eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBrak odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni i odrzucenie tego faktu przez sąd. › Brak odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni i odrzucenie tego faktu przez sąd.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Brak odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni i odrzucenie tego faktu przez
    sąd.
    Date: Fri, 23 Feb 2018 18:39:23 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 51
    Message-ID: <p6pjk5$6sf$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 46.175.234.188.maxnet.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1519407557 7055 46.175.234.188 (23 Feb 2018 17:39:17
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Feb 2018 17:39:17 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.22 (Windows/20090605)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:769197
    [ ukryj nagłówki ]

    Elo

    A było tak:
    Zakup konsumencki przez Internet butów z membraną zapewniającą
    nieprzepuszczanie wody. Przy częściowym zanurzeniu w wannie, buty
    ewidentnie przeciekają po kilku minutach w miejscu, gdzie jest membrana.

    9-go sprzedawca odbiera paczkę z butami i pismem reklamacyjnym na
    podstawie rękojmi.
    23-go mija termin na poinformowanie klienta o sposobie rozpatrzenia
    reklamacji. Jakiejkolwiek odpowiedzi brak. Więc zgodnie z Art.561(5)
    KC reklamacja powinna zostać uwzględniona.
    28-go klient dziękuje za pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
    Sprzedawca mailem wypisuje jakieś dyrdymały o wysłaniu do producenta.

    Na rozprawie przeciw sprzedawcy, ten pokazuje jakieś pismo z datą
    30-go, którego skan wysłał jakoby e-mailem do klienta. W piśmie
    producent odrzuca reklamację, po jakoby wykonanych testach.
    Oczywiście nie wiadomo czy były to te same buty.


    Sąd nie zgadza się, że sprzedawca musi uznać żądanie za uzasadnione
    mimo naruszenia terminu 14 dni. Zleca dalsze uwiarygodnienie
    roszczeń przez strony, w tym ewentualne badanie przez rzeczoznawcę i
    zakańcza rozprawę.

    To jak w końcu jest z dowolnością uznawania tego artykułu? Od
    widzimisię czy powinno być obligatoryjne? A może traktujmy inne
    przepisy uznaniowo.

    Art. 561 (5)
    Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub
    usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając
    kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował
    się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie
    to uznał za uzasadnione.



    I druga sprawa...

    Czy można teraz złożyć wniosek o przeniesienie postępowania do
    miasta powoda?
    UOKIK wydał kilka decyzji o klauzulach niedozwolonych
    stwierdzających, że spory rozstrzyga sąd właściwy do siedziby
    sprzedawcy.

    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1