  • 21. Data: 2021-04-09 15:12:00
    Temat: Re: Blokowanie ulicy przez
    Od: Kviat

    W dniu 09.04.2021 o 14:16, J.F. pisze:

    > W DR samochodu sa rubryki O.1 i O.2 "maksymalna masa calkowita przyczepy".
    > Musisz sie nauczyc odrozniac rozne masy, bo inaczej mozesz zarzucac
    > nieprawde zomowcom.

    Musisz nauczyć się czytać ze zrozumieniem.
    Napisałem, że nie ma takich rubryk? "to co jest wpisane w dowodzie
    samochodu" - czego znowu nie zrozumiałeś?
    I to nadal nie ma nic wspólnego z kategorią B+E.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 22. Data: 2021-04-09 15:22:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Musisz nauczyć się czytać ze zrozumieniem.
    >Napisałem, że nie ma takich rubryk? "to co jest wpisane w dowodzie
    >samochodu" - czego znowu nie zrozumiałeś?

    Ale czy "DMC przyczepy" w/g ciebie, to jest to samo co "maksymalna
    masa calkowita przyczepy" wedle DR?
    Dostrzegasz roznice, czy nie dostrzasz ?

    Zreszta przeczytaj dane ze swojego dowodu.

    >I to nadal nie ma nic wspólnego z kategorią B+E.

    Mam tam w jednej rubryce 3655kg.
    I to juz ma cos wspolnego z B+E.

    J.

  • 23. Data: 2021-04-09 15:23:22
    Od: Kviat

    W dniu 09.04.2021 o 14:24, J.F. pisze:

    > a teraz ma DMC 650 lub 750
    >
    > https://niewiadow.pl/sklep/przyczepy/camping/n-126-e
    /

    DMC 650
    oś hamowana

    > https://niewiadow.pl/sklep/przyczepy/camping/n-126-n
    /

    DMC 750
    oś hamowana

    - Dopuszczalna Masa Całkowita 750 kg co pozwala na zestawianie jej
    praktycznie z większością pojazdów (nawet tych małych - sprawdź pozycja
    O.1 w dowodzie rejestracyjnym),
    - do prowadzenia wystarczy prawo jazdy kat. B,

    > Jaka maja mase wlasna ... nawet nie chce im sie napisac :-)

    Przypomnę:
    "Ford fusion ma dmc 1605 kg więc prawdopodobnie została przytoczona tu
    całkowita masa pojazdu. Jeżeli tak samo zrobili w przypadku przyczepy to
    tu może leżeć problem bo w internecie piszą że może holować:

    Maksymalna masa przyczepy z hamulcami 900 kg
    Maksymalna masa przyczepy bez hamulców 500 kg"

    Nawet jakby miała 900 kg, to nadal można to ciągnąć z prawem jazdy B
    Jakby miała 901 kg, to zakaz dalszej jazdy, ale nie dlatego, że prawo
    jazdy B nie pozwala.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 24. Data: 2021-04-09 15:25:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 09.04.2021 o 14:08, J.F. pisze:

    >Skup się, nic nie podaję. To był cytat z artykułu.

    Ale w artykule wyraznie napisano "masa przyczepy".
    Jaka?
    Wlasna, rzeczywista, dopuszczalna calkowita - czujesz roznice ?

    >Jesteś tak rozkojarzony, że nawet nie wiesz kto co podaje.
    >DMC 1605kg podał m4rkiz

    Niech bedzie.

    J.

  • 25. Data: 2021-04-09 15:34:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 09.04.2021 o 14:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    [...]
> [...]

    >Nawet jakby miała 900 kg, to nadal można to ciągnąć z prawem jazdy B
    >Jakby miała 901 kg, to zakaz dalszej jazdy, ale nie dlatego, że prawo

    A jakby miala DOPUSZCZALNA mase calkowita 1900kg to mozna czy nie ?

    J.

  • 26. Data: 2021-04-09 16:18:57
    Od: Kviat

    W dniu 09.04.2021 o 15:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    W ustawie o kategoriach praw jazdy jest mowa o zespołach o łącznej
    DOPUSZCZALNEJ masie całkowitej, a nie ile ta przyczepka waży zważona na
    wadze.

