  • 81. Data: 2023-10-21 06:29:15
    Temat: Re: 71latek zabił dzieciaka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Policjant nie jest lekarzem i nie może tego stwierdzić, czy facet
    > leczenia potrzebuje.

    I dlatego że się nie zna powinien poinformować o tymorgany które się
    znają. Ale nie odpowiedziałeś na pytanie - jaki przepis zabrania
    współpracy policji z opieką społeczną czy sądem rodzinnym i ogranicza tą
    współpracę do "pogadanek"?

    > Za notoryczne przestępstwa się idzie siedzieć,
    > chyba, że biegły stwierdzi niepoczytalność. Wówczas sąd decyduje, czy
    > ewentualnie wysłać gościa na przymusowe leczenie.

    Na to tą wadę że musi najpierw popełnić cięzkie przestępstwo. Czyli na
    przykład zabić dzieciaka. Natomiast i opieka społeczna i sąd rodzinny
    może działać wcześniej - tylko trzeba go nakarmić danymi, bo inaczej nie
    ma podstaw i tak w kółko.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 82. Data: 2023-10-21 06:44:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > RODO. Nie został prawomocnie ukarany i brak podstaw do przetwarzania
    > danych.

    Bzdura - zgłoszenia na 112 są rejestrowane, przechowywane i dostępne dla
    policjantów.

    > W jakim sensie nic? Zawiadomienie może złożyć każdy. By sprawcę ścigać
    > konieczny jest wniosek o ściganie od przedstawicieli ustawowych albo
    > decyzja prokuratora o objęciu ściganiem z urzędu - bo może.

    Problem z kulsonami jest taki że z całego paragrafu ustawy o policji
    zrozumieli tylko "ściganie", które notabene jest wymienione na piątym
    miejscu. Może to tłumaczy niechęć społeczną do policji, skoro jedyne co
    potraficie to "ściagać" podczas gdy ludzie oczekują od was pomocy.

    > Tylko kto miałby decydować, co tam wpisać? Uwierz, że takich agresywnych
    > zachowań jest kilka w skali komendy powiatowej w skali dnia.

    To najlepiej olać. I problem z głowy. A jak zabije dzieciaka to się
    zamknie w zakładzie i rozwiązane. Genialne:P

    > Jak do tego dołożysz działania w Internecie, no to sądzę, że szybko w
    > rejestrze miałbyś spory odsetek obywateli Polski oraz przebywających tu
    > obcokrajowców.
    No to będziesz miał - większość nie będzie się wyróżniała. Tych co mają
    powyżej 10 to może warto się zainteresować. Jak rozumiem problem polega
    na tym, że policja miałaby robić to co powinna?

    > Zabójstw dokonanych przez takich agresorów mamy kilka w roku.

    Więcej - po prostu nie wszystkie trafiają do gazet. Już cytowałem - sami
    schizofrenicy dokonują 5-8 procent zabójstw co przekłada się w licznach
    bezwzględnych na 30-48. Do tego dochodzą inne zaburzone typki.

    > Oczywiście
    > o kilka za dużo. Oczywiście, jak do zabójstwa dojdzie, to każdy
    > wiedział, ze ten facet jest niebezpieczny dla otoczenia. Problem, by to
    > wiedzieć przed, a nie po.

    Problem jest taki że nawet jak wiadomo to nic się z tym nie robi.

    > Złośliwy sąsiad może spowodować że znajdziesz
    > się w tym rejestrze pod wieloma pozycjami.

    A czy, to się różni od teraz? Teraz nie może zgłaszać bo go spławiacie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 83. Data: 2023-10-21 07:15:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A co w ramach drogi krajowej można jeszcze z tym zrobić?

    Nie mam pojęcia. Zgodnie z prawem rzeczywiście nie da się go ukarać bo
    nie popełnia przestępstw a wykroczenia (stalking i groźby nie wchodzą w
    grę bo są umyślne i postępowania były umarzane na etapie przygotowania
    ze względu na brak umyślności). Za wykroczenia nie ma realnych środków
    zapobiegawczych jako takich.

