  • 1. Data: 2010-03-01 12:38:47
    Temat: Szkoda komunikacyjna, wypłata netto
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam!

    Mógłby ktoś w paru słowach pomóc? Co rusz znajduję sprzeczne opinie...
    Likwidacja szkody pojazdu, właściciel sp. z o.o., pojazd kupiony na
    umowę od Niemca, ubezpieczyciel wycenił wartość pojazdu w kwocie
    brutto a wypłacił w netto. Czy robi nas w wała? Jak długo po wypłacie
    można się z nimi ewentualnie użerać?

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2010-03-02 01:35:26
    Temat: Re: Szkoda komunikacyjna, wypłata netto
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
[...]

    Jeżeli likwidacja z OC sprawcy to dla podmiotów prowadzących DG i będących
    podatnikami vat wypłata odszkodowania następuje w kwocie netto. Poszkodowany
    dopłaca vat i odlicza go. Są na to ustawy i wyroki SN.
    Jeżeli szkoda jest likwidowana na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej DG,
    to zawsze wypłacane jest kwota brutto.

    Jeżeli odszkodowanie wypłacone z własnej polisy AC to zależy od konstrukcji
    polisy. Ja mam np tak, że za niewielką dopłatą do składki mam wypłacane
    brutto i nie jest liczona utrata wartości pojazdu w ciągu roku
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-03-02 10:13:20
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    eria.pl
    *Jackare* napisał(-a):

    > Jeżeli likwidacja z OC sprawcy to dla podmiotów prowadzących DG i będących
    > podatnikami vat wypłata odszkodowania następuje w kwocie netto.
    > Poszkodowany dopłaca vat i odlicza go.

    Niekoniecznie. Można być płatnikiem VAT i go w określonych sytuacjach nie
    płacić. Znam właśnie taki przypadek gdzie właściciel prowadzący DG miał AC
    na autko wycenione brutto, uszkodził je i dostał wypłatę brutto, a nie netto
    mimo, że TU pierwotnie przy tym się upierało. Gdyby dostał odszkodowanie
    brutto i jeszcze później odliczył VAT, to już by był przekręt. Znajomy mi to
    tłumaczył, ale że nie wyznaję się na tym, to nie jestem w stanie dokładnie
    tego przytoczyć. Tak czy owak, odszkodowanie miał brutto i VAT nie musiał
    pałcić.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2010-03-02 15:56:30
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    dziala to mniej wiecej tak ze jesli mozesz odliczyc od podatku vat - to
    dostaniesz w netto. jesli jestes bezvatowcem to maja ci dac brutto nawet
    jesli masz dg.
    jak zlecasz warsztatowi naprawe i kwitologie to ciebie toi nie obchodzi -
    oni dostana brutto. jesli sam chcesz kase to dostaniesz netto jesli masz
    mozliwosc odliczania vat.
    na zdrowy rozum mozna by sie uprzec na brutto jesli mialbys strate z dg (ale
    to moje teoretyzowanie) bo wtedy nie mialvbys jak odliczyc podatku bo go nie
    placisz i tak.

  • 5. Data: 2010-03-03 13:45:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Dziękuję wszystkim, nieco mi się rozjaśniło.
    Dalej czuję się robiony w wała, ale teraz przynajmniej wiem na jakich
    zasadach ;)

    Pozdrawiam,
    L.