  • 41. Data: 2013-09-08 10:05:14
    Temat: Re: Brak miejsca w Dowodzie Rejestracyjnym na pieczątki
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-07 21:09, J.F. pisze:

    > Kupujesz nowe to pierwszy przeglad po 3 latach, kolejny po 2, i razem
    > na 10 lat starczy. 5 zl rocznie, wk*, ale koszt znikomy.

    Po kupnie nowego - spadek wartości po pierwszym roku eksploatacji -
    rzędu 30%. Jesteś żałosny.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 42. Data: 2013-09-08 10:19:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-08 09:47, z pisze:

    > Nic mnie nie zabezpiecza przed bezsensowym kosztem wymiany dowodu (+cała
    > procedura - dla jednych większa dla innych mniejsza) po 6 latach
    > normalnego użytkowania pojazdu.

    Kup nowy, będzie 10 lat...

    > Wiem ... Zabezpiecza mnie przed tym sprzedaż starego złoma i kupno
    > nowszego "lepszego" złoma :-)

    Jest to jakieś rozwiązanie.

    > "Czep się lepiej swojej baby" :-)

    Nie mam podstaw, przynajmniej w tej materii.

    > Lepszy słoik płacący sumiennie wszystkie podatki, pracujący na więcej
    > niż etacie, wychowujący potomka i nie wyciągający ręki po zasiłki od
    > państwa niż cała banda "przedsiębiorców", "rozwodników" czy innej
    > patologii pleniącej się w miejscach do których "słoiki" przyjeżdżają za
    > chlebem. Ale to już inna historia.

    Jakie ładne dorabianie ideologii - mieszkasz w konkretnym miejscu,
    korzystasz z infrastruktury itd. to płać podatki, ubezpieczenia
    itd. na miejscu. A rzeczywistość wygląda tak, że 'słoiki' (to
    bardzo popularne słowo ostatnio) radośnie korzystają ze wszystkiego,
    za to pięknie narzekają na brak miejsca w szkołach, brak dróg czy
    ich zły stan, złą komunikację itd., ale podatków to się płacić
    na miejscu nie chce. Spokojna głowa, władze zaczną tego bardziej
    pilnować - na razie zachęcają i grzywny rzadko się trafiają.
    Tyczy to oczywiście części z nich, a ja do przyjezdnych
    nic nie mam, póki się trzymają pewnych reguł gry.

    > Jak chcesz się podzielić
    > spostrzeżeniami to może na inną grupę :-)

    Nie ja wprowadziłem crosspost-a bez FUT. Inna sprawa, że
    spostrzeżenia na temat 'słoików' będą w tematyce obu
    grup.

  • 43. Data: 2013-09-08 13:31:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-08 10:19, Artur Maśląg pisze:
    Jakie ładne dorabianie ideologii - mieszkasz w konkretnym miejscu,
    > korzystasz z infrastruktury itd. to płać podatki, ubezpieczenia
    > itd. na miejscu.

    Życie nie jest takie proste. Mieszkam trochę tu trochę tam w zależności
    od zapotrzebowania na pracę i opieki nad starszymi rodzicami.
    Płacę sumiennie wszystkie podatki zgodnie z prawem. Nie łamię prawa.
    Czepiłeś się szczegółu nie wiem w jakim celu.
    Drąż temat sobie sam.

  • 44. Data: 2013-09-08 15:30:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-08 13:31, z pisze:
    > W dniu 2013-09-08 10:19, Artur Maśląg pisze:
    > Jakie ładne dorabianie ideologii - mieszkasz w konkretnym miejscu,
    >
    > Życie nie jest takie proste.

    Hmmm, jak ktoś stwarza sobie problemy:>

    > Mieszkam trochę tu trochę tam w zależności
    > od zapotrzebowania na pracę i opieki nad starszymi rodzicami.
    > Płacę sumiennie wszystkie podatki zgodnie z prawem.

    Najpierw dorabiasz ideologię pisząc:
    "cała banda "przedsiębiorców", "rozwodników" czy innej
    patologii pleniącej się w miejscach do których "słoiki" przyjeżdżają za
    chlebem.", teraz kombinujesz.

    > Nie łamię prawa.

    Zapytałbym gdzie płacisz PIT, ale co tam...

    > Czepiłeś się szczegółu nie wiem w jakim celu.

    Zasadniczym i nie chodziło o szczegół.

    > Drąż temat sobie sam.

    Tu nie ma co drążyć - jest pewien model zachowań, który
    prowadzi do opisywanych sytuacji.

  • 45. Data: 2013-09-08 16:04:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-08 15:30, Artur Maśląg pisze:
    > Najpierw dorabiasz ideologię pisząc:
    > "cała banda "przedsiębiorców", "rozwodników" czy innej
    > patologii pleniącej się w miejscach do których "słoiki" przyjeżdżają za
    > chlebem.", teraz kombinujesz.

