  • 1. Data: 2003-12-11 23:54:05
    Temat: czym się różni intercyza od rozdzielności majątkowej?
    Od: "i." <z...@m...pl>

    jakie są różnice w skutkach prawnych?

    pzdr
    i.

  • 2. Data: 2003-12-12 00:21:40
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "i." <z...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:brb02o$tl9$1@smars.pl...
    > jakie są różnice w skutkach prawnych?

    mi sie wydawalo, ze intercyza to umowa o rozdzielnosci majatkowej, ale moze
    sie myle.....

  • 3. Data: 2003-12-12 08:01:28
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "i." <z...@m...pl> napisał w wiadomości
    > >
    > mi sie wydawalo, ze intercyza to umowa o rozdzielnosci majatkowej, ale
    moze
    > sie myle.....

    nie mylisz się

    Bronek

  • 4. Data: 2003-12-13 19:20:07
    Od: "i." <z...@m...pl>

    w banku na wniosku kredytowym 3 opcje do wyboru:
    - wspólnota majątkowa
    - rozdzielność majątkowa
    - intercyza

    i.

  • 5. Data: 2003-12-14 09:28:10
    Od: "matt gray" <l...@o...pl>

    > w banku na wniosku kredytowym 3 opcje do wyboru:
    > - wspólnota majątkowa
    > - rozdzielność majątkowa
    > - intercyza

    bedzie trzeba doniesc wiecej papierkow ??? ;-)

  • 6. Data: 2003-12-15 07:13:57
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    > w banku na wniosku kredytowym 3 opcje do wyboru:
    > - wspólnota majątkowa
    > - rozdzielność majątkowa
    > - intercyza

    W przypadku np. separacji jest rozdzielność, a nie ma intercyzy.
    Może ktoś poda inne przypadki?

    Bronek

  • 7. Data: 2003-12-15 10:17:31
    Od: Paweł<w...@o...pl>

    > W przypadku np. separacji jest rozdzielność, a nie ma intercyzy.
    > Może ktoś poda inne przypadki?
    >
    > Bronek

    Czy ja czegoś nie rozumiem (źle rozumiem) czy też coś nie rozumie
    mnie ? :)

    Zawsze myślałem , że intercyza to jest UMOWNE zniesienie wspólności
    majątkowej, i jest jednym ze zdarzeń powiodujących rozdzielność
    majątkową. Innym "zdarzeniem" wywołującym rozdzielność jest
    ORZECZENIE sądu. Zgodnie z art. 52 kro każdy z małżonków może
    żądać zniesienia wspólności majątkowej z ważnych powodów, nawet z
    data wsteczną np. z powodu zaciągnięcia poważnych zobowiązań
    finansowych (długów) itp. Przy separacji rozdzielność orzekana jest z
    urzędu.

    Więc intercyza to umowa, a rozdzielność to rozdzielność na podstawie
    umowy (intercyzy) lub orzeczenia sądu - jeżeli jest inaczej
    wyprowadźcie mnie z błędu.

    Paweł

    -> http://usenet.pomocprawna.info