  • 11. Data: 2021-03-05 17:01:37
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:604249dc$0$501$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 05.03.2021 o 13:30, Zbynek Ltd. pisze:

    >Media najprawdopodobniej celowo i z premedytacją przeinaczają fakty.
    >Nikt z nikim się nie bije z tego powodu, że ktoś nie ma maseczki. Bez
    >względu na legalność tego obowiązku. Te interwencje biorą się z tego,
    >że
    >Straż Miejska, czy Policja chce wylegitymować osobę nie mającą
    >maseczki.
    >I teraz bohater idący bez maski, zamiast dać się wylegitymować i
    >dochodzić swoich racji przed sądem,

    Nie ma obowiazku nosic dowodu przy sobie :-P

    >to nagle traci rezon i próbuje
    >uciekać albo szarpać z policjantami. No to naturalną reakcją
    >pozostaje
    >łapanie go i obezwładnianie. Brak maseczki nie jest podstawą samą w
    >sobie do stosowania ŚPB. Odmowa podania danych i próba ucieczki tak.

    Ale czy legitymowanie bylo prawne ?
    Bo jesli nie, to obywatel sie odwraca i odchodzi, oczywiscie po
    wylegitymowaniu funkcjonariusza :-)

    A jak funkcjonariusz probuje obezwladnic bez powodu ... mozna obic ?

    A poza tym ... szybko pobiegniesz w maseczce ? :-)

    Tylko ze oni wcale nie uciekaja, wiec dlatego ich kulsony
    obezwladniaja ... pamietasz film "z tylu sklepu" ?

    J.

  • 12. Data: 2021-03-05 17:09:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Szczepienie daje podobno 50~70 % w zależności od producenta. Maseczka

    Raczej 95 ... w 2 tygodnie po drugiej dawce...

> [...]
    >maseczka
    >plus szczepienie daje 95~97%. Czyli tak naprawdę szczepionka daje nam
    >5~7 % przy ryzyku powikłań, nieznanych skutkach ubocznych itd. Boirąc
    >pod uwagę, że przecież bez masek chodziliśmy sporo, więc również
    >ludzie
    >mają jakąś swoją własną odporność, a ci, którzy jej nie mieli pewnie
    >już
    >przechorowali, to taka wypowiedź o 90% skuteczności masek powoduje,
    >że
    >jak byłem przekonany o sensowności szczepienia,m to nagle zaczynam

    Robercie, nie wierzysz wlasnemu rzadowi ?

    Dzis 15 tysiecy nowych zakazonych i 263 zmarlych.

    Jak na naturalna odpornosc - cos duzo. A tych nowych to pewnie kilka
    razy wiecej, tylko ich nie przetestowano.

    To juz raczej sobie przypomnij co pisalem w listopadzie - w
    zachodniopomorskim przebadano losowa probke ludzi i 20% przeciwciala
    miala.

    Czyli 80% jeszcze nie wie, jak przejdzie zakazenie.

    A ciekawe - taka srednia ogolnopolska, czy rejon turystyczny to im
    nawiezli tego wirusa duzo ...

    J.

  • 13. Data: 2021-03-05 17:34:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.03.2021 o 16:55, J.F. pisze:
    > Jajca to beda, jak ten sam sad uzna, ze straznicy dobrze wykonywali
    > swoje obowiazki, wszak chronili narod przed zagrozeniem :-)

    Nie ma znaczenia, czy Straż Miejska chroniła świat przed zagrożeniem,
    czy mylili się, iż brak maseczki nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo
    świata. Co więcej, to nie widzę powodu, by sąd w ogóle się w tym
    momencie nad tym pochylił. Powodem interwencji było niewykonanie
    polecenia uprawnionego. Jeśli nawet ono byłoby bezprawne, to należy
    skargę złożyć, a nie próbować siła wymusić swojego poglądu.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2021-03-05 17:38:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.03.2021 o 17:09, J.F. pisze:

    > Raczej 95 ... w 2 tygodnie po drugiej dawce...

    No na szczepionce tej, którą planuje się zaszczepić służby mundurowe
    jest 50% skuteczności.

    > Robercie, nie wierzysz wlasnemu rzadowi ?

