  • 1. Data: 2021-04-08 16:53:10
    Temat: Blokowanie ulicy przez
    Od: Kviat

    ...policję.

    https://oko.press/o-opozycyjnej-przyczepie-ktora-od-
    lat-sciga-policja/

    Tylko kilka fragmentów, bo całość jest świetna, ale nie wypada
    przeklejać całości.

    "W końcu zatrzymała ich drogówka, wspierana przez sukę i drugi radiowóz.
    Nakazała odholowanie. Bo masa przyczepy (750 kg) i forda Fusion (1,2 t)
    który ją ciągnął, przekraczała wg nich 3,5 tony. I to aż o 300 kg. I
    według policji na taki zestaw trzeba mieć już prawo jazdy na ciężarówkę.
    Przeczyło to matematyce i kodeksowi drogowemu, ale policja się uparła."

    "Przyczepa była już non stop śledzona i/lub kontrolowana, jeden, dwa,
    trzy, a nawet cztery razy dziennie. Zawsze, gdy ruszała. Radiowozy,
    nieoznakowane pojazdy policji, czasem nawet trzy auta śledziły ją naraz."

    "Gdy sprawę śledzenia przyczepy opisała ,,Gazeta Wyborcza", rzecznik
    Marczak tłumaczył: ,,Wykonujemy tam tajne działania taktyczne, nie mogę
    zdradzić szczegółów".

    Podczas kolejnej podróży przyczepy przez stolicę, radiowóz śledził ją
    przez trzy i pół godziny z tak bliskiej odległości, że na skrzyżowaniu
    przy Hali Mirowskiej wjechał w jej tył i zbił tylny reflektor.

    Mundurowi osiągnęli cel - mieli pretekst, by zatrzymać dowód rejestracyjny."

    "Pod TVP policjanci znów zatrzymali przyczepę, bo dostrzegli na niej
    literkę ,,B" czyli Białoruś, a takie oznaczenia muszą być w rejestracji.
    Szczurek wyjął jakąś nalepkę z kieszeni - fallusa z nogami - i zakleił
    nią ,,B". Problem rozwiązany - z męskim członkiem zamiast ,,B" przyczepa
    nie łamała już przepisów drogowych."

    "Nękania zintensyfikowały się w czasie prezydenckiej kampanii wyborczej.
    Za sprawą jednego zdjęcia, słynna była blokada, jaką 20 czerwca 2020 r
    policja zrobiła, aby ,,puczepa" nie zdołała podjechać pod dom
    Kaczyńskiego. 8 radiowozów zatarasowało skrzyżowanie Mickiewicza i
    Potockiej."

    "Mariusz Ciarka, rzecznik Komendy Głównej Policji, przekonywał wtedy, że
    blokada nie miała nic wspólnego z Lotną, a policja się nimi nie
    interesuje, ich nie śledzi. Lotna zamieściła zdjęcia i film pokazujący
    jak niebieski Hyundai i złote BMW, jeździły krok w krok za przyczepą.
    Gdy do drugiego z nich na parkingu podszedł Wiśniewski, w środku
    siedzieli policjanci w mundurach. ,,Przypadkowo tu jestem" - tłumaczyła
    zakłopotana funkcjonariuszka."

    "Szykany sięgają firm, które mają styczność z przyczepą Lotnej. Gdy
    Szczurek próbował zrobić przegląd okablowania i elektryki przyczepy w 2
    firmach, które mają obok warsztaty, te odmówiły. ,,My was popieramy, ale
    nie aż tak" - usłyszał w warsztacie, który rok wcześniej robił tę samą
    usługę. Okazało się, że tuż po niej zakład miał kontrole. Teraz nie chcą
    mieć kłopotów."

    itd.

    Bareja lepiej by tego nie wymyślił.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 2. Data: 2021-04-08 17:27:23
    Temat: Re: Blokowanie ulicy przez
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >aż o 300 kg. I według policji na taki zestaw trzeba mieć już prawo
    >jazdy na ciężarówkę. Przeczyło to matematyce i kodeksowi drogowemu,

    Nie protestowac, nagrac i do prokuratora.
    Ziobro pewnie umorzy, ale smrodek bedzie.

    Tylko ... licza sie glownie dopuszczalne masy calkowite.
    Tylko troche watpie, aby przyczepa kempingowa miala DMC wysoka.
    Chyba, ze to jakas samorobka na fabrycznej przyczepie/lawecie, to juz
    roznie moze byc.
    Co ma w DR wpisane ?

    W ogole te przepisy o holowaniu przyczep to skomplikowane sa, mozna
    cos przeoczyc.

> [...]

    >reflektor.

