  • 1. Data: 2013-03-15 18:06:21
    Temat: A to co za brednia?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    http://biznes.onet.pl/beda-skladki-na-zus-od-zlecen,
    18490,5444927,1,prasa-detal

    "Umowy zlecenie zostaną oskładkowane. Pracodawcy będą musieli
    odprowadzać od nich ZUS. Według informacji "Dziennika Gazety Prawnej"
    rząd zgodził się na postulaty związkowców."

    Umowy zlecenie od dawna są oskładkowane (z wyłączeniem osób uczących
    się do 26. roku życia), więc co to za onetowa sensacja? Znowu artykuł
    spłodził pseudodziennikarz bez pojęcia i wprowadza ludzi w błąd czy
    może to jednak ja coś źle rozumiem?

  • 2. Data: 2013-03-15 18:40:24
    Temat: Re: A to co za brednia?
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu piątek, 15 marca 2013 18:06:21 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    >
    > się do 26. roku życia), więc co to za onetowa sensacja? Znowu artykuł
    >
    > spłodził pseudodziennikarz bez pojęcia i wprowadza ludzi w błąd czy

    Kwestią zleceń zajmie się w piątek zespół problemowy ds. ubezpieczeń
    społecznych komisji trójstronnej. Podstawą do dyskusji jest
    przygotowany przez NSZZ "Solidarność" projekt nowelizacji ustawy
    z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
    (t.j. Dz.U. z 2009 r. nr 205, poz. 1585 z późn. zm.). Autorzy
    dokumentu proponują oprócz zaostrzenia zasad oskładkowania
    zleceń m.in. rozszerzenie obowiązkowych ubezpieczeń na umowy o dzieło.
    Domagają się także, aby członkowie rad nadzorczych otrzymujący
    za swoją pracę wynagrodzenie przymusowo opłacali składki emerytalne,
    rentowe i wypadkowe, o ile nie są ubezpieczeni z innego tytułu.
    Dodatkowo chcą znieść obecnie obowiązującą hierarchię kolejności
    powstania obowiązku opłacania składek. Tym samym w przypadku
    zbiegu kilku tytułów danina na rzecz ZUS byłaby odprowadzana od każdej umowy.

    - To rozwiązanie zachęci firmy do zatrudniania pracowników na
    podstawie umowy o pracę. Równocześnie takim osobom ułatwi to
    odłożenie pieniędzy na przyszłe świadczenia - wylicza zalety
    nowego rozwiązania Wiesława Taranowska, wiceprzewodnicząca OPZZ.

    http://goo.gl/EfwgY

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 3. Data: 2013-03-15 18:59:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > się do 26. roku życia), więc co to za onetowa sensacja? Znowu artykuł
    > spłodził pseudodziennikarz bez pojęcia i wprowadza ludzi w błąd czy

    Jesteś pewien? Jak ktoś ma umowę o pracę to wtedy w umowie zlecenie chyba nie ma
    składek ZUS.

  • 4. Data: 2013-03-15 19:23:55
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik JaMyszka napisał:

    > - To rozwiązanie zachęci firmy do zatrudniania pracowników na
    > podstawie umowy o pracę.

    Albo nie zacheci ;)

    Za to zacheci do zmiany mow-zlecen na inne (o dzielo, na czarno).

    > Równocześnie takim osobom ułatwi to
    > odłożenie pieniędzy na przyszłe świadczenia

    :D:D:D

    Ciekawa koncepcja, odkladanie przez zabieranie tego co ktos moglby odlozyc.

    Liczylem kiedys - na emeryturze dostaje sie statystycznie ok. 1/4 kwoty
    tego co sie wlozylo. Ktos moze 1/3 ktoa s inny 1/5.

    Bez odsetek - mozna miec 4 razy wiecej, albo odkladac 1/4 tego co
    zabieraja a pozostale 3/4 wydawac na swoje zachcianki.

  • 5. Data: 2013-03-15 19:27:44
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:
    > Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Jesteś pewien? Jak ktoś ma umowę o pracę to wtedy w umowie zlecenie
    > chyba nie ma składek ZUS.

    PRawie zawsze jest tak jak piszesz.

    JEdnak co szkodzi (fiskusowi) jakby kazda dodatkowa UZ generowala wplyw
    ze skladek?

    Dziura w budzecie jest juz tak wielka, ze az strach. I tak jak czarna
    dziure - nie widac jej patrzac na nia. Ale o jej wielkosci swiadcza
    rozne zjawiska, soczewkowanie grawittacyjne, promieniowanie czarnej
    dziury itp. Wlasnie to obserwujemy - cisnienie z jakim fiskus szuka
    kolejnych mozliwych sposobow wydarcia kasy od ludzi.

  • 6. Data: 2013-03-15 20:05:25
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-15 19:27, Mr. Misio pisze:

> [...]
    > dziury itp. Wlasnie to obserwujemy - cisnienie z jakim fiskus szuka
    > kolejnych mozliwych sposobow wydarcia kasy od ludzi.

    Hm... a jakby tak wrzucić w tę czarną dziurę Vincenta? Albo cały rząd? I
    sejm na dokładkę... ?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2013-03-15 20:21:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 15.03.2013 19:23, Mr. Misio pisze:

> [...]
    >
    > Bez odsetek - mozna miec 4 razy wiecej, albo odkladac 1/4 tego co
    > zabieraja a pozostale 3/4 wydawac na swoje zachcianki.

    Wiesz, tylko odkładanie to też teoria - waluty mogą tracić na wartości,
    kruszce też i mają swoje własne wady, ziemia jest pewniejsza ale mniej
    płynna i szykuje się podatek katastralny.

    A emerytury z piramidki zawsze można podrasować dla zyskania głosów.

    Popatrz jakie czary były odprawiane nad książeczkami mieszkaniowymi -
    ile mniej by ludzie z nich podostawali, jakby oprzeć się wyłącznie na
    nominałach i odsetkach?

  • 8. Data: 2013-03-15 20:23:05
    Od: z <z...@u...pl>

    W temacie bredni :-)

    http://www.tuzel.pl/files/czy_oplaca_sie_zatrudniac_
    na_czarno_4-1.pdf

    Zanim to znalazłem nie chciałem wierzyć pewnemu pracodawcy.
    Jak to pracodawca nie miał interesu mówić mi prawdy, zwłaszcza przy
    negocjacjach stawiki godzinowej ;-)

    Czy to jest brednia? Czy ogromna większość pracodawców i pracowników
    jest nieświadoma i bez sensu brną w tą szarą strefę :-)

  • 9. Data: 2013-03-15 20:32:45
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > A emerytury z piramidki zawsze można podrasować dla zyskania głosów.

    Ale tylko po to :]

  • 10. Data: 2013-03-15 20:38:28
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-03-15 20:23:05 +0100, z <z...@u...pl> said:

    > W temacie bredni :-)
    >
    > http://www.tuzel.pl/files/czy_oplaca_sie_zatrudniac_
    na_czarno_4-1.pdf

    Mi najbardziej podoba się tam sugestia odprowadzania podatków od
    oficjalnie niewypłacanych wynagrodzeń...

    --
    Bydlę