  • 81. Data: 2013-09-11 15:29:51
    Temat: Re: Brak miejsca w Dowodzie Rejestracyjnym na pieczątki
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Artur Maśląg" wrote in message news:l0pltv$cg$1@node1.news.atman.pl...

    > Czyli Ty przerejestrowywałeś pojazd, a nie wymieniałeś DR.

    Tak, chodziło mi o opisanie procedury 'tylko naklejenia' nalepki...

    (a swoją drogą, to z wymianą DR w starym aucie czekałem.... dwa lata ;-),
    ale nie wiem, jak z nalepkami - ma czarne tablice bez nalepek :-P)

    > No, ale ja pisałem o wymianie DR a nie przerejestrowaniu - tutaj nie
    > wiem jak jest, musiałbym sprawdzić w rozporządzeniu.

    No to ciekawe, bo w sumie to procedura podobna do wymiany DR, jeśli tablic
    się nie zmienia...

    --
    Axel

  • 82. Data: 2013-09-11 15:36:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-11, Axel <n...@s...mu> wrote:

    > No to ciekawe, bo w sumie to procedura podobna do wymiany DR, jeśli tablic
    > się nie zmienia...

    Chyba nie. Chociaz ja tylko wyrabialem DR po zagubieniu. Nowych nalepek nie
    bylo tylko wpis w nowym DR w adnotacjach ze to wtornik DR o numerze XYZ
    i ten numer jest na naklejce na tablicy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 83. Data: 2013-09-11 17:51:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-11 15:29, Axel pisze:

    > Tak, chodziło mi o opisanie procedury 'tylko naklejenia' nalepki...

    Pytanie tylko, czy tak samo się to odbywało przy samej wymianie DR...

    > (a swoją drogą, to z wymianą DR w starym aucie czekałem.... dwa lata
    > ;-), ale nie wiem, jak z nalepkami - ma czarne tablice bez nalepek :-P)

    Teraz bez nalepek (nawet przy białych) i czarnych tablic zmieniać nie
    trzeba na białe - dopiero przy przerejestrowaniu w inne 'miejsce'.

    > No to ciekawe, bo w sumie to procedura podobna do wymiany DR, jeśli
    > tablic się nie zmienia...

    Podobna, ale chyba jednak inna. Trzeba by się wczytać w rozporządzenie,
    ponieważ praktyka 'pomysłowych' urzędników może być całkiem mało
    interesująca i niezupełnie zgodna z obowiązującymi przepisami :>

  • 84. Data: 2013-09-11 18:38:34
    Temat: Re: Brak miejsca w Dowodzie Rejestracyjnym na piecz?tki
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > O to mnie nie pytaj :)

    Właśnie nie pamiętam, czy nalepki (hologramy) na tablice naklejali przy
    wydawaniu pozwolenia czasowego, czy przy wydawaniu twardego DR.

  • 85. Data: 2013-09-11 18:41:26
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > Już nie.

    To jak to działa?
    Przecież numer na hologramie w DR jest taki sam, jak numer na hologramie na
    tablicy.
    Dorabiają nowe hologramy z numerem który jest na tablicach, czy dają nowy z
    innym numerem?

    Zawsze wydawało mi się, że ten hologram to jakieś zabezpieczenie, aby
    policjant na drodze mógł sprawdzić legalnośc tablic i zgodność tych
    hologramów.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 86. Data: 2013-09-11 21:01:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 18:41:26 +0200 osobnik zwany Leszek
    Kowalski napisał:

    > Zawsze wydawało mi się, że ten hologram to jakieś zabezpieczenie, aby
    > policjant na drodze mógł sprawdzić legalnośc tablic i zgodność tych
    > hologramów.

    a mnie się zawsze wydawało, że to po to by urząd i producent hologramów
    zarobili

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 87. Data: 2013-09-11 23:23:08
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Axel" <n...@s...mu>

    > Ja na Ochocie jestem zameldowany z 15 lat (a mieszkam dużo dłużej) i o ile
    > kiedyś spędzałem godziny w kolejce, żeby zarejestrować samochód, to ...

    A po cholerę Ty go rejestrujesz ?

  • 88. Data: 2013-09-12 08:34:52
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-11 18:41, Leszek Kowalski pisze:

> [...]
    > na tablicy.
    > Dorabiają nowe hologramy z numerem który jest na tablicach, czy dają

    A nie wiem - wydają nowy DR, do tablic nic nie lepią, jest tylko
    adnotacja w dokumentach (np. w KP) o wydaniu nowego.

    > Zawsze wydawało mi się, że ten hologram to jakieś zabezpieczenie, aby
    > policjant na drodze mógł sprawdzić legalnośc tablic i zgodność tych
    > hologramów.

    A komu to tak naprawdę potrzebne? Jest CEPiK (za który płacimy) itd.
    Tablicę niezgodną z wymaganiami to na oko można rozpoznać, a jak ktoś
    chce podrobić tablice/DR to nie ma z tym wielkich kłopotów.

  • 89. Data: 2013-09-12 09:45:49
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    > Pytanie tylko, czy tak samo się to odbywało przy samej wymianie DR...

    Jeśli trzeba było nakleić nowe nalepki - na 100% tak samo. Przy okienku
    tylko przyjmowali dokumenty i tablice. Naklejenie nalepek odbywało się w WK
    'na górze'. Potem wszystko wracało na dół do okienka i łaskawie było
    wydawane petentowi. Rozdmuchali do kilku godzin procedurę, którą poprzednio
    załatwiłem w 5 minut.

    > Teraz bez nalepek (nawet przy białych) i czarnych tablic zmieniać nie
    > trzeba na białe - dopiero przy przerejestrowaniu w inne 'miejsce'.

    No właśnie dlatego czekałem wtedy z wymianą dowodu, dopiero jak byłem
    pewien, że nie będę płacił za wymianę tablic - wymieniłem.

    > Podobna, ale chyba jednak inna. Trzeba by się wczytać w rozporządzenie,
    > ponieważ praktyka 'pomysłowych' urzędników może być całkiem mało
    > interesująca i niezupełnie zgodna z obowiązującymi przepisami :>

    Taaa.... nic IMHO nie przebije mojego meldowania się do mieszkania
    (własnego). Musiałem zabrać 2 pracownice urzędu na wizję lokalną, żeby
    udowodnić, że tam mieszkam...

    --
    Axel

  • 90. Data: 2013-09-12 09:47:25
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "John Kołalsky" wrote in message news:l0qnlt$hsa$1@mx1.internetia.pl...

    > Ja na Ochocie jestem zameldowany z 15 lat (a mieszkam dużo dłużej) i o ile
    > kiedyś spędzałem godziny w kolejce, żeby zarejestrować samochód, to ...

    > A po cholerę Ty go rejestrujesz ?

    Bo lubię mieć porządek w papierach, wyjeżdżam czasem za granicę i samochód
    zarejestrowany na kogo innego to tylko dodatkowy kłopot?
    --
    Axel