    Jeśli w samochodzie masz w O.1 (czy tam O.2) 500 kg, to nie oznacza, że
    możesz ciągnąć przyczepkę DMC 750 kg, która waży 400 kg.
    Choćby ważyła 1 kg, a w papierach ma DMC 750 kg, to dalej nie pojedziesz.

    Mylę się?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 27. Data: 2021-04-09 17:07:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 09.04.2021 o 15:22, J.F. pisze:

    >W ustawie o kategoriach praw jazdy jest mowa o zespołach o łącznej
    >DOPUSZCZALNEJ masie całkowitej, a nie ile ta przyczepka waży zważona
    >na wadze.

    No wlasnie, a ty cytowales artykul, gdzie podano "mase".
    Jaka mase ?

> [...]
    >że możesz ciągnąć przyczepkę DMC 750 kg, która waży 400 kg.
    >Choćby ważyła 1 kg, a w papierach ma DMC 750 kg, to dalej nie

    No ... a dlaczego w opisie pozycji nie napisano "dopuszczalna" ?
    To moze sie jednak mylisz ?

    Czy moze zapis "maksymalna masa calkowita przyczepy" nalezy rozumiec
    jako "dopuszczalna", bo jakis sens jezykowy to ma ?

    A w ustawie z kolei masz mase wlasna, DMC, rzeczywista MC, ... a nawet
    61) maksymalna masa całkowita - największą masę pojazdu obciążonego
    osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu;

    No to juz zglupialem calkowicie.
    Co jest w rubrykach O.1 i O2 ?
    I czym sie rozni "Maksymalna MC" od "dopuszczalnej MC" :-P

    J.

    P.S.
    54) dopuszczalna masa całkowita - największą określoną właściwymi
    warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem,
    dopuszczonego do poruszania się po drodze

    Dostrzegam malutką roznice ... ktora moze miec wielkie znaczenie :-)

  • 28. Data: 2021-04-09 19:15:45
    Od: Kviat

    W dniu 09.04.2021 o 17:07, J.F. pisze:

    > No wlasnie, a ty cytowales artykul, gdzie podano "mase".
    > Jaka mase ?

    Zapytaj autora i napisz czego się dowiedziałeś.
    Nawet jakby podali masę mięsa z pobliskiego supermarketu, to nadal te
    podane wartości nijak się mają do kategorii B+E.

    "Bo masa przyczepy (750 kg) i forda Fusion (1,2 t) który ją ciągnął,
    przekraczała wg nich 3,5 tony. I to aż o 300 kg. I według policji na
    taki zestaw trzeba mieć już prawo jazdy na ciężarówkę."

    Czytaj ze zrozumieniem, policji nie chodziło o to, że masa przyczepy
    była za duża/za mała/w sam raz dla tego samochodu, ale o PRAWO JAZDY.

    1200 kg + 750 kg (dopuszczalnej, rzeczywistej, srakiej... co za
    różnica?) = 1950 kg

    Być może pismaki coś pokręciły, że te 300 kg nadwagi dotyczyło wielkości
    dopuszczonej do ciągnięcia przez ten samochód, ALE TO NIE MA ZNACZENIA.
    Kategoria B pozwala ciągnąć sporo więcej. NIE TRZEBA MIEĆ PRAWA JAZDY NA
    CIĘŻARÓWKĘ.
    Nawet jakby miał B+E, to nadal byłoby przekroczenie o 300 kg (jeżeli
    faktycznie było, bo kulsonom wierzyć już nie można).

    "kategorii B:
    a)pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej
    nieprzekraczającej 3,5t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
    b)zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit.a, oraz z
    przyczepy lekkiej,
    c)zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa wlit.a, oraz z
    przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita
    zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250kg, z zastrzeżeniem ust.2,

    2.Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust.1 pkt 6 lit.c, którego
    dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5t, może kierować osoba, która
    zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do
    prawa jazdy"

    Jeżeli samochód ma DMC 1605 kg, a przyczepa ma DMC nie większe niż 1895
    kg, to bez problemu można jechać na kategorii B.
    Przyczepa DMC od 1896 kg do 2645 kg - dodatkowy egzamin, ale wciąż nie
    potrzeba E.

    To, czy wolno ciągnąć samochodem o DMC 1605 kg przyczepę z DMC 1895 kg -
    to zupełnie inna sprawa, nie mająca związku z uprawnieniami do kierowania.

