  • 1. Data: 2010-03-01 10:44:52
    Temat: Broń gazowa
    Od: "PYTON" <j...@i...pl>

    Witam

    Chciałbym kupić broń gazową. Z racji wykonywanego zawodu może nie jest mi
    nie zbędna, ale przydatna na pewno ( do obrony przed zwierzętami) do tej
    pory w pracy posiadamy wszyscy gaz łzawiący. Ale stwierdziliśmy, że może
    przejść na coś innego. I moje pytanie jak to teraz jest z pozwoleniem?
    Pytałem na komisariacie i dostałem odpowiedz, że wystarczy mieć 21 lat. To
    samo powiedziano mi w sklepie internetowym z bronią. Ale w Internecie już
    znalazłem parę sprzecznych opinie. Więc jeśli ktoś jest w temacie to
    prosiłbym o informacje jak to teraz jest z bronią gazową.

  • 2. Data: 2010-03-01 10:48:45
    Temat: Re: Broń gazowa
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PYTON" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    ostatnio nastapila jakas nowelizacja, wiec moze sie okazac, ze w internecie
    dokopales sie do starej ustawy

    natomiast kwestia przydatnosci broni gazowej do jakiejkolwiek obrony,
    zarowno przed ludzmi jak i zwierzetami, jest mocno sporna, jesli chodzi o
    zwierzaki, to juz lepszy bylby gaz pieprzowy, albo gwizdek ultradziwiekowy

  • 3. Data: 2010-03-01 11:04:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Na początek proponuję przeczytać Ustawę o broni i amunicji

    > Chciałbym kupić broń gazową.

    Tzn. broń gazową czy miotacz gazu w formie pistoletu?
    Jedna traktowana jest jak broń, wymaga wszelkich procedur i pozwoleń, druga
    traktowana jest jak zwykły ręczny gaz (bez pozwolenia)

  • 4. Data: 2010-03-01 11:28:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > natomiast kwestia przydatnosci broni gazowej do jakiejkolwiek obrony,
    > zarowno przed ludzmi jak i zwierzetami, jest mocno sporna, jesli chodzi

    Jeszcze sprecyzujmy, co kto ma na myśli przez "broń gazową" - bo
    niektórzy mogą tak określać miotacze "psikanego" gazu wyglądające jak
    broń palna.

    Czyli de facto wygodniejszy uchwyt do gazu pieprzowego - co może być
    dobrym rozwiązaniem i wymaga tylko pełnoletności.

    Bo te z ładunkami prochowymi to chyba nadal wymagają przejścia takiej
    samej procedury, co zwykła broń palna?

  • 5. Data: 2010-03-01 11:28:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b8ba4d7$1@news.home.net.pl...

    > Bo te z ładunkami prochowymi to chyba nadal wymagają przejścia takiej
    > samej procedury, co zwykła broń palna?

    no wlasnie mieli zlagodzic przepisy, tylko nie wiem czy juz weszlo, czy ma
    wejsc dopiero, slyszalem cos niedawno w tv, ale poniewaz sluchalem jednym
    uchem, to nie wiem czy klepneli, czy dopiero mieli sie zastanawiac nad
    zlagodzeniem

    natomiast kwestii przydatnosci to nie zmienia, niezaleznie czy to psikacz
    wygladajacy jak pistolet, czy bron palna gazowa

  • 6. Data: 2010-03-01 11:37:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > natomiast kwestii przydatnosci to nie zmienia, niezaleznie czy to
    > psikacz wygladajacy jak pistolet, czy bron palna gazowa

    Bo? Jak dla mnie taki "pistolet" jest wygodniejszy dla osoby typu kurier
    (bo odniosłem wrażenie, że to ktoś w tym rodzaju) - łatwiej użyć nawet w
    rękawiczkach.

    Ale jeśli masz inne zdanie - wyjaśnij. Zwłaszcza że sam wymieniłeś gaz
    pieprzowy jako dobry wybór.

  • 7. Data: 2010-03-01 11:45:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b8ba6ed$1@news.home.net.pl...

    > Bo? Jak dla mnie taki "pistolet" jest wygodniejszy dla osoby typu kurier

    nie chodzi mi o komfort uzywania, tylko skutecznosc, swojego czasu mialem
    duza stycznosc ze wszelkimi "psikaczami" gazowymi i z bronia palna gazowa,
    co za tym idzie mozliwosc potestowania, a testy niestety na "cywilnych"
    gazach nie pozostawily suchej nitki, niezlaeznie od sposobu wydalania z
    siebie tego gazu

  • 8. Data: 2010-03-01 11:52:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

> [...]
    > palna gazowa, co za tym idzie mozliwosc potestowania, a testy niestety
    > na "cywilnych" gazach nie pozostawily suchej nitki, niezlaeznie od

    Osobiście nie używałem, ale wszystkie modele, jakie sobie na stronie
    sklepiku przeoglądałem, były "zasilane" zwykłym gazem pieprzowym... Może
    tamme używały innego gazu?

    I tak z ciekawości: co konkretnie wyszło w testach?

  • 9. Data: 2010-03-01 11:56:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b8baa99$1@news.home.net.pl...

    > I tak z ciekawości: co konkretnie wyszło w testach?

    wyszlo to, ze uzywanie takiego gazu w razie niebezpieczenstwa, moglo tylko
    rojuszyc napastnika, a nie powstrzymac, im napastnik bardziej nietrzezwy,
    tym mniejsze to robilo na nim wrazenie

    a co do broni palnej gazowej, ta jest jeszcze gorsza od psikacza, strzal z
    bezposredniej w twarz, z odleglosci okolo 30-50 cm spowodowal jedynie
    powstanie gustownego "tatuazu" i nic pozatym

  • 10. Data: 2010-03-01 12:15:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > wyszlo to, ze uzywanie takiego gazu w razie niebezpieczenstwa, moglo
    > tylko rojuszyc napastnika, a nie powstrzymac, im napastnik bardziej
    > nietrzezwy, tym mniejsze to robilo na nim wrazenie

    Czyli pewnie były te CS czy jak im tam - kapsaicyna powinna działać na
    każdego.

    > a co do broni palnej gazowej, ta jest jeszcze gorsza od psikacza, strzal
    > z bezposredniej w twarz, z odleglosci okolo 30-50 cm spowodowal jedynie
    > powstanie gustownego "tatuazu" i nic pozatym

    Uuuuuuuuuuu....

    Ktoś się zgłosił na ochotnika? ;->