    No właśnie wierzę i w tym problem.

> [...]
    > Czyli 80% jeszcze nie wie, jak przejdzie zakazenie.
    > A ciekawe - taka srednia ogolnopolska, czy rejon turystyczny to im

    Ale matematyka jest dlatego taka piękna, ze jest odporna na politykę.
    Zauważ, że jeśli utrzymujemy obowiązek noszenia maseczek, to
    zaszczepienie lub nie ma już niewielki wpływ na sumaryczną odporność
    społeczeństwa i o tym tu piszę. A z tego, że obowiązek noszenia maseczek
    przez zaszczepionych jest utrzymywany należy wnosić, ze w te
    szczepienia, to właśnie nawet rząd nie wierzy. Tu dostrzegam problem -
    czysto matematyczny.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2021-03-05 17:40:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jeśli się nie przedstawia, jest zamaskowany, n ie ma imiennika, to na
    > kogo mam złożyć? Już pomijam do kogo...

    Czyli sugerujesz, ze ostatecznie do sądu wniosek o ukaranie osoby za
    brak maseczki dociera zanonimizowany w kwestii interweniujących
    funkcjonariuszy?

    > Przestańcie łamać prawo, będzie mniej problemów, inaczej ktoś się wkurzy
    > i w końcu oberwiecie. Na razie ludzie się hamują jeszcze, ale wszystko
    > do czasu.

    Ja nie łamię. Piszesz w liczbie mnogiej, więc sprecyzuj, o kim myślisz i
    czemu mnie do tej grupy zaliczasz?

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-03-05 17:45:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 05-03-2021 o 17:34, Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > polecenia uprawnionego. Jeśli nawet ono byłoby bezprawne, to należy
    > skargę złożyć, a nie próbować siła wymusić swojego poglądu.

    Na Bonda, czy Jasia Fasole, bo tak się ostatnio przebierańcy w mundurach
    przedstawiali?

    Gdyby sprawy były szybkie i sądy sprawiedliwe nie było by problemu, bo
    kilka spraw i po krzyku (a policjant nadużywający prawa by za to
    zapłacił), ale jak masz chodzić 100 razy na komendę/do sądu bo policjant
    to sobie wymyślił, że będzie składał sprawy nie mające uzasadnienia w
    prawie, to ludziom nerwy puszczają.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 17. Data: 2021-03-05 17:50:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Czyli sugerujesz, ze ostatecznie do sądu wniosek o ukaranie osoby za
    > brak maseczki dociera zanonimizowany w kwestii interweniujących
    > funkcjonariuszy?

    czyli za nieprawidłowe legitymowanie będziesz mógł złożyć sprawę za rok?

    > Ja nie łamię. Piszesz w liczbie mnogiej, więc sprecyzuj, o kim myślisz i
    > czemu mnie do tej grupy zaliczasz?

    Wiem są jeszcze normalni policjanci, choć po Twoich wypowiedziach
    wątpię, że do nich należysz. Natomiast pisze o tych co kradną mienie z
    restauracji,co blokują wejście, co blokują przejście, bez żadnego trybu,
    co wystawiają mandaty z tyłka, a wręcz nawet wymyślili ostatnio że
    legitymują, by składać informacje o możliwości popełnienia wykroczenia
    do sądu. Bo zauważyli, że mandaty są bezprawne, ale uprzykrzyć komuś
    życie jednak chcą/muszą?

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 18. Data: 2021-03-05 17:51:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.03.2021 o 17:01, J.F. pisze:

    > Nie ma obowiazku nosic dowodu przy sobie :-P

    Znasz kogokolwiek, kto został potraktowany ŚPB za brak dowodu
    osobistego? Ale masz obowiązek podać swoje dane i poczekać, jak się je
    zweryfikuje. Dlatego noszenie dowodu osobistego, bądź innego dokumentu
    wiele w życiu ułatwia.

    > Ale czy legitymowanie bylo prawne ?

