  • 101. Data: 2018-03-17 13:43:06
    Temat: Re: Abonament RTV i zmiana mieszkania
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-17 o 09:10, P.B. pisze:

    > Wystarczy wykrywać siejące cewki odchylania kineskopu. Telewizory
    > kineskopowe nie były ekranowane: pudło z MDF i plecy z dykty albo plastiku.
    > Szukaj pod hasłem "pelengator". Tu po rosyjsku:
    > https://satsis.info/news/8731-pelengator-televizorov
    -iz-50-h.html

    W domkach jednorodzinnych i na wsiach ma prawo zadziałać.
    Ale jak to ma zadziałać w blokach i kamienicach?
    Jeden sąsiad ma legalnie, drugi też ma legalnie a ja w środku
    już nie.

    Pozdrawiam

  • 102. Data: 2018-03-17 13:56:45
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia 17 Mar 2018 08:51:17 GMT, jureq napisał(a):

    > "???????????, ???????????? ?????? ?? ?????????? ??????????? ?????????????"
    >
    > czyli w tłumaczeniu
    >
    > "Pelengatory, wyłapujące sygnał z heterodyny włączonego teleodbiornika"
    >
    > Poszukajcie w googlach jak działa tzw. superheterodyna. I wyjaśnienie:
    > częstotliwość pośrednia dla wszystkich produkowanych seryjnie telewizorów
    > była identyczna.

    Artykułu nie czytałem. Wykrywanie pola cewek odchylania wydawało się
    łatwiejsze, ze względu na duże moce w tych cekach.
    Wykrywanie emisji na częstotliwości pośredniej dawała informację, że ma
    telewizor. Jeżeli dałoby się wyłapać heterodynę, to nawet będzie wiadomo
    którą stację ogląda. Przy ówczesnych kilku programach, to nie byłoby
    trudne.

    > Podobno u nas w początku lat 50-tych XX w. próbowano konstruować na tej
    > samej zasadzie urządzenia do wykrywania słuchających Wolnej Europy. Z
    > tego co słyszałem, próby nie wyszły poza fazę laboratoryjną. Rosjanie
    > używali tej metody do potwierdzania, że ktoś odbiera tzw. "radiostacje
    > numeryczne".

    Technicznie wygląda na wykonalne. Problemem mógł być wówczas dostęp do
    podstawowych podzespołów elektronicznych.
    Dziś za to jest tyle sprzętów siejących falami radiowymi, że zapewne
    wyłapanie w tym śmietniku czegoś konkretnego byłoby niemałym wyzwaniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 103. Data: 2018-03-17 15:45:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Mar 2018 22:38:23 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Jak od strony technicznej taki samochód pomiarowy miał by wykrywać
    > tych co odbierają a nie płacą?

    Technicznie to mozna probowac lapac zaklocenia z odbiornika ... a
    potem sprawdzic czy placi.
    A raczej odwrotnie - pojechac tam gdzie nie placi, i namierzac :-)

    Te samochody to takie urban legend ... ale to juz nie jest legenga
    https://www.theguardian.com/society/2014/sep/24/in-c
    ourt-non-payment-tv-licence-television-desperate-cas
    es

    Tylko nie mowia jak zlapali.

    > Lepiej napisz jak ściągalność abonamentu była robiona w Japonii.
    > Wszyscy się pośmieją. :-)

    A jak ?

    > Nie rejestrowali w sklepach. No chyba że coś przegapiłem.

    Nie rejestrowali. Dziwne - bo przeciez mogli :-)

    J.

  • 104. Data: 2018-03-17 15:48:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Jak od strony technicznej taki samochód pomiarowy miał by wykrywać
    > tych co odbierają a nie płacą?

    P.S.
    https://en.wikipedia.org/wiki/TV_detector_van

    J.

  • 105. Data: 2018-03-17 16:02:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Mar 2018 22:13:21 +0100, Animka napisał(a):

    > Żartujesz chyba?
    > Nie przypominam sobie.

    A od ktorego roku mieszkasz w UK ?

    > Może jeszcze mnie na świecie nie było, ale raczej wtedy i BBC nie było :-)

    Az taka stara to Ty raczej nie jestes ...

    > Tylko osoby wybrane raczej, protegowane przez I sekretarza partii.

    No to ciekawe - aktyw byl patriotyczny i sam chetnie placil,
    czy rejestracji w sklepie nie bylo, zeby "swoi" mogli nie placic :-)

    > Ja kupiłam tv kolorowy dopiero jak dostalam w pracy dwumiesięczną
    > odprawę po likwidacji Wydawnictwa. Polecialam wraz z córką w podskokach,
    > telewizor miałam już upatrzony i miałam juz gdzieś, że praca się tu
    > kończy, bo dla mnie wtedy praca wszędzie była. Nie było przyjezdnych
    > ćwoków, którzy są teraz właściwie prefidnie wredną mafią w Warszawie.

