  • 11. Data: 2009-06-24 11:42:04
    Temat: Re: Apteka nie chce oddać recepty
    Od: r...@m...com

    > I dlatego należy mieć znajomego

    Tych znajomych to trzeba by mieć dosłownie wszędzie,
    w każdym urzędzie i w każdej instytucji.

    Pomyśl trochę, zanim coś głupiego napiszesz.

  • 12. Data: 2009-06-24 12:03:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    r...@m...com writes:

    > Tych znajomych to trzeba by mieć dosłownie wszędzie,
    > w każdym urzędzie i w każdej instytucji.

    A nie? W PRL to bylo posuniete do granic absurdu, teraz jest troche
    lepiej, ale nadal sie przydaje.

    MJ

  • 13. Data: 2009-06-24 14:38:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ludek Vasta wrote:

    > Czy w Polsce apteka nie moze wydac czegos jak odpisu recepty, gdzie
    > zatwierdziliby, ze z oryginalnej recepty zostala zrealizowana pozycja nr
    > X, natomiast pozycja nr Y nie?

    coś pewnie i może, ale to nie będzie recepta tylko informacja , ze nie
    zralizowano leku Y.
    Od wystawiania czegoś na pdostawie czego można wydać lek jes tylko i
    wylacznie lekarz.

    Oryginalna recepta zostalaby w aptece nr
    > 1, odpis w aptece nr 2.

    Ale nie można wydać lelku na pdostawie czegoś co nie jest receptą.

    > Papierki przeciez i tak znowu spotykaja sie w NFZ, nie?

    Żartujesz.
    Oni tam nawet nie wiedzą co to jest baza danych.

  • 14. Data: 2009-06-24 14:44:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Emka wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Zazwyczaj w takich wypadkach oddają receptę z adnotacją, która jej część
    > została już zrealizowana.
    > Dla siebie zostawiają kserokopię.

    O ile to nie jest lek wydawany tylko i wyłącznie na receptę.

    > Chyba dawno u prywatnego lekarza nie byłeś.

    Byłem.
    W poczekalni dostałem kawę. Badanie za które zapłaciłem 150 zł ekstra,
    pomijając opłatę za wizytę po 15 minutach zostało powtórzone za darmo na
    moją prośbę, bo wystąpiły wyrażniejsze obajwy i było je łatwiej
    zinterpretować. Nie było to polecenie lekarza tylko moja uwaga, że teraz
    będzie to łatwiej wyłapać.
    Zamiast recept dostałem próbki na miesiąc więc nic nie musiałem juz
    nickupować.

    Najwyrażniej zmień lekarza na bardziej prywatnego.

  • 15. Data: 2009-06-24 15:02:44
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > O ile to nie jest lek wydawany tylko i wyłącznie na receptę.

    No właśnie nie ma to znaczenia. Nie wiem, jak to dokładnie działa, ale ja
    nigdy nie mam takich problemów. Apteka, która nie zrealizowała całej recepty
    oddaje ją z adnotacją, a sobie zostawia kserokopię (widocznie taki dokument
    im samym wystarczy).

    > Najwyrażniej zmień lekarza na bardziej prywatnego.

    Czasem się nie da. Ale faktem jest, że korzystanie z pozycji i pobieranie
    opłaty za SAMO wypisanie recepty (choć w recepcji szumnie to nazwą wizytą)
    jest "trochę" nie w porządku.

    E.

  • 16. Data: 2009-06-24 16:30:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Emka wrote:

> [...]
    > ja nigdy nie mam takich problemów. Apteka, która nie zrealizowała całej
    > recepty oddaje ją z adnotacją, a sobie zostawia kserokopię (widocznie

    Kiedy to było?
    Teraz czy bardzo dawno temu.
    Teraz, żeby dostać refundację, to oni sie musza co do sztuki z recept
    rozliczyć.

    > Czasem się nie da. Ale faktem jest, że korzystanie z pozycji i
    > pobieranie opłaty za SAMO wypisanie recepty (choć w recepcji szumnie to
    > nazwą wizytą) jest "trochę" nie w porządku.

    Jak widać za mała konkurencja.

  • 17. Data: 2009-06-24 17:36:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Teraz, żeby dostać refundację, to oni sie musza co do sztuki z recept
    > rozliczyć.

    Nie każda recepta wiąże się z refundacją.

    MJ

  • 18. Data: 2009-06-24 18:13:41
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michal Jankowski napisal:
    > A nie? W PRL to bylo posuniete do granic absurdu, teraz jest troche
    > lepiej, ale nadal sie przydaje.

    Nie mozna sie nie zgodzic. Pamietasz stara madrosc ludowa,
    co jest najwieksza kara w Polsce? Dziesiec lat bez znajmosci.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2009-06-24 18:21:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Nie każda recepta wiąże się z refundacją.

    zgadza się, ale kazda refundacja wiąże się z receptą i to w oryginale.
    Dlatego pewni enie chcą jej wydać, bo nie mogą.

  • 20. Data: 2009-06-24 19:34:29
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    witek pisze:

    > coś pewnie i może, ale to nie będzie recepta tylko informacja , ze nie
    > zralizowano leku Y.

    Ale takie odpisy apteki robia i jest to normalnie funckjonujace w
    spoleczenstwie. Nie wiem jak wyglada to od strony prawnej.

    > Od wystawiania czegoś na pdostawie czego można wydać lek jes tylko i
    > wylacznie lekarz.

    A w aptece musi byc mgr farmacji, ktory np za przypisany lek lekarza
    moze dac inny, zamiennik.

    > Ale nie można wydać lelku na pdostawie czegoś co nie jest receptą.

    Ale urzedowy odpis wraz z pieczecia apteki nie jest byle czym

    Jacek Kustra