  • 41. Data: 2010-03-02 21:39:24
    Temat: Re: Broń gazowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:hmjsnn$svi$1@inews.gazeta.pl...

    > Zwracam uwagę na rozporządzenie zabraniające noszenia broni na wierzchu:
    > ROZPORZĄDZENIE
    > MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    > z dnia 3 kwietnia 2000 r.
    > w sprawie przechowywania, noszenia oraz ewidencjonowania broni i
    > amunicji.(Dz. U. z dnia 12 kwietnia 2000 r.)
    >
    > § 7. Broń palną do ochrony osobistej lub ochrony bezpieczeństwa innych
    > osób
    > oraz mienia nosi się w stanie zabezpieczonym, w sposób niewidoczny, w
    > kaburze przylegającej do ciała.
    >
    > myślę, że dotyczy to także przedmiotów przypominających...

    Dotyczyć bezpośrednio nie dotyczy, tym nie mniej zdrowy rozsądek nakazuje
    stosowanie. Tyle, ze w życiu różnie bywa.

  • 42. Data: 2010-03-03 07:28:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie wiem w jakich warunkach to testowałeś, ale jest to sprzeczne z
    > opisanymi w literaturze dot. medycyny sądowej przypadkami.

    w warunkach normalnych, pomieszczenie zamkniete, zabawa rewolwerem
    wycelowanym w twarz, odleglosc jak powiedzialem, naboj gazowy kaliber 9mm,
    przykro mi ze literatura sie ze mna nie zgadza, ale widzialem to na wlasne
    oczy, a to czy mi w to ktos uwierzy czy nie, nie ma wiekszego znaczenia,
    dzialo sie to jakies pi razy oko 17 lat temu, na twarzy chlopaka slady sa do
    dzisiaj, aczkollwiek juz nie tak bardzo widoczne

  • 43. Data: 2010-03-03 07:30:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:hmjt4q$1de$1@inews.gazeta.pl...

    > taki gwizdek dmuchany ? czy na baterie ?
    > z opowieści wiem, że te na baterie słabo działają na psy, albo pies
    > odporny

    widzialem w dzialaniu elektroniczne, mialem sasiada ktory tak bal sie psow,
    ze jak byl dzieciakiem, to przed jakmniekiem czy yorkiem potrafil na
    podworku uciekac, rodzice kupili mu taka zabawke i dzialala na wszystkie psy
    w okolicy, prawde powiedziawszy nigdy niw widzialem takiej zabawki w
    dzialaniu w przypadku kiedy pies byl agresywny, takze tutaj trudno mi
    cokolwiek powiedziec

  • 44. Data: 2010-03-03 08:20:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > kaburze przylegającej do ciała.
    >
    > myślę, że dotyczy to także przedmiotów przypominających...

    Niby dlaczego?

    Jakby dotyczyło, to by było napisane.

  • 45. Data: 2010-03-03 08:23:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > taki gwizdek dmuchany ? czy na baterie ?
    > z opowieści wiem, że te na baterie słabo działają na psy, albo pies odporny

    Część jest wrażliwa, część nie.

    Agresywne kundle a'la owczarki niemieckie w jednym miejscu - ogwizdane
    uciekły w panice.

    Dwa owczarki podhalańskie - nie reagują. Kundelek wyglądający jak
    krzyżówka jamnika z owczarkiem niemieckim: tylko się popatrzył.

    Testy na kotach dały podony wynik: 2x brak rekacji, 1x leniwe spojrzenie
    i dwie reakcje wyraźne - raz zauważalna niechęć i raz reakcja klasy
    "apage satanas!" ;)

  • 46. Data: 2010-03-03 09:23:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b8e1c77$1@news.home.net.pl...

    > Testy na kotach dały podony wynik: 2x brak rekacji, 1x leniwe spojrzenie
    > i dwie reakcje wyraźne - raz zauważalna niechęć i raz reakcja klasy
    > "apage satanas!" ;)

    to podobnie jak z reakcja na laser :)
    jedna z moich kotek dostaje swira i za plamka lata jak glupia, druga lezy z
    boku z mina "po.ebalo cie stara?"

  • 47. Data: 2010-03-03 09:27:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > w wiadomości news:4b8c3df9$1@news.home.net.pl...

    > Szanse na wyrządzenie poważniejszych obrażeń są znikome. Zakładając, że

    Aha. Debil z pogotowa wpisze "poparzenia chemiczne", i choć biegły
    powie, że to nie mogą być żadne poparzenia - sąd sobie to oleje.

    [ciach]

    Taaaaaaaaaaak. Słyszałem inaczej ;-/

  • 48. Data: 2010-03-04 18:11:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Testy na kotach dały podony wynik: 2x brak rekacji, 1x leniwe spojrzenie
    > i dwie reakcje wyraźne - raz zauważalna niechęć i raz reakcja klasy

    Nie sądzę żeby to miało być bardziej skuteczne od zwykłego gwizdka czy
    jakiegokolwiek nagłego hałasu z krzykiem na czele.

    Takich gwizdków używa się też w szkoleniu psów po prostu do
    przywoływania psa, więc jest niezerowa szansa że takim gwizdkiem tylko
    psa się zawoła.

  • 49. Data: 2010-03-05 09:23:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Takich gwizdków używa się też w szkoleniu psów po prostu do przywoływania
    > psa

    Ale z taką samą częstotliwością infradźwięku? Nie ma określonych
    częstotliwością(f) przyjemnych i nieprzyjemnych dla psa i gwizdków z
    odpowiednią f ?

  • 50. Data: 2010-03-05 09:33:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Ale z taką samą częstotliwością infradźwięku? Nie ma określonych

    Ultradźwięku, jeśli już.

    > częstotliwością(f) przyjemnych i nieprzyjemnych dla psa i gwizdków z
    > odpowiednią f ?

    Chodzi raczej o głośność.

    Te odstraszające mają mieć głośność porównywalną z solidną petardą.