    Powinno wylądować w sądzie rodzinnym - ale jak widzisz po wpisach
    roberta policja uważa że to nie ich problem. Dzielnicowy nie
    dokumentował zgłoszeń telefonicznych i po tym jak się zmienił to nowy
    stwierdził że w zasadzie to poza złoszeniami 112 sprzed dwóch lat to
    kolo jest zupełnie czysty. A kolo 15 lat ma stwierdozną schizofrenię,
    coś koło 10 pobytów w szpitalu, potwierdzoną agresję do innych
    pacjentów, dwie albo trzy próby samobójcze, epizod biegania z nożem żeby
    mordować "zydów i murzynów" oraz raz rzucił się na przechodnia -
    przechodzień poszedł na policję to mu powiedzieli, żeby go sobie
    prywatnie ścigał. Chciałem dać płytkę z nagraniem to nie chciał wziać
    "bo nie może" skoro nie jestem poszkodowanym. Wysłałem pocztą, więc
    mają. W końcu ponieważ się spiąłem to został uznany winnym zakłócania
    porządku ale bez kary bo niepoczytalny. Na mój wniosek jako oskarżyciela
    posiłkowego powiadomiono prokuratora o możliwości okoliczności
    uzasadniających ubezwłasnowonienie i powiadomiono opiekę społeczną. Co
    dalej nie wiem bo nie jestem stroną, ale skoro ma w zasadzie czystą
    kartę na policji... Okazało się że mimo że powiedziałem dzielnicowemu że
    kolo ma kuratora, to policja nie powiadomiła go o tym że toczy się
    przeciw niemu postępowanie. Nadzór się w międzyczasie skończył.

    Obstawiam gdzieś 10% że w końcu kogoś albo siebie zabije albo poważnie
    uszkodzi. No ale sam czytasz roberta - skąd oni mają takie rzeczy
    wiedzieć:( Dopóki komuś noża nie wbije to wszyscy mają to centralnie w
    dupie a robert sugeruje że takie oszołomy, co to zgłaszają to trafiają
    na specjalną listę i w razie gdyby im moto ukradli to "zapał do szukania
    mija":P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2023-10-21 14:54:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 07:15, Shrek pisze:
> [...]
    > grę bo są umyślne i postępowania były umarzane na etapie przygotowania
    > ze względu na brak umyślności). Za wykroczenia nie ma realnych środków

    Chłopie! Co najwyżej w związku z brakiem winy i niepoczytalnością - co
    nie ma nic z umyślnością wspólnego. Ale wówczas stosuje się środki
    zabezpieczające. Weź przeczytaj wreszcie ten kodeks karny - to akurat
    jest w art. 93c kk, ale wiąże się z art. 31 kk. Nie można nieumyślnie
    kierować gróźb karalnych o uprawianiu stalkingu, które jest związane z
    "uporczywością" już nie wspomnę.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 85. Data: 2023-10-21 15:41:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chłopie! Co najwyżej w związku z brakiem winy i niepoczytalnością - co
    > nie ma nic z umyślnością wspólnego.

    Prokuratora pytaj, który umorzył postępowanie uzasadniając że zachowanie
    wynika z choroby a nie zamiaru.

    > Ale wówczas stosuje się środki
    > zabezpieczające. Weź przeczytaj wreszcie ten kodeks karny - to akurat
    > jest w art. 93c kk, ale wiąże się z art. 31 kk.

    Ale ono nie było umorzone z powodu niepoczytalności a z powodu braku
    umyślności.

    > Nie można nieumyślnie
    > kierować gróźb karalnych o uprawianiu stalkingu, które jest związane z
    > "uporczywością" już nie wspomnę.

