  • 31. Data: 2021-04-09 21:28:39
    Temat: Re: Blokowanie ulicy przez
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Michal Jankowski w
    <news:607098d4$0$516$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Nie. Bez dodatkowego egzaminu możesz ciągnąć przyczepę LEKKĄ. Czyli taką
    > do 750kg.

    Kurwa, ludzie, w jakim wy świecie żyjecie, i kto was rozumu pozbawił?

    Ba _gołym_ B można ciągać zestaw do 3500 kg, a z tzw. "lekką" do 4250 kg.

    Wypierdalajcie się uczyć, i nie róbcię szumu niepotrzebnie, bo jeszcze ktoś
    uwierzy...

    Co za czasy, gość, który usenet organizował, okazuje się idiotą...

    --
    'Tom N'

  • 32. Data: 2021-04-09 22:23:46
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Kviat w

    One tego nie "zrozumio"

    Do nich trzeba jasno, że są ograniczeni umysłowo!

    Ciekawe, kto z nich zauważył, że za chwilę będzie kolejna zmiana przepisów,
    i B będzie obejmować pojazdy z "alternatywnym" zasilaniem

    <https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26686762,juz-w-2021-
    r-kierowcy-z-prawem-jazdy-kat-b-zyskaja-nowe-uprawni
    enia.html>

    Pewnie się Jarek (J.F) dopierdoli do tachografów i innych, ale to niech
    spierdala do ministrów z pytaniami, a nie dupę truje na usenecie swoim
    bełkotem...

    --
    'Tom N'

  • 33. Data: 2021-04-09 22:45:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Poddaję się. Za trudne to dla mnie.

    MJ

  • 34. Data: 2021-04-12 08:03:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Apr 2021 19:15:45 +0200, Kviat napisał(a):

    > Zapytaj autora i napisz czego się dowiedziałeś.
    > Nawet jakby podali masę mięsa z pobliskiego supermarketu, to nadal te
    > podane wartości nijak się mają do kategorii B+E.
    >
    > "Bo masa przyczepy (750 kg) i forda Fusion (1,2 t) który ją ciągnął,
    > przekraczała wg nich 3,5 tony. I to aż o 300 kg. I według policji na
    > taki zestaw trzeba mieć już prawo jazdy na ciężarówkę."

    widze, ze nie rozumiesz. Podal jakies masy, ale jesli to nie sa DMC,
    to moze suma DMC przekraczala 3.5t.

    > Czytaj ze zrozumieniem, policji nie chodziło o to, że masa przyczepy
    > była za duża/za mała/w sam raz dla tego samochodu, ale o PRAWO JAZDY.
    >
    > 1200 kg + 750 kg (dopuszczalnej, rzeczywistej, srakiej... co za
    > różnica?) = 1950 kg

    Przy czym te 1200 kg to raczej nie jest DMC fusiona.

> [...]
    > nieprzekraczającej 3,5t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
    > b)zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit.a, oraz z
    > przyczepy lekkiej,
    > c)zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa wlit.a, oraz z
    > przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita
    > zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250kg, z zastrzeżeniem ust.2,
    >
    > 2.Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust.1 pkt 6 lit.c, którego
    > dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5t, może kierować osoba, która
    > zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do

    Wow, widze, ze Tusk uproscil przepisy :-)
    O jakim to wpisie mowa ?

    > Może dlatego, że producent uznał, że samochód uciągnie 500 kg
    > RZECZYWISTEJ WAGI (i na tyle dostał homologację), ale to nie oznacza, że
    > ustawodawca pozwoli ciągnąć przyczepkę która ma DMC 750 kg, ale waży 400
    > kg, bo wieziesz styropian.

    Widze, ze dalej nie rozumies znaczen prawnych.
    Skoro w DR jest rubryka nie zawierajaca slowa "dopuszczalnej" to czemu
    piszesz, ze o chodzi o DMC ?

    > A jaka jest maksymalna masa całkowita przyczepy, o dopuszczalnej
    > całkowitej masie 750 kg?
    > Chodzi ci o to, ze dzisiaj wieziesz styropian i masz maksymalną masę
    > całkowitą 128 kg, a jutro będziesz wiózł blok ołowiu i maksymalną masę
    > całkowitą będziesz miał 900 kg?

    No ale pytanie bylo jakby odwrotne.
    Czy przyczepa o DMC xxx, to jest przyczepa "maksymalnej masie
    calkowitej xxx".

    > Prędkość maksymalna jaką producent dał samochodowi - 300 km/h
    > Prędkość dopuszczalna przez ustawodawcę na autostradzie - 140 km/h
    > Może tym?
    >
    > Albo tym:
    > maksymalna masa jaką udźwignie przyczepa to 10 t
    > Dopuszczalna to 8 t - bo ustawodawca ustanowił 20% marginesu
    > bezpieczeństwa (jutro zmienią na 25% i dopuszczalna się zmniejszy, a
    > maksymalna pozostanie bez zmian)
    >
    > Może dlatego w dowodzie rejestracyjnym jest maksymalna masa całkowita,
    > bo tej ustawodawcy nijak nie dadzą rady zmienić bez modyfikacji samochodu.

    Ciagle nie potrafisz zachowac precyzji prawnej.
    w DR jest
    "F.1 maksymalna masa calkowita pojazdu"
    oraz
    "F.2,F.3 dopuszczalna masa calkowita pojazdu/zespolu pojazdow".