    Nie kombinuję tylko nie widzę powodu żeby "słoikowatość" uważać za
    grzech śmiertelny na tle tego co wyrabiają inni w zgodzie i w ramach
    prawa nie będąc słoikami.
    Zresztą. Ostatnio nawet kasa z szarej strefy mają być wliczane do
    dochodu narodowego więc daruj sobie bo oceny są niejednoznaczne.

    > Zapytałbym gdzie płacisz PIT, ale co tam...

    Płacę tam gdzie zarabiam połowę swojego dochodu. Drugą tak czy siak
    muszę gdzieś dołączyć. Albo się rozdwoić. :-)

    > Tu nie ma co drążyć - jest pewien model zachowań, który
    > prowadzi do opisywanych sytuacji.

    Branie urlopu z pracy (2 razy) bo wydział komunikacji pracuje jak
    pracuje też uważasz za model zachowań?
    Obecnie moje miejsce pracy jest oddalone od wydziału o 40 km. (te chyba
    nie zaliczysz do "modelu zachowań) i nie mogę sobie po prostu wyskoczyć
    na godzinkę.
    Wiem ... Mam pecha bo trafił mi się urząd na zadupiu.

  • 46. Data: 2013-09-08 16:19:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-08 16:04, z pisze:
    (...)
    > Nie kombinuję tylko nie widzę powodu żeby "słoikowatość" uważać za
    > grzech śmiertelny na tle tego co wyrabiają inni w zgodzie i w ramach
    > prawa nie będąc słoikami.

    Specyficzny relatywizm prezentujesz, a ja nie pisałem, że uważam
    "słoikowatości" za grzech śmiertelny. Zacząłeś kombinować,
    odpowiadać wymijająco to i takie skutki.

    > Zresztą. Ostatnio nawet kasa z szarej strefy mają być wliczane do
    > dochodu narodowego więc daruj sobie bo oceny są niejednoznaczne.

    Moja ocena, moje prawo, a powyższe zdanie to kolejny przykład
    kombinacji i ściemniania. Twojego.

    > Płacę tam gdzie zarabiam połowę swojego dochodu. Drugą tak czy siak
    > muszę gdzieś dołączyć. Albo się rozdwoić. :-)

    Pisałeś, że: "Nie łamię prawa." Odpowiedź jest wymijająca
    - wiesz gdzie się składa PIT?

    > Branie urlopu z pracy (2 razy) bo wydział komunikacji pracuje jak
    > pracuje też uważasz za model zachowań?

    LOL - przeczytaj jeszcze raz co napisałem. To że masz taki
    problem to jest konsekwencja tego modelu zachowań, a nie model.

  • 47. Data: 2013-09-08 18:36:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-08 16:19, Artur Maśląg pisze:
    > Pisałeś, że: "Nie łamię prawa." Odpowiedź jest wymijająca
    > - wiesz gdzie się składa PIT?

    Jeśli jeden tydzień zamieszkuję tam gdzie mam w dowodzie. Potem 5 dni
    tam gdzie mam etat. Potem znowu 3 dni w "zameldowaniu" potem znowu 5 dni
    ... To gdzie złożyłbyś PIT??? powiedzmy że w roku fifty-fifty :-)

    I co na to pan PIT? :-) Życie jest czasem bardziej skomplikowane.
    Nie widzę powodu żeby jakiś nędzny urzędniczyna czy na samym dole czy na
    stołku ministerialnym jeszcze bardziej mi je utrudniał z powodu
    krateczki na piecząteczkę. :-)

    Analizuj dalej może coś jeszcze wykminisz. Trafiłeś na nie pasujący do
    Twojej teorii przykład słoika :-)

    PS. Wróć!!! Jeśli chodzi o te kilkadziesiąt zł. to nie nie mam więcej
    pytań. Kasa misiu kasa :-)

  • 48. Data: 2013-09-08 18:43:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 08 Sep 2013 18:36:54 +0200 osobnik zwany z napisał:

    > Jeśli jeden tydzień zamieszkuję tam gdzie mam w dowodzie. Potem 5 dni
    > tam gdzie mam etat. Potem znowu 3 dni w "zameldowaniu" potem znowu 5 dni
    > ... To gdzie złożyłbyś PIT??? powiedzmy że w roku fifty-fifty :-)

    wystarczy przeczytać przepisy. Tam gdzie jesteś 31 grudnia.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 49. Data: 2013-09-08 18:57:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-08 18:36, z pisze:

    > Jeśli jeden tydzień zamieszkuję tam gdzie mam w dowodzie. Potem 5 dni
    > tam gdzie mam etat. Potem znowu 3 dni w "zameldowaniu" potem znowu 5 dni
    > ... To gdzie złożyłbyś PIT??? powiedzmy że w roku fifty-fifty :-)

    Nie kombinuj - to jest proste i jasno określone.

  • 50. Data: 2013-09-08 19:13:26

    W dniu 2013-09-08 18:43, masti pisze:
    > wystarczy przeczytać przepisy. Tam gdzie jesteś 31 grudnia.

    Dzięki. Mam dobrą intuicję :-)