    Widać prokurator kłamał:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 86. Data: 2023-10-21 21:16:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 15:41, Shrek pisze:

    > Prokuratora pytaj, który umorzył postępowanie uzasadniając że zachowanie
    > wynika z choroby a nie zamiaru.

    I to ma cokolwiek wspólnego z umyślnością lub nie? To, ze Ty tego nie
    rozumiesz, to nie znaczy, że prokurator się pomylił. Skoro tak napisał,
    to najwidoczniej miał swoje powody. Jakie? Nie mam zielonego pojęcia.
    Ponieważ już dość długo Cie znam sądzę, że pominąłeś jakieś krytycznie
    istotne elementy nie pasujące do Twojej koncepcji. Ale może i prokurator
    się pomylił. Było się zażalić. Pouczenie dostałeś.

    > Ale ono nie było umorzone z powodu niepoczytalności a z powodu braku
    > umyślności.

    Co wnosisz po czym? Pomijam już aspekt, ze być może słusznie to tak
    umorzono, a coś ukrywasz, bo nie mam tego jak sprawdzić. Przypuszczenie
    wywodzę choćby z tego motocykla, coś to pomstował, że natychmiast nei
    rzucili się go odzyskiwać p[omijając krytycznie istotny "drobiazg", że
    nie było wiadomo, gdzie jechać.

    > Widać prokurator kłamał:P

    Ja raczej sądzę, że Ty coś pokręciłeś, ale być może mam do Ciebie
    uprzedzenie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 87. Data: 2023-10-21 22:36:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I to ma cokolwiek wspólnego z umyślnością lub nie?

    Prokuratora pytaj on się zna.

    > Ponieważ już dość długo Cie znam sądzę, że pominąłeś jakieś krytycznie
    > istotne elementy nie pasujące do Twojej koncepcji.

    Tak tak, moto też sobie na złość policji zajebałem:P

    > Ale może i prokurator
    > się pomylił.

    Może. A może ty.

    > Było się zażalić. Pouczenie dostałeś.

    Wybacz - byłem wtedy zajęty wygrywaniem sprawy z pisiorami:P

    > Co wnosisz po czym?

    Po uzasadnieniu.

    > a coś ukrywasz, bo nie mam tego jak sprawdzić.

    Tak było, nie zmysłam:P

    > Przypuszczenie
    > wywodzę choćby z tego motocykla, coś to pomstował, że natychmiast nei
    > rzucili się go odzyskiwać p[omijając krytycznie istotny "drobiazg", że
    > nie było wiadomo, gdzie jechać.

    Zaraz - masz do mnie pretensję że moto nie znalazłem zanim pojechałem na
    komisariat zgłosić?

    > Ja raczej sądzę, że Ty coś pokręciłeś, ale być może mam do Ciebie
    > uprzedzenie.

    Na pewnio nie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2023-10-22 01:08:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 22:36, Shrek pisze:

    > Prokuratora pytaj on się zna.

    W przeciwieństwie do Ciebie.

    > Tak tak, moto też sobie na złość policji zajebałem:P

    Nie, tylko ukrywałeś, że nie mogli niezwłocznie jechać, bo nie było
    wiadomo gdzie. Taki drobiażdżek :-)

    > Może. A może ty.

    > Wybacz - byłem wtedy zajęty wygrywaniem sprawy z pisiorami:P

    Oni też? Sąsiad, pijaczki pod blokiem i PiS.

    > Po uzasadnieniu.
    > Tak było, nie zmysłam:P

    I nawet prawdę napisałeś. W tym wypadku drobiażdżek, że nie zrozumiałeś
    słowa pisanego.

    > Zaraz - masz do mnie pretensję że moto nie znalazłem zanim pojechałem na
    > komisariat zgłosić?

    Bardziej o to, że miałeś pretensję o zwłokę ukrywając fakt, z czego
    wynikała - o czym wiedziałeś doskonale.

