    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 15 Mar 2013 10:40:24 -0700 (PDT)
    Subject: Re: A to co za brednia?
    From: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu piątek, 15 marca 2013 18:06:21 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > http://biznes.onet.pl/beda-skladki-na-zus-od-zlecen,
    18490,5444927,1,prasa-detal

    > "Umowy zlecenie zostaną oskładkowane. Pracodawcy będą musieli
    >
    > odprowadzać od nich ZUS. Według informacji "Dziennika Gazety Prawnej"
    >
    > rząd zgodził się na postulaty związkowców."
    >

    > Umowy zlecenie od dawna są oskładkowane (z wyłączeniem osób uczących
    >
    > się do 26. roku życia), więc co to za onetowa sensacja? Znowu artykuł
    >
    > spłodził pseudodziennikarz bez pojęcia i wprowadza ludzi w błąd czy
    >
    > może to jednak ja coś źle rozumiem?

    Kwestią zleceń zajmie się w piątek zespół problemowy ds. ubezpieczeń
    społecznych komisji trójstronnej. Podstawą do dyskusji jest
    przygotowany przez NSZZ "Solidarność" projekt nowelizacji ustawy
    z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
    (t.j. Dz.U. z 2009 r. nr 205, poz. 1585 z późn. zm.). Autorzy
    dokumentu proponują oprócz zaostrzenia zasad oskładkowania
    zleceń m.in. rozszerzenie obowiązkowych ubezpieczeń na umowy o dzieło.
    Domagają się także, aby członkowie rad nadzorczych otrzymujący
    za swoją pracę wynagrodzenie przymusowo opłacali składki emerytalne,
    rentowe i wypadkowe, o ile nie są ubezpieczeni z innego tytułu.
    Dodatkowo chcą znieść obecnie obowiązującą hierarchię kolejności
    powstania obowiązku opłacania składek. Tym samym w przypadku
    zbiegu kilku tytułów danina na rzecz ZUS byłaby odprowadzana od każdej umowy.

    - To rozwiązanie zachęci firmy do zatrudniania pracowników na
    podstawie umowy o pracę. Równocześnie takim osobom ułatwi to
    odłożenie pieniędzy na przyszłe świadczenia - wylicza zalety
    nowego rozwiązania Wiesława Taranowska, wiceprzewodnicząca OPZZ.

    http://goo.gl/EfwgY

    --
    Pozdrawiam :)
    JM