    >Mundurowi osiągnęli cel - mieli pretekst, by zatrzymać dowód

    A przyznali sie do wjechania?
    Kolizja z policja ... to juz prokurator musi byc.
    Za to dowod slusznie zatrzymano ... tylko drogo moglo wyjsc :-)

    Ale policja naprawde nie ma nic lepszego do roboty, niz sledzic jakas
    przyczepe?
    I co - patrol stoi i czeka, az ruszy ?

> [...]
    >nogami - i zakleił nią ,,B". Problem rozwiązany - z męskim członkiem
    >zamiast ,,B" przyczepa nie łamała już przepisów drogowych."

    Takie "B" w owalu, informujace o kraju?
    No nie moze byc falszywe.

    Ale "B" to Belgia, Bialorus to BY.

> [...]

    >środku siedzieli policjanci w mundurach. ,,Przypadkowo tu jestem" -
    >tłumaczyła zakłopotana funkcjonariuszka."

    Ale ktorego parkingu ?

    No i tak namierzaja sobie w ktora strone oni byc moze pojada, i jak
    widza, ze to moze byc Mickiewicza, to sciagaja blyskawicznie 8
    radiowozow?

> [...]
    >ale nie aż tak" - usłyszał w warsztacie, który rok wcześniej robił tę
    >samą usługę. Okazało się, że tuż po niej zakład miał kontrole. Teraz

    No ba, a paragony fiskalne uczciwie wystawiaja ? :-)

    Tylko ... w stolicy warsztatow pewnie pelno, wszystkie uprzedzone ?
    A w okolicznych miejscowosciach ?

    >Bareja lepiej by tego nie wymyślił.

    Taa, a potem Robert bedzie narzekal, ze emeryture odebrali za nic :-P

    No ale w druga strone ... jak antyaborcyjna ciezarowke blokuja, to
    przeciez dobrze...

    J.

  • 3. Data: 2021-04-09 00:01:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2021 o 16:53, Kviat pisze:

> [...]
    > według policji na taki zestaw trzeba mieć już prawo jazdy na ciężarówkę.
    > Przeczyło to matematyce i kodeksowi drogowemu, ale policja się uparła."

    Do prawa jazdy bierze się nie masę faktyczną pojazdu, a Dopuszczalną
    Masę Całkowitą. Jeśli przyczepa ważyła 750 kg, to pytanie jaką miała
    Dopuszczalną Masę Całkowitą, bo ta jest przeważnie wyższa. Jeśli miało
    choć o 1 gram więcej, niż 750 kg, to nie o sumę masy zestawu chodziło, a
    o przyczepę. Potrzebne było co najmniej prawo jazdy kat. B+E.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2021-04-09 09:00:10
    Od: Kviat

    > Do prawa jazdy bierze się nie masę faktyczną pojazdu, a Dopuszczalną
    > Masę Całkowitą. Jeśli przyczepa ważyła 750 kg, to pytanie jaką miała
    > Dopuszczalną Masę Całkowitą,

    Umiesz czytać?
    Napisali: 750 kg

    Jak myślisz, o jaką masę chodziło? Poszli do warzywniaka ważyć, czy tę
    wartość wzięli właśnie z dowodu rejestracyjnego, w którym to dowodzie
    jest wpisana Dopuszczalna Masa Całkowita?

    > bo ta jest przeważnie wyższa.

    Pieprzysz jak zwykle.

    > Jeśli miało
    > choć o 1 gram więcej, niż 750 kg, to nie o sumę masy zestawu chodziło, a
    > o przyczepę. Potrzebne było co najmniej prawo jazdy kat. B+E.

    Po pierwsze: pieprzysz jak zwykle.
    Po drugie:

    https://www.autocentrum.pl/publikacje/porady/przycze
    py-kempingowe-jakie-moge-ciagnac-swoim-samochodem-i-
    jakie-uprawnienia-sa-potrzebne-poradnik/

    "Jak rozumieć to w praktyce? Załóżmy, że mamy samochód o DMC (nie
    realnej wadze, tylko wartości wpisanej w dowód) 1330 kg.
    Oznacza to, że przyczepa hamowana w przypadku takiego samochodu może
    ~~~~~~~~~~~~~~~~
    ważyć maksymalnie 1000 kg.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    DMC całego zestawu wynosi wtedy 2330 kg, a więc mieści się w limicie
    uprawniającym do prowadzenia go ze zwykłym prawem jazdy kategorii B"

    "W 2 przypadkach prawo jazdy kategorii B uprawnia do prowadzenia
    zestawów o DMC do 4,25 tony. Pierwszym jest zaliczenie egzaminu
    państwowego, który kończy się wpisaniem kodu 96 do prawa jazdy. Drugim
    jest ciągnięcie tak zwanych "lekkich przyczep" o DMC 750 kg samochodem o
    DMC 3,5 tony. Takim zestawem o DMC 4,25 tony można kierować z prawem
    jazdy kategorii B bez dodatkowych uprawnień."

