoniła chmura po strzale) spowodował duże trudności z oddychaniem i
    powrót obiadu na łono natury.
    A sam zapach tego gazu był bardzo gryzący i drażniący oczy i nos jeszcze
    jakiś czas po strzale (a była to otwarta przestrzeń).

  • 25. Data: 2010-03-01 21:44:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PYTON" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli chodzi o pojemniki z gazem, również te wyglądem przypominające
    pistolet, to można je kupić bez pozwolenia. Odradzam zakup broni
    przypominającej pistolety z przyczyn praktycznych. Po pierwsze z mojego
    doświadczenia wynika, że jakie by te gazy obezwładniajace nie były, to i
    tak są średnio skuteczne. O wiele skuteczniejsze są piany czy żele. Jeśli
    nawet środek obezwładniający nie zadziała na napastnika, to pianą zawsze
    można mu po prostu oczy zasmarować. Może to nie będzie zgodne z instrukcją
    użycia, ale w podbramkowej sytuacji bym sobie tym głowy nie zawracał. Na
    podobnej zasadzie ta substancja zadziała na psa, choć trudniej trafić.

    Pojemnik w kształcie pistoletu ma wiele wad. Po pierwsze jest kłopotliwy
    przy wszelkiego rodzaju kontrolach, bo przypomina broń. Oczywiście,
    wszystko da się wyjaśnić, ale po co. Po drugie, jak ją wyciągniesz, to
    zaraz wszelkie mądre inaczej osoby okrzykną Cię terrorystą i mordercą
    kotów. I znowu wszystko się da wyjaśnić - później. Pojemnik w kształcie
    broni jest mniej wygodny w noszeniu (duży) i użyciu. Tego się używa na
    małym dystansie, więc również o wiele łatwiej jest taki "pistolet"
    wytrącić, niż ukryty w dłoni pojemnik z gazem.Pojemnik w kształcie
    pistoletu może też stać się powodem napaści osoby, która zobaczy, że masz
    "broń" i będzie chciała ją zdobyć. No i wreszcie, jeśli napastnik będzie
    miał prawdziwą broń, to go sprowokujesz do strzału.

    Reasumując uważam, że do samoobrony dużo lepszym zestawem - pomijając broń
    palną - będzie pojemnik z pianą lub żelem plus dobry baton (teleskopowa
    pałka).

  • 26. Data: 2010-03-01 22:21:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > doświadczenia wynika, że jakie by te gazy obezwładniajace nie były, to i
    > tak są średnio skuteczne. O wiele skuteczniejsze są piany czy żele.

    Takie pistoleciki mogą mieć tez pojemniki właśnie na żel. De facto jest
    to tylko uchwyt i dysza do zwykłego "spreju".

> [...]
    > zawsze można mu po prostu oczy zasmarować. Może to nie będzie zgodne z
    > instrukcją użycia, ale w podbramkowej sytuacji bym sobie tym głowy nie

    Ty może nie, bo masz wsparcie... Normalny człowiek trafi na [censored] w
    todze i będzie mieć problem ;-/

    [ciach]

    > Reasumując uważam, że do samoobrony dużo lepszym zestawem - pomijając
    > broń palną - będzie pojemnik z pianą lub żelem plus dobry baton
    > (teleskopowa pałka).

    Ooooo tak - wtedy "na pewno się szykował na akcję", więc planował
    zostanie napadniętym ;-/

  • 27. Data: 2010-03-01 23:24:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4b8c3df9$1@news.home.net.pl...

    > Ty może nie, bo masz wsparcie... Normalny człowiek trafi na [censored] w
    > todze i będzie mieć problem ;-/

    Szanse na wyrządzenie poważniejszych obrażeń są znikome. Zakładając, że nie
    będziemy tym polewać przypadkowych osób, to jeszcze bardziej znikome jest
    wnoszenie przez nie jakichkowliek oskarżeń. No i nikt nie mówił, że musimy
    się chwalić tym, że to specjalnie.

    > Ooooo tak - wtedy "na pewno się szykował na akcję", więc planował
    > zostanie napadniętym ;-/

    Bez przesady - baton i gaz, to nie jest jakieś wielkie wyposażenie. Na
    wojnę to jeszcze kamizelka, chełm oraz ze dwie sztuki broni oraz reszta
    gadżetów. Baton to naprawdę dobra rzecz. I na człowieka i na psa. Przy czym
    niekoniecznie trzeba tym lać po łba. Od psa się oganiamy, a napastnika
    najlepiej w udo potraktować, od czego przechodzi mu chęć do napaści, a
    raczej zabić trudno.

  • 28. Data: 2010-03-01 23:32:50
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-03-02 00:24, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > niekoniecznie trzeba tym lać po łba. Od psa się oganiamy, a napastnika
    > najlepiej w udo potraktować, od czego przechodzi mu chęć do napaści, a

    Trzeba mieć refleks i nerwy na wodzy trzymać, bo można siebie samego w
    udo trafić.

    Nie miałam przy sobie żadnego odstraszacza i zanim się zorientowałam to
    przechodzący obok mnie ze swoim panem buldog wytarł sobie zaślinioną
    mordę o mój futerkowy nowy, czysty mankiecik w kożuszku. Nawet nie
    zdążylam nic powiedzieć, bo szybko poszli dalej.

    --
    animka

  • 29. Data: 2010-03-01 23:35:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba mieć refleks i nerwy na wodzy trzymać, bo można siebie samego w
    > udo trafić.

    Bez przesady. To nie nun-cza-ku tylko kawałek kija.

  • 30. Data: 2010-03-02 00:02:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:hmgcn3$ldu$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > nie wiem czego uzyles ale po uzyciu broni gazowej z takiego dystansu
    > osoba trwale stracila by wzrok + miala by powbijane w twarz kryształki z
    > naboju.
    > napewno strzelales z broni gazowej normalnej a nie z gazem pieprzowym?
    > Nie pamietam dokladnie ale w miare bezpieczny dystans do strzalu to chyba
    > 5m(moge sie mylic bo moze to byc rownie dobrze 2 albo i 10, natomiast
    > napewno ponizej 1m mozna zrobic duza krzywde).

    Na dystansie poniżej metra pistolet gazowy jest bardziej niebezpeiczny od
    kulowego. Kula przelatuje i jeśli tylko nie trafi w jakieś duże naczynie
    krwionośne lub ważny narząd, to szanse przeżycia postrzału są całkiem
    spore. W wypadku broni gazowej pobliski postrzał "wypala kanał", a
    ciśnienie gazów działa tak, jakby włożyć petardę w kanał rany postrzałowej.
    Skutki są bardzo poważne.