  • 21. Data: 2008-07-14 10:12:48
    Temat: Re: Allegro-przesyłka zaginęła a sprzedawca odmawia zwrotu pieni
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Jest to miejsce, gdzie dłużnik (sprzedawca) miał miejsce zamieszkania
    > (art. 454 par. 1 kc).

    To jest zasada ogólna. Czy w przypadku sprzedaży wysyłkowej
    rzeczywiście miejsce wykonania umowy "nie jest oznaczone ani nie wynika
    z właściwości zobowiązania"?

    L.

  • 22. Data: 2008-07-14 11:15:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.07.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > To jest zasada ogólna. Czy w przypadku sprzedaży wysyłkowej
    > rzeczywiście miejsce wykonania umowy "nie jest oznaczone ani nie wynika
    > z właściwości zobowiązania"?

    Tym bardziej, że ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów jeszcze
    takie wątpliwości powiększa - kiedy liczymy rozpoczęcie biegu terminu
    10'cio dniowego?

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2008-07-14 11:25:17
    Od: Heming <n...@n...pl>

    w...@N...gazeta.pl pisze:

    > Ok.. ale czy słyszałeś gdzieś o tym rozwiązaniu w praktyce czy też
    > przeczytałeś kupę forów prawniczych (jak ja ;p ) i po prostu uważasz, że tak
    > jest? ;p

    Tak stanowi KC.

  • 24. Data: 2008-07-14 11:26:01
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jul 2008 12:12:48 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To jest zasada ogólna. Czy w przypadku sprzedaży wysyłkowej
    > rzeczywiście miejsce wykonania umowy "nie jest oznaczone ani nie wynika
    > z właściwości zobowiązania"?

    Oznaczone nie jest, ponieważ strony sobie nie oznaczyły innego miejsca.
    Jeśli na Allegro przyjmie się zwyczaj zawierania skomplikowanych umów na
    piśmie, to może będzie inaczej.
    Z właściwości zobowiązania też raczej nie wynika. Nie potrafię sobie
    wyobrazić jakiego rodzaju zobowiązania mogą to być... Może dałoby się to
    dopasować do usług świadczonych drogą elektroniczną (np. doładowanie
    komórki przez internet?)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 25. Data: 2008-07-14 11:42:45
    Temat: Re: Allegro-przesyłka zaginęła a sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A właściwie to nie o 900zł, tylko o 1000zł, bo zakładamy że
    > ubezpieczenie poczta wypłaciła kupującemu.

    Nie godnie z KC, on (sprzedajacy) swoje swiadczenie spelnił.

  • 26. Data: 2008-07-14 11:46:19
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A co powiesz na paragraf 2 art. 544kc?

    Bez znaczenia. To jest przepis dyspozytywny, wiec sprzedajacy z
    kupujacym mogli sie umowic innaczej i tak tez zrobili.

  • 27. Data: 2008-07-14 11:47:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Heming pisze:

    > Nie godnie z KC, on (sprzedajacy) swoje swiadczenie spelnił.

    Co jest niezgodne z kc?

    L.

  • 28. Data: 2008-07-14 11:50:52
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Po trzecie: kupujący w tym przepisie ma możliwość zbadania rzeczy
    > przed zapłatą. Nie rozumiem, dlaczego paragraf 1 miałby obowiązywać, a
    > paragraf 2 już nie.

    A slyszal kolega o przepisach wzglednie obowiazujacych (innaczej
    przepisach dyspozytywnych)?

  • 29. Data: 2008-07-14 11:52:56
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Co jest niezgodne z kc?

    Jest zgodne. Odpowiedz miala brzemiec:

    Nie, zgodnie z KC on (sprzedajacy) swoje swiadczenie spelnił.

  • 30. Data: 2008-07-14 11:57:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Heming pisze:

    > Jest zgodne. Odpowiedz miala brzemiec:
    >
    > Nie, zgodnie z KC on (sprzedajacy) swoje swiadczenie spelnił.

    Ach, czyli wysyłając coś za pobraniem (dajmy na to za 1000zł),
    kupujący musi zapłacić cenę, choćby przesyłka do niego nie dotarła.
    Ciekawe, czy teza byłaby do obronienia przed sądem, no i co z paragrafem
    2 wspomnianego artykułu, na mocy którego kupujący może zapłacić dopiero
    po zapoznaniu się z przesyłką?

    L.