    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: 71latek zabił dzieciaka
    <9EjYM.115265$PlV6.26724@fx11.ams1>
    <uguqpl$lm1$17$RTomasik@news.chmurka.net>
    Date: Sun, 22 Oct 2023 02:03:59 GMT

    On 2023-10-20, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > RODO. Nie został prawomocnie ukarany i brak podstaw do przetwarzania
    > danych.

    Trzeba zmienić więc prawo.

    > W jakim sensie nic? Zawiadomienie może złożyć każdy. By sprawcę ścigać
    > konieczny jest wniosek o ściganie od przedstawicieli ustawowych albo
    > decyzja prokuratora o objęciu ściganiem z urzędu - bo może.

    Czyli skłądam takie zawiadomienie (jako nie-przedstawiciel) i co się z
    tym dalej dzieje? Kto podejmuje jakie decyzje, skoro rozumiem skłądam na
    policji?

    > Tylko kto miałby decydować, co tam wpisać? Uwierz, że takich agresywnych
    > zachowań jest kilka w skali komendy powiatowej w skali dnia. Jakieś
    > pijaczki pod sklepem wyłudzające kilka groszy na piwo - pod groźbą "że
    > Ci pokażę". Ochrona dzwoni, by się oszołomów pozbyć i oczywiście
    > informuje, że żebrzą "agresywnie". Jak patrol przyjeżdża, to żebracy
    > twierdzą, że oni tylko o wsparcie proszą.

    Do rejestru wpisywano by standardowo po klasyfikacji prawnej, a nie
    klasyfikacji medycznej. Często tak przecież jest, że ktoś się zachowuje
    agresywnie ale rzecz nie kończy się żadnym skazaniem. A tu by został
    jakiś ślad. Powiedzmy na 2-3 lata, bo to o częstotliwość też chodzi.

    > Przepychanki sąsiedzkie o miedzę, czy inne drobne złośliwości. Jeden
    > drugiemu złośliwie (albo przypadkowo) wjazd zastawia. Pies za głośno
    > ujada, to podtrują, albo ostrzelają z pneumatyka albo procy.

    Dlatego potrzebne są też dane, kto zawiadomienie skłąda. Jak będziesz
    miał 10 zgłoszeń od tego samego sąsiada to pewnie mamy złośliwość lub
    typowy konflikt sąsiedzki. Jak będzie od różnych osób, to bardziej
    wyglądać będzie na rzeczywiste zagrożenie.

    > Jak do tego dołożysz działania w Internecie, no to sądzę, że szybko w
    > rejestrze miałbyś spory odsetek obywateli Polski oraz przebywających tu
    > obcokrajowców.

    Nie sądzę, jesli dojdą właśnie dane o zgłaszającym.

    > Będziesz miał w tym rejestrze masę pomówień. Będzie coś, jak BIK czy BIG
    > który na pewnym etapie wpisywał wszystko, co mu wysłano - nawet
    > należności sporne. Nawet banki przestały się tym jakoś szczególnie
    > przejmować i po prostu analizują. Teraz biura muszą się reklamować, by
    > sobie ludzie za kasę sprawdzali, bo to podobno bardzo ważne, bo banki
    > przestały wysyłać zapytania.
    >
    > Nie twierdzę, że tego by się zrobić nie dało, ale z dużą ostrożnością
    > bym do tego podchodził. Złośliwy sąsiad może spowodować że znajdziesz
    > się w tym rejestrze pod wieloma pozycjami.

    MZ to się da odfiltrować na tyle, żeby wyszły przypadki, ktrym się może
    warto przyjrze.

    --
    Marcin