    > No ... a dlaczego w opisie pozycji nie napisano "dopuszczalna" ?
    > To moze sie jednak mylisz ?

    Może dlatego, że producent uznał, że samochód uciągnie 500 kg
    RZECZYWISTEJ WAGI (i na tyle dostał homologację), ale to nie oznacza, że
    ustawodawca pozwoli ciągnąć przyczepkę która ma DMC 750 kg, ale waży 400
    kg, bo wieziesz styropian.

    https://www.autodna.pl/blog/holowanie-przyczepy/

    "Aby holowanie przyczepy konkretnym autem odbywało się zgodnie z
    przepisami, muszą być spełnione następujące warunki:

    DMC przyczepy (F.2) musi być mniejsze niż wartość z pola O.1 lub O.2
    dowodu rejestracyjnego auta (w zależności czy nasza przyczepa posiada
    hamulec najazdowy, czy nie)."

    DMC przyczepy, a nie jej rzeczywista masa w danej chwili.

    > Czy moze zapis "maksymalna masa calkowita przyczepy" nalezy rozumiec
    > jako "dopuszczalna", bo jakis sens jezykowy to ma ?

    A jaka jest maksymalna masa całkowita przyczepy, o dopuszczalnej
    całkowitej masie 750 kg?
    Chodzi ci o to, ze dzisiaj wieziesz styropian i masz maksymalną masę
    całkowitą 128 kg, a jutro będziesz wiózł blok ołowiu i maksymalną masę
    całkowitą będziesz miał 900 kg?

> [...]
    >
    > No to juz zglupialem calkowicie.
    > Co jest w rubrykach O.1 i O2 ?
    > I czym sie rozni "Maksymalna MC" od "dopuszczalnej MC" :-P

    Prędkość maksymalna jaką producent dał samochodowi - 300 km/h
    Prędkość dopuszczalna przez ustawodawcę na autostradzie - 140 km/h
    Może tym?

    Albo tym:
    maksymalna masa jaką udźwignie przyczepa to 10 t
    Dopuszczalna to 8 t - bo ustawodawca ustanowił 20% marginesu
    bezpieczeństwa (jutro zmienią na 25% i dopuszczalna się zmniejszy, a
    maksymalna pozostanie bez zmian)

    Może dlatego w dowodzie rejestracyjnym jest maksymalna masa całkowita,
    bo tej ustawodawcy nijak nie dadzą rady zmienić bez modyfikacji samochodu.

    Producent samochodu uznał, że samochód uciągnie 500 kg - "maksymalna
    masa całkowita przyczepy".
    Ustawodawca uznał, że gówno go to obchodzi, że pusta przyczepka waży 128
    kg - skoro może przewieźć 750 kg (128 kg+622 kg), to nie wolno takiej
    przyczepki ciągnąć i już.

    Przynajmniej tak ja to rozumiem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 29. Data: 2021-04-09 20:11:31
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 09.04.2021 o 19:15, Kviat pisze:

> [...]
    > kg, to bez problemu można jechać na kategorii B.
    > Przyczepa DMC od 1896 kg do 2645 kg - dodatkowy egzamin, ale wciąż nie

    Nie. Bez dodatkowego egzaminu możesz ciągnąć przyczepę LEKKĄ. Czyli taką
    do 750kg.

    MJ

  • 30. Data: 2021-04-09 21:23:34
    Od: Kviat

    W dniu 09.04.2021 o 20:11, Michal Jankowski pisze:

    > Nie. Bez dodatkowego egzaminu możesz ciągnąć przyczepę LEKKĄ. Czyli taką
    > do 750kg.

    Nie.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[...]

    Czyli możesz "inną niż lekka", pod warunkiem, że zespół pojazdów łącznie
    NIE przekracza 3,5 t.

    Dodatkowy egzamin dopiero, gdy przyczepa nie jest lekka i łączna masa
    zespołu >3,5 t i <4,25 t

    Przy przyczepie lekkiej po prostu nie ma tego warunku.

[...]

    1) przyczepa lekka 750 kg + pojazd 3,5 t = 4250 kg
    2) inna niż lekka + pojazd, łącznie nie więcej niż 3,5 t.

    Dodatkowy egzamin:
    3) inna niż lekka + pojazd, przekracza 3,5 t i nie większa niż 4,25 t

    Pozdrawiam
    Piotr