  • 1. Data: 2004-03-22 16:42:42
    Temat: Potyczki z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym
    Od: "Wasiuk" <w...@w...pl>

    Witam!

    Mam taki problem: w 2001 roku przyszło do mnie powiadomienie z MPK o
    zapłacanie kary za rzekomą jazdę na gapę. Zdziwiło mnie to bo zawsze kupuję
    bilet miesięczny, więc poszedłem do MPK aby to wyjasnić. Na miejscu
    dowiedziałem się że podobno aż 3x jechałem na gapę. Pokazono mi kwitki
    kontrolera biletów i na nich było moje imię i nazwisko oraz adres, natomiast
    nr. legitymacji studenckiej, data urdzenia oraz imiona rodziców, no i podpis
    były inne. Przedstawiłem swoją legitymację. Ich prawnik napisał mi na kartce
    że dane się nie zgadzają (dokładnie że jest inny nr legitymacji), dał
    pieczątke i podpis. No i sądziłem że sprawa jest już zamknięta a tu dziś
    przyszło znowu do mnie powiadomienie o zapłatę kary z tego samego okresu co
    wówczas, plus odsetki. Co mam teraz robić? Czy już mi do końca życia nie
    dadzą spokoju? Jakie mają prawo żądać tych pieniędzy ode mnie??? Czy mam
    jakieś szanse by to anulowali? Czy poprostu mam ponieść konsekwencje za
    jakiegoś cwaniaka?

    Pozdrawiam
    Wasiuk

  • 2. Data: 2004-03-22 17:01:08
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > dadzą spokoju? Jakie mają prawo żądać tych pieniędzy ode mnie??? Czy mam
    > jakieś szanse by to anulowali? Czy poprostu mam ponieść konsekwencje za

    Nie przesadzaj, roszczenie przedawnia sie z rokiem od chwili powstania. Zas
    potwierdzanie nieprawdy w dokumentach i podrobienie podpisu zgłosiłbym na
    policję, choc po tylu latach zapewne nic nie zdziałają bo i kontroler dawno
    nie pamięta jak wyglądał spisany...

    pdr
    Olo

  • 3. Data: 2004-03-22 17:52:29
    Od: "Wasiuk" <w...@w...pl>

    > Nie przesadzaj,

    Akurat w tej sprawie to nie ja przesadzam tylko egzekutorzy, którzy kierują
    sprawę do sądu i sąd roztrzygnie sprawę w okresie do trzech tygodni, także
    nie wiem czy nie ma się czym przejmować, tym bardziej, że to nie ja
    zawiniłem.

    > roszczenie przedawnia sie z rokiem od chwili powstania.

    jakość przez 4 lata sięnie przedawniły, a odsetki wciąż rosną

> [...]
    na
    > policję, choc po tylu latach zapewne nic nie zdziałają bo i kontroler

    No własnie co z tego, że podam jak i tak nic nie zdziałają, jak to sam
    stwierdziłeś, a pierwsze upomnienie przyszło po 1,5 roku od zajścia, także
    szanse marne...

    Także nie wiem co mam teraz robić bo jak mi odsetki narosną i mi nie
    podarują sprawy to się nie wypłace, czy porostu machnąć reką na to i
    zapłacić, chociaż już teraz nie bedzie mi łatwo, ale aż strach pomyśleć co
    będzie poźniej... a pewnie mamy takie prawo, że tak czy siak niewinny
    najwięcej po dupie dostaje...

    Wasiuk

  • 4. Data: 2004-03-22 17:55:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wasiuk wrote:

> [...]
    > dadzą spokoju? Jakie mają prawo żądać tych pieniędzy ode mnie??? Czy mam
    > jakieś szanse by to anulowali? Czy poprostu mam ponieść konsekwencje za

    Zawiadom prokuraturę o próbie wyłudzenia przez te głupie kanary/MPK (czy
    kto tam się podpisuje pod tym wezwaniem).

  • 5. Data: 2004-03-22 18:10:53
    Od: "Wasiuk" <w...@w...pl>

    > Zawiadom prokuraturę o próbie wyłudzenia przez te głupie kanary/MPK (czy
    > kto tam się podpisuje pod tym wezwaniem).

    MPK zgłosiło sprawę do KRUK System Inkaso i to on mi przesłał dziś formularz
    przelewu i wzór pozwu. Także twierdzisz, że mogę spać spokojnie bo prawo
    jest po mojej stronie? Ale czy mam próbować jeszcze raz dowodzić swojej
    niewinności, czy już zacząć działać konkretnie i nie patyczkować się z
    nimi...

    Wasiuk

  • 6. Data: 2004-03-22 18:30:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wasiuk wrote:

> [...]
    > jest po mojej stronie? Ale czy mam próbować jeszcze raz dowodzić swojej
    > niewinności, czy już zacząć działać konkretnie i nie patyczkować się z

    Zawiadom o próbie wyłudzenia przez MPK oraz o naruszeniu ustawy o
    ochronie danych osobowych przez MPK (nie mieli prawa przekazać Twoich
    danych - ba! nawet ich mieć nie powinni!)

    A Krukowi możesz napisać, że nigdy żadnego długu wobec MPK nie miałeś, i
    jak się nie odp*.*, to też oskarżysz ich o próbę wyłudzenia na fikcyjną
    wierzytelność.

    Może to trochę overkill, ale co tam :)

  • 7. Data: 2004-03-22 19:39:31
    Od: "Psychik" <z...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    > A Krukowi możesz napisać, że nigdy żadnego długu wobec MPK nie
    > miałeś, i jak się nie odp*.*, to też oskarżysz ich o próbę wyłudzenia
    > na fikcyjną wierzytelność.

    jakby to mialo dzialac, to by kazdy gapowicz slal takie pisma... ;-p

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 8. Data: 2004-03-22 19:41:04
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > sprawę do sądu i sąd roztrzygnie sprawę w okresie do trzech tygodni, także
    > nie wiem czy nie ma się czym przejmować, tym bardziej, że to nie ja

    Sąd rozstrzygnie sprawę w sobie własciwym trybie. Doprawdy nie pojmuję skąd
    te trzy tygodnie i co im w ogole do tego. Oni są od skierowania pozwu i na
    tym się ich rola konczy.

    > jakość przez 4 lata sięnie przedawniły, a odsetki wciąż rosną

    Owszem, przedawniły się, tylko po prostu o tym nie wiesz.
    (skoro grożą ze skierują do sądu to wnioskuję ze nie dysponują prawomocnym
    nakazem zapłaty)

    > No własnie co z tego, że podam jak i tak nic nie zdziałają, jak to sam
    > stwierdziłeś, a pierwsze upomnienie przyszło po 1,5 roku od zajścia, także
    > szanse marne...

    Powiem tak: równie marne szanse masz Ty na znalezienie tego oszusta, co oni
    na wyciągnięcie od Ciebie tej kwoty po takim czasie.

    pdr
    Olo

  • 9. Data: 2004-03-22 19:54:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Psychik wrote:

    > jakby to mialo dzialac, to by kazdy gapowicz slal takie pisma... ;-p

    A przeczytałes początek wątku? Danie ewidentnie były fałszowane (a nawet
    niekompletne).

  • 10. Data: 2004-03-22 20:10:18
    Od: "Wasiuk" <w...@w...pl>

    > Owszem, przedawniły się, tylko po prostu o tym nie wiesz.
    > (skoro grożą ze skierują do sądu to wnioskuję ze nie dysponują prawomocnym
    > nakazem zapłaty)

    Ale na jakiej podstaie prawnej jest to przedawnione.

    pozdrawiam
    Wasiuk