  • 1. Data: 2018-03-11 11:05:57
    Temat: sprzedaz mieszkania obcokrajowcowi
    Od: "Krzychu" <v...@w...pl>

    Mam na sprzedaż mieszkanie (spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego).
    Zgłosił się obywatel Ukrainy (bez obywatelstw) z chęcią zakupu.
    Czy mnie jako sprzedawcę czekają lub mogą czekać jakieś zagrożenia z z
    tytułu sprzedaży mieszkania obcokrajowcowi?
    Np. gdyby się okazało, że pieniądze pochodzą z przestępstwa itp. itd.
    Czy możliwe jest aby kupujący przelał pieniądze do notariusza przed aktem a
    notariusz przelał mi pieniądze po podpisaniu aktu?

  • 2. Data: 2018-03-12 08:33:15
    Temat: Re: sprzedaz mieszkania obcokrajowcowi
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Krzychu" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy możliwe jest aby kupujący przelał pieniądze do notariusza przed aktem
    > a notariusz przelał mi pieniądze po podpisaniu aktu?
    Mieszkanie spółdzielcze własnościowe to sprawdź w statucie spółdzieni jakie
    są ograniczenia sprzedaży i czy obcokrajowiec może być członkiem tej
    spółdzielni. Jeżeli mieszkanie wyodrębnione z zasobów mieszkaniowych
    spółdzielni to możesz sprzedać komu chcesz.
    Natomiast zapłata powinna być za pośrednictwem banku.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-03-12 14:59:21
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-03-11 o 11:05, Krzychu pisze:
    > Czy możliwe jest aby kupujący przelał pieniądze do notariusza przed
    > aktem a notariusz przelał mi pieniądze po podpisaniu aktu?

    Jest taki mechanizm - depozyt notariusza.

    Pozdrawiam,
    Wojtek