  • 1. Data: 2003-12-12 07:33:57
    Temat: AM w Warszawie - lamanie prawa - pomocy!
    Od: "T." <t...@w...pl>

    Witam,
    Moja dziewczyna jest na 3 roku na AM w Warszawie, Wydziale Nauki o Zdrowiu i
    Kierunku "Pielegniarstwo RATUNKOWE". Wlasnie pisze prace licencjacka.
    Dostali informacje ze na dyplomie ukonczenia uczelni w rubryce specjalosc
    beda mieli zamiast "Pielegniarstwo RATUNKOWE" poprostu "Pielegniarstwo"
    poniewaz nie ma kogos takiego jak pielegniarka ratunkowa, ktora oczywiscie
    figuruje w Ustwie o Panstwowym Ratownictwie Medycznym jako czlonek zespolu
    ratowniczego.
    W ustawie o Szkolnictwie Wyzszym jest napisane ze student otrzymuje dyplom
    ukonczenia uczelni zgodny z kierunkiem jaki studiowal. Natomiast okazuje sie
    ze AM jaki inne uczelnie medyczne nie podlega pod MEN tylko pod
    Mienisterstowo Zdrowia.
    Ponadto przegladajac w internecie (chyba nawet na stronach ministerstwa
    zdrowia) dostepne kierunki nauczania na AM w Warszawie nie moge sie doszukac
    kierunku pielegniarka ratunkowa. Czyzby AM otworzyla kierunek nielegalnie?

    Co robic????
    Czy AM w Warszawie ma prawo wydac dyplom niezgodny z kierunkiem studiow?
    Kto w takim razie ustala wzor dyplomow dla uczelni medycznych i zatwierdza
    nowe kierunki? Ministerstwo Zdrowia???
    Do kogo zwrocic sie o wyjasnienia???

    Bede wdzieczny za wszelka pomoc.
    Pozdrawiam
    T.

  • 2. Data: 2003-12-12 10:38:21
    Temat: Re: AM w Warszawie - lamanie prawa - pomocy!
    Od: w...@p...onet.pl

    > poniewaz nie ma kogos takiego jak pielegniarka ratunkowa, ktora oczywiscie
    > figuruje w Ustwie o Panstwowym Ratownictwie Medycznym jako czlonek zespolu
    > ratowniczego.

    tylko, że ustawy się nie stosuje: Art. 44b. Do dnia 31 grudnia 2004 r. nie
    stosuje się przepisów ustawy, z wyjątkiem art. 3, art. 22 i 23, art. 24 ust. 1-
    5 i 9-13, art. 35, art. 39 pkt 2, art. 41 i art. 44 ust. 1-3.

    A o pigule ratunkowej mówi art. 30, więc jak by nie patrzeć nie ma takiej.

    Paweł

  • 3. Data: 2003-12-12 11:15:09
    Od: "T." <t...@w...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 5 i 9-13, art. 35, art. 39 pkt 2, art. 41 i art. 44 ust. 1-3.
    >
    > A o pigule ratunkowej mówi art. 30, więc jak by nie patrzeć nie ma takiej.

    Dobrze zgadzam sie , jednakze czy to uprawnia AM do wystawienia dyplomu
    niezgodnego z kierunkiem studiow???
    Nie ma jej w tej chwili ale za rok bedzie i co wtedy? Mimo iz ukonczyla
    "pielegniarstwo ratunkowe", w dyplomie bedzie miala "pielegniarstwo" i za
    rok nikt jej nie przyjmie do pracy w karetce bo w zespole ratunkowym musi
    byc "pielegniarka ratunkowa" a ona jest "zwykla" pielegniarka???
    Przeciez to absurd. Skoro przyjmujesz kogos na dany kierunek to zgodnie z
    Ustawa o Szkolnictwe Wyzszym powinienes wystawic mu dyplom ukonczenia tego
    kierunku, nieprawdaz?

    Pzdr.
    T.

  • 4. Data: 2003-12-12 11:35:48
    Od: w...@p...onet.pl

    > Dobrze zgadzam sie , jednakze czy to uprawnia AM do wystawienia dyplomu
    > niezgodnego z kierunkiem studiow???

    wiesz, w limitach przyjęć na studia medyczne w bieżącym roku w ogóle nie ma
    takiego kierunku. Jest tylko pielęgniarstwo. Zobacz jak to było wtedy gdy żona
    zaczynała naukę. Może ten dopisek "ratunkowe" to tyklko specjalizacja ?

    Paweł

  • 5. Data: 2003-12-12 12:04:37
    Od: "T." <t...@w...pl>

    > wiesz, w limitach przyjęć na studia medyczne w bieżącym roku w ogóle nie
    ma
    > takiego kierunku. Jest tylko pielęgniarstwo.

    Wiem, i mocno mnie to zdziwilo.

    > Może ten dopisek "ratunkowe" to tyklko specjalizacja ?

    "ratunkowe" to nie jest tylko specjalizacja. W indeksie w polu "kierunek"
    znajduje sie "pielegniarstwo ratunkowe". Birac pod uwage powyzsze czyli brak
    takiego kierunku w limitach przyjec, wygladaloby to na samowolke AM i celowe
    wprowadzanie w blad studentow.
    Gdzie szukac odpowiedzi???

    > Zobacz jak to było wtedy gdy żona
    > zaczynała naukę.

    Jeszcze nie zona ale moze kiedys :)

    Pozdrawiam
    T.

  • 6. Data: 2003-12-12 12:40:18
    Od: Paweł<w...@o...pl>

> [...]
    czyli brak
    > takiego kierunku w limitach przyjec, wygladaloby to na samowolke

    w rozporządzeniu MENiS w sprawiem warunków jakie powinna spełniac
    uczelnia, żeby prowadizć studia na okrełśonych kierunkach, jest wykaz
    wszystkich kierunków studiów. Nie ma tam słowa o pielęgniarstwie
    ratunkowym.

    > Gdzie szukac odpowiedzi???

    może, ale tu zupęłnie strzelam - Rada Główna Szkolnictwa Wyższego -
    oni okręłśają kierunki studiów i w ogóle bawiąsię w takie rzeczy t5
    może powiedzą czy uczelnia prowadzi taki kierunek czy nie.

    > Jeszcze nie zona ale moze kiedys :)

    upsssss, sorry

    Paweł

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-12-12 16:33:34
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl>

    On Fri, 12 Dec 2003 08:33:57 +0100, T. wrote:

    > Co robic????
    Czy żona ma ten kierunek gdziekolwiek wpisany, np. w indeksie? Bo jeśli
    tak, to można jeszcze pomyśleć o zaskarżeniu treści dyplomu, jako
    niezgodnego z kierunkiem studiów, do NSA.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 8. Data: 2003-12-16 11:59:58
    Od: ali-baba <a...@m...riz.pl>

    T. wrote:

> [...]
    > takiego kierunku w limitach przyjec, wygladaloby to na samowolke AM i celowe

    jesli szukasz porady jak wykorzystac w/w kierunkowe wyksztalcenie, to
    proponuje zalaczanie dodatkowo ksero tej strony indeksu przy skladaniu
    dokumentacji przy ubieganiu sie o prace;

    natomiast wyjasnienie z czego wynika takie dzialanie AM, to juz inny
    problem. Biorac pod uwage sytuacje na rynku pracy, to mam wrazenie, ze
    to nawet korzystniej, poniewaz moze umozliwic podjecie jakiejkolwiek
    pracy w zawodzie ...

    pozdrawiam