  • 1. Data: 2004-03-22 19:09:52
    Temat: Bilet weekendowy IC
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Proszę o opinie prawna w powyzszej sprawie.
    W miniony weekend skorzystałem z promocji PKP IC pt. bilet weekendowy. Jej
    zasady opisano na stronie http://www.intercity.com.pl/36#

    Bilet jest ważny do godziny 18 w ostatni dzień wolny od pracy w weekendzie.
    Sęk w tym, że dojechałem z powrotem do Warszawy (Zachodniej) o godzinie
    18:04 bo tak wynikało z rozkładu jazdy - pociąg http://tinyurl.com/2egp5

    w trakcie kontroli biletów wywiązała się polemika z pania rewizor, która
    stwierdziła, że nie mam prawa jechac tym pociągiem, bo bilet traci ważność
    przed przyjazdem do celu.

    Moje argumenty przeciw:
    - informacja na www nie zawiera uwagi, że podróż należy ukończyc do godziny
    18
    - na stacji Warszawa Wschodnia, gdzie kupowałem ww. bilet nie ma żadnego
    regulaminu ww. promocji precyzującego mój przypadek
    - na bilecie istnieje nadruk analogiczny z tym z www
    "Uprawnia do dowolnej liczby przejazdów od godziny 18:00 dnia
    poprzedzającego dzien wolny od pracy do godziny 18:00 ostatniego dnia
    wolnego od pracy"

    Moim zdaniem niedoprecyzowanie mojego przypadku pozwala mi skorzystać z
    pociągu, do którego ostatnia stacja wsiadania była przed 18, natomiast
    nakazuje mi wysiąść na najbliższej stacji zatrzymania po 18 (stąd nie
    wysiadłem na W-wie Centralnej tylko na Zachodniej).

    Istnieje również analogia z czasu ważności zwykłego biletu PKP. Wg.
    regulaminu przewozów podróżnych PKP bilet kilkudniowy traci ważność na
    pierwszej stacji postoju pociągu po północy. Nikt natomiast nie nakazuje
    wysiadać PRZED upłynięciem terminu ważności.

    Jaka jest wasza opinia prawna co do tej oferty?

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 2. Data: 2004-03-22 21:58:33
    Temat: Re: Bilet weekendowy IC
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lesio5" <I...@w...pI> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem rację miała rewizora. Bilet traci ważność o godzinie 18:00.
    Tak więc w godzinach 18:01 - 18:04 jedziesz bez biletu. Na ten odcinek
    drogi powinieneś mieć bilet dodatkowy. Oczywiście, jeśli zwłoka nie wynika
    ze spóźnienia pociągu, bo przewidzieć go w żaden sposób nie możesz.

  • 3. Data: 2004-03-22 22:13:19
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > "Uprawnia do dowolnej liczby przejazdów od godziny 18:00 dnia
    > poprzedzającego dzien wolny od pracy do godziny 18:00 ostatniego dnia
    > wolnego od pracy"

    na WZ przybyles o 18.04 czyli od poprzedniej stacji (Zawiercie) jechales bez
    waznego biletu
    do 18 musisz zakonczyc podroz i tyle, nie ma co gdybac - to jest taka a nie
    inna oferta pkp-ic !!
    co innego gdyby planowy przyjazd byl np 17.55 a dojechalbys pozniej,
    gdyz wg rozkladu miescisz sie w okresie waznosci biletu, a opoznienie
    pociagu bylo z winy przewoznika

    jesli udalo ci sie niezaplacic, to masz szczescie, jesli jednak musiales to
    na drugi raz czytaj ze zrozumieniem

    Jean

  • 4. Data: 2004-03-22 22:31:28
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Jean wrote:
> [...]
    > waznego biletu
    > do 18 musisz zakonczyc podroz i tyle, nie ma co gdybac - to jest taka a nie

    ale dlaczego właśnie taka? z czego to wynika?

    KG

  • 5. Data: 2004-03-23 00:41:25
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > na WZ przybyles o 18.04 czyli od poprzedniej stacji (Zawiercie) jechales
    bez
    > waznego biletu

    A niby dlaczego? Z Zawiercia odjechałem o 16:04, bilet był ważny jeszcze 2
    godziny... Bilet był sprawdzany około 17 - nadal ważny.

  • 6. Data: 2004-03-23 18:38:12
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A niby dlaczego? Z Zawiercia odjechałem o 16:04, bilet był ważny jeszcze 2
    > godziny... Bilet był sprawdzany około 17 - nadal ważny.

    Ale znałeś rozkład i wiedziałeś, ze kolejną stację pociąg osiągnie juz po
    upływie terminu waznosci. Trzeba bylo jechac wczesniejszym pociągiem.

    pdr
    Olo

  • 7. Data: 2004-03-23 18:39:31
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > drogi powinieneś mieć bilet dodatkowy. Oczywiście, jeśli zwłoka nie wynika
    > ze spóźnienia pociągu, bo przewidzieć go w żaden sposób nie możesz.

    O ile w kwestii przepisów i zasadnosci ew. kary nie sposób się z Tobą nie
    zgodzic, o tyle tym razem wyjatkowo stanę po stronie pasazera. Przeciez to
    kompletna paranoja zeby się czepiac o głupie 4 min, ktore w stosunku do
    okresu waznosci biletu relatywnie sa niczym...

    pdr
    Olo

  • 8. Data: 2004-03-23 18:50:55
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > O ile w kwestii przepisów i zasadnosci ew. kary nie sposób się z Tobą nie
    > zgodzic, o tyle tym razem wyjatkowo stanę po stronie pasazera.

    niemożliwe... ;))

    KG

  • 9. Data: 2004-03-23 19:24:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > kompletna paranoja zeby się czepiac o głupie 4 min, ktore w stosunku do
    > okresu waznosci biletu relatywnie sa niczym...

    A czepianie się lub nie, to inna sprawa. Faktycznie nie ma to większego
    sensu, choć z drugiej strony wsiadając do pociągu wiedział, że ma on
    przyjazd o 18:04. Mógł jechać wcześniejszym połączeniem albo dokupić za
    kilka złotych bilet.

  • 10. Data: 2004-03-23 19:33:48
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > Użytkownik "Lesio5" <I...@w...pI> napisał w wiadomości
    >
    > Moim zdaniem rację miała rewizora. >

    Na jakiej podstawie prawnej oparte to zdanie?

    > Bilet traci ważność o godzinie 18:00.
    > Tak więc w godzinach 18:01 - 18:04 jedziesz bez biletu.

    A żeby było ciekawiej pociag przyjechał o 17:59 - bo ma takie czasy
    przejazdu. I co ty na to?