  • 1. Data: 2009-06-23 16:58:22
    Temat: notariusz przy zakupie mieszkania od developera
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    witam

    czy developer moze mnie zmusić, do skorzystania z usług kancelarii przez
    niego wskazanej?

    problem w tym, ze kancelaria jest pieruńsko droga, i roznica w stawkach od
    innych jest DWUKROTNA - to nie zart

    czy developer moze odmowic mi wydania dokumentow, niezbednych do ruszenia
    sprawy przez innego notariusza?

    podkreslam, ze nie podpisywałem zadnego zobowiazania do korzystania z uslug
    tej kancelarii, ani zadnej innej podobnej bzdury

    jak fachowo zmusic developera do zaprzestania tak ponizających ich praktyk?
    i wymusic swojego notariusza, ktory oferuje normalne rynkowe stawki?

    --

    Sebastian

  • 2. Data: 2009-06-23 17:08:18
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    W obecnej sytuacji rynkowej raczej deweloperowi bedzie zależeć na sprzedazy, niż na
    znajomym notariuszu.
    Wezwij dewelopera do stawiennictwa we wskazanej przez Ciebie kancelarii zgdonie z
    Twoją umową przedwstepną.
    Ale kłopot to Ty bedziesz miał z owym notariuszem, a nie z deweloperem - rejenci nie
    lubia takich jednostkowych spraw, gdzie za 600 zł mieliby sprawdzac 11 ksiąg
    wieczystych po 300 stron.
    Słyszałem jedynie o takich przypadkach, gdzie ów "zewnetrzny" notariusz był jakimś
    bliskim znajomym czy krewnym kupującego i była to sprawa raczej zwyczajowego zaufania
    niż pieniędzy, bo przecież obowiazują stawki "maksymalne".
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-06-23 17:12:40
    Od: " Kroelewicz" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    basti78 <b...@o...pl> napisał(a):
    > czy developer moze mnie zmusić, do skorzystania z usług kancelarii przez
    > niego wskazanej?
    Teoretycznie nie, faktycznie może być problem z wyegzekwowaniem.

    > problem w tym, ze kancelaria jest pieruńsko droga, i roznica w stawkach od
    > innych jest DWUKROTNA - to nie zart (...)
    To nie żart, to norma. :)

    > jak fachowo zmusic developera do zaprzestania tak ponizających ich praktyk?
    > i wymusic swojego notariusza, ktory oferuje normalne rynkowe stawki?
    Masz jakiś termin przeniesienia własności w umowie przedwstępnej? W związku z
    utrudnianiem przenisienia własności, wzywasz developera (za potwierdzeniem
    odbioru) do stawienia się w określonym dniu i o określonej w określonej
    lokalizacji (tj. u wybranego przez Ciebie notariusza) celem wydania
    niezbędnych dokumentów. Następnie w tym samym trybie wzywasz do stawienia się
    developera w celu sporządzenia aktu przeniesienia własności.
    Skuteczność rozwiązania zależna od oporu developera, teoretycznie dopiero sąd
    może przymusić i to niekoniecznie akurat u wybranego przez Ciebie natariusza.

    GK

  • 4. Data: 2009-06-23 17:46:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    basti78 wrote:
    > witam
    >

    > czy developer moze mnie zmusić, do skorzystania z usług kancelarii przez
    > niego wskazanej?

    nie.

    > problem w tym, ze kancelaria jest pieruńsko droga, i roznica w stawkach
    > od innych jest DWUKROTNA - to nie zart

    nie wydaje mi się, żeby różnice były aż takie.
    Może tu ci podali cenę ostateczną, a w innych sprawdzałeś cenę, bez
    dodania kosztów wypisów, sporządzenia dokumentacji i doliczenia vatu do
    tego wszystkiego.

    > czy developer moze odmowic mi wydania dokumentow, niezbednych do
    > ruszenia sprawy przez innego notariusza?

    nie, ale możesz za przygotowanie dokuemntacji zapłacić.
    Zresztą pewnie i tak płacisz.

    > jak fachowo zmusic developera do zaprzestania tak ponizających ich
    > praktyk? i wymusic swojego notariusza, ktory oferuje normalne rynkowe
    > stawki?

    notariusze nie mają normalnych rynkowych stawek.