    > Na pewnio nie;)

    A jednak tak :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 89. Data: 2023-10-22 01:10:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 17:11, rowerex rowerex pisze:
    > Z tego powodu przestałem brać udział w wyborach...

    Ja też, ale to nie jest rozwiązanie. Problem w tym, że nie ma na kogo
    zagłosować. Ostatecznie zagłosowałem po prostu na kolegę, o którym wiem,
    że jest dość ogarnięty nie zwracając w ogóle uwagi, która partia go
    wystawiła.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 90. Data: 2023-10-22 04:03:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-20, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > RODO. Nie został prawomocnie ukarany i brak podstaw do przetwarzania
    > danych.

    Trzeba zmienić więc prawo.

    > W jakim sensie nic? Zawiadomienie może złożyć każdy. By sprawcę ścigać
    > konieczny jest wniosek o ściganie od przedstawicieli ustawowych albo
    > decyzja prokuratora o objęciu ściganiem z urzędu - bo może.

    Czyli skłądam takie zawiadomienie (jako nie-przedstawiciel) i co się z
    tym dalej dzieje? Kto podejmuje jakie decyzje, skoro rozumiem skłądam na
    policji?

    > Tylko kto miałby decydować, co tam wpisać? Uwierz, że takich agresywnych
    > zachowań jest kilka w skali komendy powiatowej w skali dnia. Jakieś
    > pijaczki pod sklepem wyłudzające kilka groszy na piwo - pod groźbą "że
    > Ci pokażę". Ochrona dzwoni, by się oszołomów pozbyć i oczywiście
    > informuje, że żebrzą "agresywnie". Jak patrol przyjeżdża, to żebracy
    > twierdzą, że oni tylko o wsparcie proszą.

    Do rejestru wpisywano by standardowo po klasyfikacji prawnej, a nie
    klasyfikacji medycznej. Często tak przecież jest, że ktoś się zachowuje
    agresywnie ale rzecz nie kończy się żadnym skazaniem. A tu by został
    jakiś ślad. Powiedzmy na 2-3 lata, bo to o częstotliwość też chodzi.

    > Przepychanki sąsiedzkie o miedzę, czy inne drobne złośliwości. Jeden
    > drugiemu złośliwie (albo przypadkowo) wjazd zastawia. Pies za głośno
    > ujada, to podtrują, albo ostrzelają z pneumatyka albo procy.

    Dlatego potrzebne są też dane, kto zawiadomienie skłąda. Jak będziesz
    miał 10 zgłoszeń od tego samego sąsiada to pewnie mamy złośliwość lub
    typowy konflikt sąsiedzki. Jak będzie od różnych osób, to bardziej
    wyglądać będzie na rzeczywiste zagrożenie.

    > Jak do tego dołożysz działania w Internecie, no to sądzę, że szybko w
    > rejestrze miałbyś spory odsetek obywateli Polski oraz przebywających tu
    > obcokrajowców.

    Nie sądzę, jesli dojdą właśnie dane o zgłaszającym.

    > Będziesz miał w tym rejestrze masę pomówień. Będzie coś, jak BIK czy BIG
    > który na pewnym etapie wpisywał wszystko, co mu wysłano - nawet
    > należności sporne. Nawet banki przestały się tym jakoś szczególnie
    > przejmować i po prostu analizują. Teraz biura muszą się reklamować, by
    > sobie ludzie za kasę sprawdzali, bo to podobno bardzo ważne, bo banki
    > przestały wysyłać zapytania.
    >
    > Nie twierdzę, że tego by się zrobić nie dało, ale z dużą ostrożnością
    > bym do tego podchodził. Złośliwy sąsiad może spowodować że znajdziesz
    > się w tym rejestrze pod wieloma pozycjami.

    MZ to się da odfiltrować na tyle, żeby wyszły przypadki, ktrym się może
    warto przyjrze.

    --
    Marcin