    Maksymalna i dopuszczalna to nie to samo i mylic nie nalezy.

    Choc w moim samochodzie F.1=F.2.

    > Producent samochodu uznał, że samochód uciągnie 500 kg - "maksymalna
    > masa całkowita przyczepy".
    > Ustawodawca uznał, że gówno go to obchodzi, że pusta przyczepka waży 128
    > kg - skoro może przewieźć 750 kg (128 kg+622 kg), to nie wolno takiej
    > przyczepki ciągnąć i już.
    > Przynajmniej tak ja to rozumiem.

    W kwestii wymogu B+E masz racje - tam jest w ustawie DMC.
    Ale juz powyzszy zapis to mozna by IMO roznie interpretowac.

    Tylko ze akurat w ustawie i DR jest tez "maksymalna MC".

    Mamy wiec DMC, maksymalna MC, i przepisy ktore co chwila mieszaja
    pojecia :-)

    Tak czy inaczej - 1200kg to raczej jest masa wlasna Fusiona, wiec w
    arytmetyke autora artykulu wierzyc nie mozna.
    Podaje nie to co trzeba.

    J.

  • 35. Data: 2021-04-12 09:23:28
    Od: Kviat

    W dniu 12.04.2021 o 08:03, J.F. pisze:

    > Wow, widze, ze Tusk uproscil przepisy :-)
    > O jakim to wpisie mowa ?

    To nie pierwszy raz, gdy nie masz bladego pojęcia o czym jest dyskusja i
    ci to nie przeszkadza w dyskutowaniu.

    Powrotu do zdrowia
    Piotr

  • 36. Data: 2021-04-12 11:56:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Apr 2021 09:23:28 +0200, Kviat wrote:

    > To nie pierwszy raz, gdy nie masz bladego pojęcia o czym jest dyskusja i
    > ci to nie przeszkadza w dyskutowaniu.

    Wydaje mi sie, ze mam.

    Od dawna byl przepis, ze PJ kategorii B uprawnia do
    -prowadzenia pojazdow o DMC do 3.5t,
    -prowadzenia pojazdu z przyczepa o lacznej masie zestawu 3.5t
    -prowadzenia pojazdu o DMC do 3.5t z przyczepa lekka.

    Co wnosilo drobna niespojnosc, ze trzeci zapis pozwalal na prowadzenie
    pojazdu z przyczepa lekka, o lacznej DMC do 4.25t.

    I co widze - poprawili, tak, ze niby dalej mozna, ale trzeba miec
    stosowny egzamin i wpis ...
    I jesli sie nie myle, ta zmiana przepisow, to wina Tuska :-)

    J.

  • 37. Data: 2021-04-12 12:17:36
    Od: Kviat

    W dniu 12.04.2021 o 11:56, J.F pisze:

    > Wydaje mi sie, ze mam.

    Nie.

> [...]
    >
    > Co wnosilo drobna niespojnosc, ze trzeci zapis pozwalal na prowadzenie
    > pojazdu z przyczepa lekka, o lacznej DMC do 4.25t.

    I nadal pozwala.

    > I co widze

    Idź do lekarza od oczu.

    > - poprawili, tak, ze niby dalej mozna, ale trzeba miec
    > stosowny egzamin i wpis ...

    Nie.

    Egzamin i wpis:
    - prowadzenia pojazdu z przyczepa INNĄ NIŻ LEKKA o łącznej masie zestawu
    OD 3.5t DO 4,25 t

    Ile razy trzeba ci to jeszcze powtórzyć?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 38. Data: 2021-04-12 12:19:12
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F w

> [...]

    > pojazdu z przyczepa lekka, o lacznej DMC do 4.25t.

    > I co widze - poprawili, tak, ze niby dalej mozna, ale trzeba miec

    Ty jednak jesteś IDIOTA1!!!

    Nie przeczytasz, ale napiszesz...

    "c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z
    przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu
    tych pojazdów nie przekracza 4250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,"

    PJ B pozwala bez żadnych dodatkowych wpisów ciągać lekką, byle zestaw nie
    przekraczał 4.25.

    Jeżel "nie lekka" i zestaw nie przekracza 4.25 to B plus to co w ust. 2.
    cytowanego art.

    > I jesli sie nie myle, ta zmiana przepisow, to wina Tuska :-)

    WYPIERDALAJ!!!

    --
    'Tom N'

  • 39. Data: 2021-04-12 12:26:29
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Kviat w

    > Egzamin i wpis:
    > - prowadzenia pojazdu z przyczepa INNĄ NIŻ LEKKA o łącznej masie zestawu
    > OD 3.5t DO 4,25 t

    Skąd wziąłeś te "OD 3.5"?

    IMHO każda przyczepa inna niż lekka (czyli od 750kg) może być na B ciągana
    po zdaniu egzaminy praktycznego i wpisie do PJ, byle zestaw nie przekroczył
    4250kg

    Tyle i aż tyle

    --
    'Tom N'

  • 40. Data: 2021-04-12 12:40:59
    Od: Kviat

> [...]

    > po zdaniu egzaminy praktycznego i wpisie do PJ, byle zestaw nie przekroczył

    Ą jeżeli nie przekracza 3,5 t, to bez dodatkowego egzaminu.

    Pozdrawiam
    Piotr