  • 1. Data: 2018-03-25 18:14:01
    Temat: Agresywne oszukiwanie ekspedientki
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    W sklepie osiedlowym ekspedientka agresywnie oszukuje.
    Praktycznie przy każdym zakupie.
    Zwykle "dociska" towar do wagi, by cena wyszła większa.
    Dlatego warzywa ważę, a potem sprawdzam z wydrukiem z kasy, czy masa się
    zgadza.

    Dziś jednak kupiłam twaróg, wydawało mi się , że nie da się oszukać, bo na
    kostce sera był kod kreskowy zawierający wagę.
    Zapłaciłam więcej niż się spodziewałam,
    ale produkty na kwicie się zgadzały,
    więc dokładnie kwit przeanalizowałam dopiero w domu.

    Nie zgadzała się waga sera na kwicie, z wagą sera na opakowaniu.
    Wróciłam się, ale sklep był już nieczynny.
    Doczytałam się też, że na kwicie jest godzina nieprawdziwa:
    sprzed zmiany czasu, lub jeszcze inna.
    Zakupy robiłam około 15, godzina z kwitu 13:50 - (być może faktyczna 14:50)
    a sklep do 16.
    Faktyczna waga sera- ważyłam w domu - zgodna jest z kodem kreskowym.

    Ekspedientka celowo ważyła towar, by "dobić" po około 100g na kostce -
    kupiłam 2 kostki.
    Czy takiej ekspedientce za to oszustwo - wiem , że notoryczne -
    coś grozi?
    Trudno zmianę sposobu liczenia - z kodu kreskowego na ważenie - uznać za
    pomyłkę.

    Co mogę zrobić? Zachowanie obsługi jest skrajnie bezczelne.
    Gdy np ekspedientka dobiła wagę na warzywach - o około 30% -
    a powiedziałam , że waga "na sklepie" wskazuje dużo mniej
    powiedziała, że tamta waga jest nie ważna, i ją nie obchodzi.
    Jej szef co prawda w końcu stanął po mojej stronie, ale kazał dopłacić tę
    mniejszą sumę - jednak w końcu zwrócił nadpłatę.

    Co można zrobić, bo spokój robienia zakupów wymagał by realnie noszenia ze
    sobą drugiej kasy - liczącej analogicznie jak sklepowa, co jest niemożliwe.

  • 2. Data: 2018-03-26 00:27:37
    Temat: Re: Agresywne oszukiwanie ekspedientki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-03-18 o 18:14, Stokrotka pisze:

    > Czy takiej ekspedientce za to oszustwo - wiem , że notoryczne -
    > coś grozi?

    Oszustwo na szkodę konsumenta do 100 zł jest wykroczeniem.

    > Co można zrobić, bo spokój robienia zakupów wymagał by realnie noszenia ze
    > sobą drugiej kasy - liczącej analogicznie jak sklepowa, co jest niemożliwe.

    Rozwiązań jest kilka. Można powiadomić Inspekcję Handlową, ale w
    sklepach osiedlowych ekspedientki często znają klientów i widząc obcego
    pilnują się. Możesz po ujawnieniu oszustwa w sklepie po prostu wezwać
    Policję. Oczywiście możesz zmienić sklep, ale pewnie nie o to chodzi.

    Teraz co do opisanych w Twoim poście aspektów:

    1) Ustawienie czasu w kasie fiskalnej jest częstym błędem. Zmienić czas
    musi często serwisant. Nie spotkałem się z przypadkiem karania za to.

    2) Waga podawana przez wagę wewnątrz sklepu może faktycznie być inna,
    niż ta przy kasie. Ta przy kasie powinna być regularnie kontrolowana. Te
    wewnątrz już niekoniecznie.

    3) Rozbieżność w wadze serka pomiędzy tym, co na opakowaniu, a tym, co
    na wadze może wynikać choćby z tego, że sprzedajemy netto, czyli bez
    opakowania. Ekspedientka pewnie z opakowaniem go zważyła. Ale to jeden
    ze sposobów oszust

  • 3. Data: 2018-03-26 07:10:16
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > 2) Waga podawana przez wagę wewnątrz sklepu może faktycznie być inna,
    > niż ta przy kasie. Ta przy kasie powinna być regularnie kontrolowana. Te
    > wewnątrz już niekoniecznie.

    Bzdura. Waga wewnątrz sklepu jest identycznie ważna.

> [...]
    > na wadze może wynikać choćby z tego, że sprzedajemy netto, czyli bez
    > opakowania. Ekspedientka pewnie z opakowaniem go zważyła. Ale to jeden

    Ona nie ma prawa yego wazyć, dla zmiany ceny.
    Cena ma być z kodu kreskowego.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 4. Data: 2018-03-26 09:49:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2018 18:14:01 +0200, Stokrotka napisał(a):

    > Co mogę zrobić?

    Stań pod sklepem z tablicą "tu oszukują na wadze" i zadzwoń po TV :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-04-06 19:05:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Oczywiście możesz zmienić sklep, ale pewnie nie o to chodzi.

    Bo jak wiadomo, najprostsze sposoby nie sa przeciez najlepsze...
    Jak taki sklep moze funkcjonowac w dzisiejszych realiach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 6. Data: 2018-04-07 05:35:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-06 o 19:05, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Bo jak wiadomo, najprostsze sposoby nie sa przeciez najlepsze...
    > Jak taki sklep moze funkcjonowac w dzisiejszych realiach?

    Ponieważ klienci go nie zmieniają, a skoro tak, to...

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-04-07 08:38:17
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > Bo jak wiadomo, najprostsze sposoby nie sa przeciez najlepsze...
    > Jak taki sklep moze funkcjonowac w dzisiejszych realiach?

    Bo jest w pobliżu jedyny.
    Market jest "średnio" blisko, jakieś 10 min,
    ale dojście jest nielegalne, pszez tory kolejowe, zdaje się obecnie 6 sztuk,
    z jeżdżącymi od niedawna szybko Intersity, wcześniej też były Intersity, ale
    ze względu na stare tory jeździły powoli.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 9. Data: 2018-04-07 11:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ponieważ klienci go nie zmieniają, a skoro tak, to...

    Sugerujesz ze to nie ze sklepem jest cos nie tak...? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 8. Data: 2018-04-07 11:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Stokrotka o...@i...pl ...

> [...]
    > 6 sztuk, z jeżdżącymi od niedawna szybko Intersity, wcześniej też
    > były Intersity, ale ze względu na stare tory jeździły powoli.

    Strefa bezsklepowa... Nice....

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"