    Subject: Re: Agresywne oszukiwanie ekspedientki
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 26 Mar 2018 00:27:37 +0200

    W dniu 25-03-18 o 18:14, Stokrotka pisze:

    > Czy takiej ekspedientce za to oszustwo - wiem , że notoryczne -
    > coś grozi?

    Oszustwo na szkodę konsumenta do 100 zł jest wykroczeniem.

    > Co można zrobić, bo spokój robienia zakupów wymagał by realnie noszenia ze
    > sobą drugiej kasy - liczącej analogicznie jak sklepowa, co jest niemożliwe.

    Rozwiązań jest kilka. Można powiadomić Inspekcję Handlową, ale w
    sklepach osiedlowych ekspedientki często znają klientów i widząc obcego
    pilnują się. Możesz po ujawnieniu oszustwa w sklepie po prostu wezwać
    Policję. Oczywiście możesz zmienić sklep, ale pewnie nie o to chodzi.

    Teraz co do opisanych w Twoim poście aspektów:

    1) Ustawienie czasu w kasie fiskalnej jest częstym błędem. Zmienić czas
    musi często serwisant. Nie spotkałem się z przypadkiem karania za to.

    2) Waga podawana przez wagę wewnątrz sklepu może faktycznie być inna,
    niż ta przy kasie. Ta przy kasie powinna być regularnie kontrolowana. Te
    wewnątrz już niekoniecznie.

    3) Rozbieżność w wadze serka pomiędzy tym, co na opakowaniu, a tym, co
    na wadze może wynikać choćby z tego, że sprzedajemy netto, czyli bez
    opakowania. Ekspedientka pewnie z opakowaniem go zważyła. Ale to jeden
    ze sposobów oszust