  • 91. Data: 2018-03-16 22:39:29
    Temat: Re: Abonament RTV i zmiana mieszkania
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-03-16 o 09:19, Shrek pisze:

    > Posiadam samochód - tu mnie masz, gorzej - na firmę, więc na pewno
    > kombinuję z podatkami;) Jutro zepsuję antenę, bo i tak nie używam i
    > słucham w nim mp3. A reszta - naprawdę nie mam. Amplituner kupiłem za
    > grosze z uszkodzoną głowicą, bo mi właśnie tylko do kina domowego był
    > potrzebny. Ja wiem, że wam ciężko uwierzyć, że ktoś może nie mieć
    > telewizora, ale to coraz popularniejsze rozwiązanie. Po co miałbym
    > oglądać oglądać ojca mateusza czy taniec ze zjebami jak można mieć netfixa?

    Płatny teraz podobno.
    https://www.spidersweb.pl/2017/08/netflix-jak-korzys
    tac.html

    --
    animka

  • 92. Data: 2018-03-16 22:48:34
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-03-16 o 16:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    Jeśli podatek od powietrza, to już zniesiony.

    --
    animka

  • 93. Data: 2018-03-16 22:57:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trzeba:
    > 1) miec miejsce
    > 2) przyciemnialne pomieszczenie (i chcieć przyciemniać)
    > 3) ekstra pieniądze żeby go rozsądnie (z ekranem) wpasować
    > (zintegrować) w to pomieszczenie lub odpornośc na estetyke, aby
    > akceptować takie coś wiszące z sufitu/burdel kabli i stojaków, lub
    > napieprzyć się za kazdym razem wyciągając to wszystko a potem chowając.
    >
    > Projektor się nadaje od dzwona.

    Albo spełniać punkty 1-3. Tak naprawdę wystarczy ściana i rolety. Przy
    czym trzy to się sprowadza do przeciągnięcia kabli za G-K

    Shrek

  • 94. Data: 2018-03-17 01:03:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Albo spełniać punkty 1-3. Tak naprawdę wystarczy ściana i rolety. Przy
    > czym trzy to się sprowadza do przeciągnięcia kabli za G-K

    Jak? Przeciez ekran i sam projektor zawsze beda sterczec gdzieś na
    wierzchu (i jeszcze trzeba przykrywać, bo się kurzy), chyba, że się je
    wpusci w sciane/sufit/mebel, co kosztuje. No i pownonie to, że musi być
    w miarę ciemno. Kable sa najmniejszym problemem. Sam mam transmiter
    hdmi więc można nawet bezprzewodowo.

    --
    Marcin

  • 95. Data: 2018-03-17 01:23:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-16, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Jak od strony technicznej taki samochód pomiarowy miał by wykrywać
    > tych co odbierają a nie płacą?

    Też jestem ciekaw. Z drugiej strony to było wówczas jedyne takie
    urządzenie (napięcia, lampy, kineskop) i jestem przekonany, że czymś z
    pewnością siało.

    Zresztą, jako nieco młodszy osobnik bez problemu słyszałem włączony
    telewizo nawet z innego pomieszczenia, bo każdy jeden piszczszał na wys.
    częstotliwościach (>=20kHZ).

    --
    Marcin

  • 96. Data: 2018-03-17 07:59:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak? Przeciez ekran i sam projektor zawsze beda sterczec gdzieś na
    > wierzchu (i jeszcze trzeba przykrywać, bo się kurzy), chyba, że się je
    > wpusci w sciane/sufit/mebel, co kosztuje.

    To tak samo jak telewizor;)

    > No i pownonie to, że musi być
    > w miarę ciemno.

    No musi. Dlatego piszę, jak chcesz sobie wieczorem objrzeć film lub serial.

    > Kable sa najmniejszym problemem. Sam mam transmiter
    > hdmi więc można nawet bezprzewodowo.

    Nawet jak zrobisz, to dalej 230V musisz przesłać kablem.

    Shrek

  • 97. Data: 2018-03-17 08:01:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Też jestem ciekaw.

    Wyjaśnieniem jest że to brednie animki.

    > Z drugiej strony to było wówczas jedyne takie
    > urządzenie (napięcia, lampy, kineskop) i jestem przekonany, że czymś z
    > pewnością siało.

    Mniej więcej tym samym co monitor.

    > Zresztą, jako nieco młodszy osobnik bez problemu słyszałem włączony
    > telewizo nawet z innego pomieszczenia, bo każdy jeden piszczszał na wys.
    > częstotliwościach (>=20kHZ).

    Z tym że powyżej 20kHz to ty raczej nie słyszysz.

    Shrek.

  • 98. Data: 2018-03-17 09:10:11
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 16 Mar 2018 22:38:23 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Jak od strony technicznej taki samochód pomiarowy miał by wykrywać
    > tych co odbierają a nie płacą?

    Wystarczy wykrywać siejące cewki odchylania kineskopu. Telewizory
    kineskopowe nie były ekranowane: pudło z MDF i plecy z dykty albo plastiku.
    Szukaj pod hasłem "pelengator". Tu po rosyjsku:
    https://satsis.info/news/8731-pelengator-televizorov
    -iz-50-h.html

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 99. Data: 2018-03-17 09:51:17
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Sat, 17 Mar 2018 09:10:11 +0100, użytkownik P.B. napisał:

> [...]
    > plastiku.
    > Szukaj pod hasłem "pelengator". Tu po rosyjsku:

    Akurat tam pisze dokładnie jak to działało. To nie było wykrywanie
    odchylania kineskopu.

    "???????????, ???????????? ?????? ?? ?????????? ??????????? ?????????????"

    czyli w tłumaczeniu

    "Pelengatory, wyłapujące sygnał z heterodyny włączonego teleodbiornika"

    Poszukajcie w googlach jak działa tzw. superheterodyna. I wyjaśnienie:
    częstotliwość pośrednia dla wszystkich produkowanych seryjnie telewizorów
    była identyczna.

    Podobno u nas w początku lat 50-tych XX w. próbowano konstruować na tej
    samej zasadzie urządzenia do wykrywania słuchających Wolnej Europy. Z
    tego co słyszałem, próby nie wyszły poza fazę laboratoryjną. Rosjanie
    używali tej metody do potwierdzania, że ktoś odbiera tzw. "radiostacje
    numeryczne".

  • 100. Data: 2018-03-17 10:05:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-17, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Z tym że powyżej 20kHz to ty raczej nie słyszysz.

    Z pewnością nie, ale do 35. roku życia słyszałem bez problemu
    nietoperze, a one są 20kHz wzwyż, więc kto mnie tam wie.

    --
    Marcin