    I teraz się skup, będzie najtrudniejsze:

    "Bo masa przyczepy (750 kg) i forda Fusion (1,2 t)
    który ją ciągnął, przekraczała wg nich 3,5 tony. I to aż o 300 kg."

    Teraz ty pokaż jak oni to wyliczyli.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 5. Data: 2021-04-09 09:25:23
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Robert Tomasik w

    > Jeśli miało
    > choć o 1 gram więcej, niż 750 kg, to nie o sumę masy zestawu chodziło, a
    > o przyczepę. Potrzebne było co najmniej prawo jazdy kat. B+E.

    Ty jesteś mocno niedouczony, bardzo mocno...

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2021-04-09 12:08:37
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-09 09:00, Kviat wrote:
    > I teraz się skup, będzie najtrudniejsze:
    >
    > "Bo masa przyczepy (750 kg) i forda Fusion (1,2 t)
    > który ją ciągnął, przekraczała wg nich 3,5 tony. I to aż o 300 kg."
    >
    > Teraz ty pokaż jak oni to wyliczyli.

    Ford fusion ma dmc 1605 kg więc prawdopodobnie została przytoczona tu
    całkowita masa pojazdu. Jeżeli tak samo zrobili w przypadku przyczepy to
    tu może leżeć problem bo w internecie piszą że może holować:

    Maksymalna masa przyczepy z hamulcami 900 kg
    Maksymalna masa przyczepy bez hamulców 500 kg

  • 7. Data: 2021-04-09 12:47:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Umiesz czytać?
    >Napisali: 750 kg

    Napisali "masa przyczepy". Wlasna, dopuszczalna ?

    >Jak myślisz, o jaką masę chodziło? Poszli do warzywniaka ważyć, czy
    >tę wartość wzięli właśnie z dowodu rejestracyjnego, w którym to
    >dowodzie jest wpisana Dopuszczalna Masa Całkowita?

    W DR jest wpisanych wiele mas.
    Od przyczepy nie mam, ale DR samochodu mam 6 mas.

    >Pieprzysz jak zwykle.

    W tym przypadku to ty pieprzysz.

    >Po pierwsze: pieprzysz jak zwykle.

    tylko troche.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    >ważyć maksymalnie 1000 kg.
    >~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    >DMC całego zestawu wynosi wtedy 2330 kg, a więc mieści się w limicie
    >uprawniającym do prowadzenia go ze zwykłym prawem jazdy kategorii B"

    A jak do przyczepy wsadzisz dwa rowery i tesciową?

    Musisz rozrozniac mase wlasna, mase rzeczywistą i dopuszczalna mase
    calkowita.
    Powyzszy fragment nie rozroznia ... choc akurat w przypadku przyczepy
    kampingowej DMC moze odpowiadac masie wlasnej.

> [...]
    >samochodem o DMC 3,5 tony. Takim zestawem o DMC 4,25 tony można
    >kierować z prawem jazdy kategorii B bez dodatkowych uprawnień."

    Sprawdzic czy nie trzeba winietki kupic.
    I/lub tachografu zainstalowac :-)

    >I teraz się skup, będzie najtrudniejsze:
    >"Bo masa przyczepy (750 kg) i forda Fusion (1,2 t)
    >który ją ciągnął, przekraczała wg nich 3,5 tony. I to aż o 300 kg."

    Skup sie: DMC.

    >Teraz ty pokaż jak oni to wyliczyli.

    A podaj DMC forda i DMC przyczepy.

    J.

  • 8. Data: 2021-04-09 12:47:50
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    m4rkiz w

> [...]

    > Maksymalna masa przyczepy z hamulcami 900 kg
    > Maksymalna masa przyczepy bez hamulców 500 kg

    Ale to jest ograniczenie techniczne, ale dalej można jechać zestawem do DMC
    3.5t (lub 4.250t) na gołym B i E nie potrzeba do tego jak twierdzi zomowiec

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2021-04-09 12:54:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >do DMC
    >3.5t (lub 4.250t) na gołym B i E nie potrzeba do tego jak twierdzi

    Ale nie Fusionem.
    I licza sie DMC, a nie "masy"

    A jak widac DMC fusiona jest wieksza niz "masa".
    A jak w przyczepie ?

    Dodaj jeszcze pare innych warunkow - ktore latwo przeoczyc, a zomo sie
    moze doliczyc.

    J.

  • 10. Data: 2021-04-09 12:59:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 09.04.2021 o 12:47, J.F. pisze:

    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Napisali "masa przyczepy". Wlasna, dopuszczalna ?

    W przypadku przyczepy to jest prawie na pewno DMC, właśnie dlatego, że
    jest to dokładnie 750 kg.

    MJ