  • 1. Data: 2018-03-27 07:23:08
    Temat: kupno mieszkania na licytacji
    Od: bask <s...@g...com>

    kupione jest mieszkanie na licytacji komorniczej. w mieszkaniu
    zameldowane sa 2 osoby. czy maja obowiazek sie wyprowadzic? czy przez
    sad? jak tak to ile to trwa ?

  • 2. Data: 2018-03-27 10:50:20
    Temat: Re: kupno mieszkania na licytacji
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "bask" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    > kupione jest mieszkanie na licytacji komorniczej. w mieszkaniu zameldowane
    > sa 2 osoby. czy maja obowiazek sie wyprowadzic? czy przez sad? jak tak to
    > ile to trwa ?

    Wg najnowszej ustawy zameldowanie jest czynnością techniczną i fakt
    zameldowana nie stanowi żadnej podstawy do zamieszkania w danym lokalu.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-03-27 11:47:06
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.03.2018 o 07:23, bask pisze:
    > kupione jest mieszkanie na licytacji komorniczej. w mieszkaniu
    > zameldowane sa 2 osoby. czy maja obowiazek sie wyprowadzic? czy przez
    > sad? jak tak to ile to trwa ?

    Zameldowanie ma niewielkie znaczenie (puryści powiedzą, że żadne, ale ja
    nie będę tak kategoryczny, bo znam trochę praktyki, a nie tylko litery).

    Ważne jest:
    1. Czy mieszkają?
    2. Czy mają podstawę prawną mieszkania?

    MJ
    PS. A w ogóle, to kto to jest? Ta osoba, którą komornik licytował? Jej
    rodzina? Osoby trzecie?

  • 4. Data: 2018-03-27 11:49:38
    Od: bask <s...@g...com>

    W mieszkaniu jest zameldowana matka z córką
    Mieszkanie wylicytowali osoby trzecie

  • 5. Data: 2018-03-27 11:59:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2018 11:49:40 UTC+2 użytkownik bask napisał:
    > W mieszkaniu jest zameldowana matka z córką

    A mieszkają tam?

    > Mieszkanie wylicytowali osoby trzecie

    Ale kogo to było mieszkanie?
    Tej matki z córką czy całkiem kogoś innego?

  • 6. Data: 2018-03-27 12:39:50
    Od: bask <s...@g...com>

    tak mieszkaja od paru lat ale nie wiem do konca czy to ich mieszkanie

  • 7. Data: 2018-03-27 12:57:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-27, Danusia <d...@w...pl> wrote:

    > U?ytkownik "bask" <s...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Wg najnowszej ustawy zameldowanie jest czynno?ci? techniczn? i fakt
    > zameldowana nie stanowi ?adnej podstawy do zamieszkania w danym lokalu.

    Jest jeszcze ochrona posiadania.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-03-27 13:11:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup

    >Wg najnowszej ustawy zameldowanie jest czynnością techniczną i fakt
    >zameldowana nie stanowi żadnej podstawy do zamieszkania w danym
    >lokalu.

    A zaloze sie, ze eksmisja bedzie nadal trwala latami :-)

    J.

  • 9. Data: 2018-03-28 11:45:04
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > tak mieszkaja od paru lat ale nie wiem do konca czy to ich mieszkanie

    O tym kto mieszka decyduje właściciel mieszkania. Jeżeli te panie były
    dotychczasowym właścicielem to z chwilą licytacji komorniczej utraciły prawo
    własności. Nowy właściciel powinien wezwać je aby w terminie 1 miesiąca
    opuściły mieszkanie. W przeciwnym razie występuje do sądu o nakaz eksmisji.
    Jeżeli panie nie były właścicielkami i mają inny tytuł prawny do mieszkania
    np. umowa z poprzednim właścicielem, nakaz sądowy czy inny dokument, to te
    dokumenty są dalej ważne. Oznacza to że nowy właściciel powinien rozwiązać
    te umowy czy inne dokumenty.
    Do czasu rozwiązania może tylko ustalać czynsz.
    Jeżeli te panie nie mają żadnego tytułu prawnego np. poprzedni właściciel
    powiedział że mogą tu mieszkać i tylko je zameldował, to w chwili obecnej
    ich status prawny jest taki sam jak poprzedniego właściciela czyli bezprawne
    zajmowanie lokalu - wezwanie do opuszczenia w ciągu 1 miesiąca, dalej sądowy
    nakaz eksmisji.

    Nowy właściciel na pewno wiedział co kupuje u komornika i jakie są tego
    konsekwencje prawne.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-03-28 13:04:48
    Od: ń <ń@ń.ń>

    O żesz q..a mać, po trzecim poście w lokalnym sklepie już wykupili colę i czipsy...