  • 1. Data: 2008-07-13 13:23:08
    Temat: Wyjazd zagranicę z obcokrajowcem
    Od: "Elwis" <e...@p...fm>

    Witam,

    Mam znajomych (obywateli Ukrainy), którzy przyjadą do mnie w odwiedziny (na
    moje zaproszenie). Chcę im pokazać troszkę Polski i mam w planie wyjazd na
    źródła termalne na Słowacji. Pytanie - czy znajomi Ukraińcy mogą ze mną
    jechać na Słowację, mając tylko wizę do Polski wystawioną na moje
    zaproszenie??

    Elwis

  • 2. Data: 2008-07-13 14:45:45
    Temat: Re: Wyjazd zagranicę z obcokrajowcem
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Elwis <e...@p...fm> napisal:
> [...]
    > źródła termalne na Słowacji. Pytanie - czy znajomi Ukraińcy mogą ze mną
    > jechać na Słowację, mając tylko wizę do Polski wystawioną na moje

    A to poza wiza schengenska mozna dostac jeszcze lokalna?
    Bo jak maja schengenska, to mozesz ich wozic po calej
    Unii.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-07-13 17:02:36
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 13 Jul 2008 14:45:45 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > A to poza wiza schengenska mozna dostac jeszcze lokalna?

    Tak, Są wizy typu A, B , C i narodowe D.

    http://www.msz.gov.pl/Schengen,Info,12588.html
    Państwa Schengen wydają następujące rodzaje wiz jednolitych, które
    uprawniają posiadacza do wjazdu oraz pobytu na terytorium Schengen:
    wiza lotniskowa (A) - ważna tylko dla podróżujących samolotem, nie
    umożliwia posiadaczowi opuszczenia strefy tranzytowej lotniska
    wiza tranzytowa (B) - pozwala na tranzyt przez terytorium Schengen, nie
    przekraczający 5 dni
    wiza krótkoterminowa (C) - umożliwia pobyt na terytorium Schengen do 90
    dni, w ciągu 6 miesięcy od momentu pierwszego wjazdu.

    Oprócz wiz jednolitych, kraje Schengen wydają długoterminowe wizy narodowe
    (D) oraz zezwolenia na pobyt, które są ważne tylko na terytorium kraju
    wydającego.

    Długoterminowe wizy narodowe pozwalają ich posiadaczom na jednorazowy,
    nieprzekraczający 5 dni, bezwizowy tranzyt przez terytorium innych krajów
    strefy Schengen w celu dotarcia do państwa, które wydało wizę D, o ile
    spełniają pozostałe warunki wjazdu do strefy Schengen (patrz wyżej) i nie
    figurują w narodowym wykazie danych do celów odmowy wjazdu państwa
    Schengen, przez którego terytorium chcą przejechać. Każdy następny tranzyt
    przez terytoria innych państw Schengen, niezależnie od celu, wymaga
    uprzedniego uzyskania wizy tranzytowej.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Granica PL/UA: http://tiny.pl/nvbp

  • 4. Data: 2008-07-13 17:19:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl> napisal:
    [ ciach ]

    Dzieki za oswiecenie. To cenne informacje i moga sie przydac.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-07-14 12:40:57
    Od: "Elwis" <e...@p...fm>

> [...]
    > wiza krótkoterminowa (C) - umożliwia pobyt na terytorium Schengen do 90
    > dni, w ciągu 6 miesięcy od momentu pierwszego wjazdu.

    Bardzo dziękuję - wynika więc, że znajomi maja "standardową" wizę typu "C" i
    będę mógł z nimi pojechać na Słowację na 2-3 dni.

    Pozdrawiam
    Elwis