    Ono zawsze jest zgodne z prawem. W ostateczności osoba odmawiająca
    podania personaliów odmową to legalizuje, bo odmowa sama w sobie jest
    wykroczeniem, a sprawcę wykroczenia już spokojnie można legitymować.
    Wiem. Trochę upraszczam. Ale uproszczenie ma na celu wykazanie, ze w
    praktyce siłowe rozwiązania się nie sprawdzają.

    > Bo jesli nie, to obywatel sie odwraca i odchodzi, oczywiscie po
    > wylegitymowaniu funkcjonariusza :-)

    No i taka dorada powoduje, że interwencja przeradza się w "mordobicie".

    > A jak funkcjonariusz probuje obezwladnic bez powodu ... mozna obic ?

    Tylko trzeba się liczyć, że to nakręca spiralę, bo obijany policjant
    może zacząć całkiem legalnie strzelać.

    > A poza tym ... szybko pobiegniesz w maseczce ? :-)

    Uciekniesz przed kulą?

    > Tylko ze oni wcale nie uciekaja, wiec dlatego ich kulsony obezwladniaja
    > ... pamietasz film "z tylu sklepu" ?

    No więc jeśli dochodzi do przegięcia, to oczywiście należy autorów
    nadużycia przywyknienie ukarać, tak, by kolejny się nie powarzył, ale w
    większości znanych mi wypadków dziennikarze - nie wiem na ile celowo -
    komentują te filmiki zupełnie od rzeczy. Stawianie tezy, że do użycia
    ŚPB doszło w związku z brakiem maseczki jest po prostu niedorzeczne.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2021-03-05 17:56:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > zapłacił), ale jak masz chodzić 100 razy na komendę/do sądu bo policjant
    > to sobie wymyślił, że będzie składał sprawy nie mające uzasadnienia w

    Czyli proponujesz, by w ramach walki z niesprawiedliwością popełniać
    przestępstwa? Dość kontrowersyjny pogląd w mojej ocenie, ale może tylko
    ja tego nie rozumiem. Chcesz sprawdzać w praktyce, jak bardzo sądy są
    niesprawiedliwe? To jakiś pomysł na męczeństwo?

    Ja rozumiem wątpliwości związane z nałożonymi obowiązkami, ale nie widzę
    żadnego powodu, by wprowadzać anarchię i siła z tym walczyć w sytuacji,
    gdy spokojnie można dać się wylegitymować, odmówić przyjęcia mandatu i
    dochodzić racji przed sądem. Wdawanie się w szarpaninę z
    funkcjonariuszem i tak wygeneruje konieczność udziału w czynnościach,
    tylko niepomiernie zwiększa prawdopodobieństwo, że przy okazji
    zostaniesz ukarany za samą szarpaninę.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2021-03-05 17:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Szczepienie daje podobno 50~70 % w zależności od producenta.

    Hmm... Mozesz podac zródło które podwazałoby ponad 90% skutecznosc
    szczepionek Pfizera czy Moderny?

    > Maseczka 90% Maseczki mają nosić nadal nawet zaszczepieni.

    Maseczka 90%?
    Ale jaka? I znow - moge prosić o zrodło?

> [...]
    > przechorowali, to taka wypowiedź o 90% skuteczności masek
    > powoduje, że jak byłem przekonany o sensowności szczepienia,m to

    Chetnie poczytam o tej skutecznosci maseczek.

    Ale zakładam ze to sa dane o jakiejs laboratoryjnej skurtecznosci?
    Bo raczej nie dane oparte na tym co widze na ulicy czyli tak podstawowe
    błędy jak:
    - gmeranie przy maseczce brutfymi rekoma
    - brak dezynfekcji rak przy zakładaniu i zdejmowaniu
    - noszenie wielokrotnie tej samej maseczki
    - noszenie cieniutkich maseczek materiałowych
    - noszenie maseczek delikatnie przylegajacych do twarzy.

    reasumujac - na czym opierasz swoja teze?

    Pomijam fakt ze nawet jezeli maseczki miałyby 120% skutecznosci to imo
    i tak trzeba obowiazek ich noszenia nałozyc w sposób zgodny z prawem.
    Przy czym oczywiscie nie powinno to byś specjalnie trudne skoro sprawa
    byłaby tak bezdyskusyjna, prawda?

    --
    Pozdrawia... Budzik