eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie ulicy przez › Re: Blokowanie ulicy przez
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!fee
    der.usenetexpress.com!tr1.eu1.usenetexpress.com!nntp.speedium.network!feeder01!
    81.171.65.13.MISMATCH!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-m
    edia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Blokowanie ulicy przez
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <606f18d6$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <606f7d4e$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <606ffb7b$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <s4p93k$glu$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <60703b58$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <607045a8$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <607052a0$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <60705524$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <60706252$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <60706da7$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <60708bc2$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 12 Apr 2021 08:03:28 +0200
    Message-ID: <oqqj88ez52pw.164qalg3nrers$.dlg@40tude.net>
    Lines: 130
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1618207351 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 524 82.143.187.50:51051
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6629
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:809739
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 9 Apr 2021 19:15:45 +0200, Kviat napisał(a):
    > W dniu 09.04.2021 o 17:07, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    >>> W ustawie o kategoriach praw jazdy jest mowa o zespołach o łącznej
    >>> DOPUSZCZALNEJ masie całkowitej, a nie ile ta przyczepka waży zważona
    >>> na wadze.
    >>
    >> No wlasnie, a ty cytowales artykul, gdzie podano "mase".
    >> Jaka mase ?
    >
    > Zapytaj autora i napisz czego się dowiedziałeś.
    > Nawet jakby podali masę mięsa z pobliskiego supermarketu, to nadal te
    > podane wartości nijak się mają do kategorii B+E.
    >
    > "Bo masa przyczepy (750 kg) i forda Fusion (1,2 t) który ją ciągnął,
    > przekraczała wg nich 3,5 tony. I to aż o 300 kg. I według policji na
    > taki zestaw trzeba mieć już prawo jazdy na ciężarówkę."

    widze, ze nie rozumiesz. Podal jakies masy, ale jesli to nie sa DMC,
    to moze suma DMC przekraczala 3.5t.

    > Czytaj ze zrozumieniem, policji nie chodziło o to, że masa przyczepy
    > była za duża/za mała/w sam raz dla tego samochodu, ale o PRAWO JAZDY.
    >
    > 1200 kg + 750 kg (dopuszczalnej, rzeczywistej, srakiej... co za
    > różnica?) = 1950 kg

    Przy czym te 1200 kg to raczej nie jest DMC fusiona.

    > Nawet jakby miał B+E, to nadal byłoby przekroczenie o 300 kg (jeżeli
    > faktycznie było, bo kulsonom wierzyć już nie można).
    >
    > "kategorii B:
    > a)pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej
    > nieprzekraczającej 3,5t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
    > b)zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit.a, oraz z
    > przyczepy lekkiej,
    > c)zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa wlit.a, oraz z
    > przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita
    > zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250kg, z zastrzeżeniem ust.2,
    >
    > 2.Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust.1 pkt 6 lit.c, którego
    > dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5t, może kierować osoba, która
    > zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do
    > prawa jazdy"

    Wow, widze, ze Tusk uproscil przepisy :-)
    O jakim to wpisie mowa ?

    >>> Jeśli w samochodzie masz w O.1 (czy tam O.2) 500 kg, to nie oznacza,
    >>> że możesz ciągnąć przyczepkę DMC 750 kg, która waży 400 kg.
    >>> Choćby ważyła 1 kg, a w papierach ma DMC 750 kg, to dalej nie pojedziesz.
    >>> Mylę się?
    >>
    >> No ... a dlaczego w opisie pozycji nie napisano "dopuszczalna" ?
    >> To moze sie jednak mylisz ?
    >
    > Może dlatego, że producent uznał, że samochód uciągnie 500 kg
    > RZECZYWISTEJ WAGI (i na tyle dostał homologację), ale to nie oznacza, że
    > ustawodawca pozwoli ciągnąć przyczepkę która ma DMC 750 kg, ale waży 400
    > kg, bo wieziesz styropian.

    Widze, ze dalej nie rozumies znaczen prawnych.
    Skoro w DR jest rubryka nie zawierajaca slowa "dopuszczalnej" to czemu
    piszesz, ze o chodzi o DMC ?

    >> Czy moze zapis "maksymalna masa calkowita przyczepy" nalezy rozumiec
    >> jako "dopuszczalna", bo jakis sens jezykowy to ma ?
    >
    > A jaka jest maksymalna masa całkowita przyczepy, o dopuszczalnej
    > całkowitej masie 750 kg?
    > Chodzi ci o to, ze dzisiaj wieziesz styropian i masz maksymalną masę
    > całkowitą 128 kg, a jutro będziesz wiózł blok ołowiu i maksymalną masę
    > całkowitą będziesz miał 900 kg?

    No ale pytanie bylo jakby odwrotne.
    Czy przyczepa o DMC xxx, to jest przyczepa "maksymalnej masie
    calkowitej xxx".

    >> A w ustawie z kolei masz mase wlasna, DMC, rzeczywista MC, ... a nawet
    >> 61) maksymalna masa całkowita - największą masę pojazdu obciążonego
    >> osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu;
    >>
    >> No to juz zglupialem calkowicie.
    >> Co jest w rubrykach O.1 i O2 ?
    >> I czym sie rozni "Maksymalna MC" od "dopuszczalnej MC" :-P
    >
    > Prędkość maksymalna jaką producent dał samochodowi - 300 km/h
    > Prędkość dopuszczalna przez ustawodawcę na autostradzie - 140 km/h
    > Może tym?
    >
    > Albo tym:
    > maksymalna masa jaką udźwignie przyczepa to 10 t
    > Dopuszczalna to 8 t - bo ustawodawca ustanowił 20% marginesu
    > bezpieczeństwa (jutro zmienią na 25% i dopuszczalna się zmniejszy, a
    > maksymalna pozostanie bez zmian)
    >
    > Może dlatego w dowodzie rejestracyjnym jest maksymalna masa całkowita,
    > bo tej ustawodawcy nijak nie dadzą rady zmienić bez modyfikacji samochodu.

    Ciagle nie potrafisz zachowac precyzji prawnej.
    w DR jest
    "F.1 maksymalna masa calkowita pojazdu"
    oraz
    "F.2,F.3 dopuszczalna masa calkowita pojazdu/zespolu pojazdow".

    Maksymalna i dopuszczalna to nie to samo i mylic nie nalezy.

    Choc w moim samochodzie F.1=F.2.

    > Producent samochodu uznał, że samochód uciągnie 500 kg - "maksymalna
    > masa całkowita przyczepy".
    > Ustawodawca uznał, że gówno go to obchodzi, że pusta przyczepka waży 128
    > kg - skoro może przewieźć 750 kg (128 kg+622 kg), to nie wolno takiej
    > przyczepki ciągnąć i już.
    > Przynajmniej tak ja to rozumiem.

    W kwestii wymogu B+E masz racje - tam jest w ustawie DMC.
    Ale juz powyzszy zapis to mozna by IMO roznie interpretowac.

    Tylko ze akurat w ustawie i DR jest tez "maksymalna MC".

    Mamy wiec DMC, maksymalna MC, i przepisy ktore co chwila mieszaja
    pojecia :-)

    Tak czy inaczej - 1200kg to raczej jest masa wlasna Fusiona, wiec w
    arytmetyke autora artykulu wierzyc nie mozna.
    Podaje nie to co trzeba.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1