  • 11. Data: 2005-09-29 21:51:06
    Temat: Re: Archiwizowanie SMSow przez operatora
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > 3) SMS, jak każdy list podlega ochronie. teraz musisz jeszcze te dane
    > chronić.

    Niezupełnie podlega ochronie. W ogóle nie wolno ich rejestrować

    Art. 159.2 PT Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie,
    przechowywanie, przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych
    objętych tajemnicą telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i
    odbiorca komunikatu, chyba że:

    1) będzie to przedmiotem usługi lub będzie to niezbędne do jej wykonania;

    2) nastąpi za zgodą nadawcy lub odbiorcy, których dane te dotyczą;

    3) dokonanie tych czynności jest niezbędne w celu rejestrowania
    komunikatów i związanych z nimi danych transmisyjnych, stosowanego w
    zgodnej z prawem praktyce handlowej dla celów zapewnienia dowodów
    transakcji handlowej lub celów łączności w działalności handlowej;

    4) będzie to konieczne z innych powodów przewidzianych ustawą lub
    przepisami odrębnymi.

    M.

  • 12. Data: 2005-09-30 22:34:12
    Od: "ghostrider" <g...@g...net>

    > Witam,
    > utworzylam watek na grupie pl.misc.telefonia.gsm: "SMSy - odczytanie po
    > dlugim czasie".
    > Interesowalo mnie, czy operatorzy przechowuja SMSy swoich klientow.
    > Rozumiem, ze technicznie jest to mozliwe (to jasno powiedzieli na grupie).
    > Ale czy operator ma takie prawo? Niektorzy twierdzili, ze nie tylko prawo,
    > ale i obowiazek. I czy mozna by takie SMSy wykorzystywac podczas rozprawy
    > sadzie?
    > Pozdrawiam,
    > Yawn

    sms'y u polskich operatorow sa podgladane tylko na wniosek odpowiednich
    organow... czyli zgodnie z prawem...

    urtip zaglada wszedzie i jesli by cos takiego wyweszyl u wszystkich klientow
    to..... ;>

    chodzi oczywiscie o tresc... bo sam log oczywiscie pozostaje...

    ghostrider

  • 13. Data: 2005-09-30 22:40:07
    Od: "ghostrider" <g...@g...net>

    > A SMSik jednego z członków KRRiTV do drugiego o treści mniej więcej "ch..e
    > precz" - to co - kopia SMSu poszła do JMR który to wywlókł czy tez
    > otrzymał to od operatora - jak Ci się wydaje?

    tresc sms'a nie jest archiwizowana - ale na podstawie tresci generowana jest
    odpowiednia suma kontrolna ktora pozwala w pewnych wyjatkowych przypadkach
    sprawdzic czy tresc prezentowanego sms'a jest zgodna z logiem operatora i
    czy sms takiej tresci byl faktycznie o danej porze i z danego numery
    wyslany...

    w ten sposob tresci operator nie posiada i jest na legalu a sad moze i tak
    sprawdzic czy dowod nie jest sciemniony...

    ghostrider

  • 14. Data: 2005-10-01 07:52:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 1 Oct 2005 00:40:07 +0200, ghostrider napisał(a):

    > tresc sms'a nie jest archiwizowana

    5 lat temu była głośna sprawa: babka podejrzewając męża o romans przekupiła
    pracownika spółki Polkomtel SA, a ten wydał jej zapis jego esemesów z jakąś
    tam babką. Opisała to "Gazeta" i zrobił się z tego mały szum. Sprawa z
    "...jom precz!" to tylko powtórka z rozrywki.

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 15. Data: 2005-10-03 17:36:24
    Od: "Dr" <d...@o...pl>

> [...]
    > klientow
    > to..... ;>
    >
    > chodzi oczywiscie o tresc... bo sam log oczywiscie pozostaje...

    wiec jakim cudem w Era Omnix mozna bylo przejrzec TRESCI SMSow wyslanych z
    netu na GSM z ostatnich paru mies.? dodam ze z usluga mialem stycznosc pare
    lat temu, nie wiem czy nadal tak mozna.

  • 16. Data: 2005-10-04 22:05:22
    Od: "ghostrider" <g...@g...net>

    > wiec jakim cudem w Era Omnix mozna bylo przejrzec TRESCI SMSow wyslanych z
    > netu na GSM z ostatnich paru mies.? dodam ze z usluga mialem stycznosc
> [...]

    sms z internetu nie jest traktowany jak sms wyslany z telefonu... sms
    wysylany z internetu tak na prawde nie jest do konca uregulowany i tu akurat
    nastepuje pewna inwigilacja ktorej szczegolow nie zdradze ;>

    ghostrider