    I pewnie nie placa abonamentu :-P

    > Jacyś inni ludzie-obywatele wtedy chyba byłi, bo zasuwali na pocztę
    > rejestrować. Nie wiem jak to było z moimi rodzicami, ale książeczkę
    > oplat mieli. My po otrzymaniu mieszkania w czasach gierkowskich też
    > honorowo zarejestrowaliśmy. Niestaty to teraz jest wielką klątwą, czy
    > jak to nazwać. Ciągnie się to za człowiekiem aż do śmierci, jeśli nie
    > dożyje do 75 lat.

    Zawsze mozna na bezczelnego:
    -wyrejestrowac z powodu wyjazdu do Londynu,
    -z powodu zmiany adresu,
    -z powodu zaprzestania ogladania TV od czasu wladzy Kurskiego :-)

    > Fakt, że oplaty za abonament RTV były bardzo małe, groszowe. Ludzi nawet
    > z niskimi dochodami było stać na niezłe jedzenie. Starczało od 1-go do
    > 1-go nawet jak się wydawało na papierosy i rozrywki kulturalne.

    Z drugiej strony - strajki 56 i 76 sie zaczely od podwyzek cen
    zywnosci.

    J.

  • 106. Data: 2018-03-17 19:22:47
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-15 o 11:28, Olin pisze:

    > Podałaś numer przypisanego Ci konta, więc nic kombinować nie trzeba.

    Cwana gapa.

  • 107. Data: 2018-03-17 20:41:14
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 12.03.2018 o 14:25, Liwiusz pisze:

    > Wyrejestruj spod starego, a na nowym... zarejestruj tylko wówczas, jeśli
    > jesteś tak praworządny, że jak przeklniesz na ulicy, to idziesz na
    > policję, aby ukarali cię mandatem.

    :-D :-D o świetne.

    Krycha.

  • 108. Data: 2018-03-17 21:49:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-16 o 22:34, RadoslawF pisze:

    > Po co skoro jak sam piszesz "wypowiadają się tam czasem".

    Tak się czepiasz szczegółów i zbaczasz na poboczne tory żeby mieć
    ostatnie zdanie? :-)

  • 109. Data: 2018-03-17 23:26:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-17 o 21:49, z pisze:

    > Tak się czepiasz szczegółów i zbaczasz na poboczne tory żeby mieć
    > ostatnie zdanie? :-)

    Tak się wijesz żeby nie przyznać komuś racji?
    Nawet jak ci twój własny cytat przypomni?

    Pozdrawiam

  • 110. Data: 2018-03-18 04:05:08
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-03-17 o 16:02, J.F. pisze:

    > A od ktorego roku mieszkasz w UK ?

    > Az taka stara to Ty raczej nie jestes ...

    > No to ciekawe - aktyw byl patriotyczny i sam chetnie placil,
    > czy rejestracji w sklepie nie bylo, zeby "swoi" mogli nie placic :-)

    Nie wiem. Jakoś mnie to wtedy nie interesowało :-(

    > I pewnie nie placa abonamentu :-P

    No, na pewno. Najpierw wynajmują mieszkania, potem nakradną ze swoim
    zaufanym kolektywem w pracy i kupują sobie już swoje własne.
    Warszawiacy-"jak w mordę strzelił ";-)

    > Zawsze mozna na bezczelnego:
    > -wyrejestrowac z powodu wyjazdu do Londynu,
    > -z powodu zmiany adresu,
    Nie da się, Za długo tu mieszkam i nawet pracownice poczty gdzies tu
    niedaleko mieszkają. Chyba, że przeprowadziłabym się gdzie indziej.
    Poza tym UPC mnie inwiguluje, bo czasami na ekranie telewizora pojawia
    mi się komunikat "zaplać abonament RTV".
    Kit im w ucho.

    > -z powodu zaprzestania ogladania TV od czasu wladzy Kurskiego :-)

    Ten Kurski od reklam i w kółko powtarzających się starych filmów oraz od
    chamskich wsiowych kabaretów oraz od zabaw elyty na wizji (zamiast na
    jakiejś swojej prywatce), poza tym seriali tasiemców, w których w
    każdych ciągle te same twarze grają. Ogłupiają ludzi, żeby elyta z filmu
    i tv jak najwięcej zarobiła.
    A te żubry z reklam niech zabierze do swojego domu.

    > Z drugiej strony - strajki 56 i 76 sie zaczely od podwyzek cen
    > zywnosci.

    Słabo pamiętam, ale pamiętam jak Gierek dał ludziom 10 zł podwyżki!!!
    Pracowałam w banku i wszystkie baby w szale klęły.

    --
    animka