  • 1. Data: 2004-02-13 17:47:57
    Temat: 2 dodatkowe dni przy wymowieniu - sa czy nie?
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Witam.
    Sprwa wyglada nastepujaco. Osoba w pracy dostaje wymowienie. Od dnia
    wymowienia odbiera zalegle urlopy oraz nadgodziny. Czy w zwiazku z tym
    przysluguja jej dodatkowe 2 dni urlopu na poszukiwanie pracy czy naleza sie
    one jedynie w przypadku, gdy pracownik wciaz [rzychodzi do pracy?

    Pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 2. Data: 2004-02-13 18:45:48
    Temat: Re: 2 dodatkowe dni przy wymowieniu - sa czy nie?
    Od: "k_g" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:c0j2ja$19r3$1@mamut.aster.pl...
> [...]
    sie
    > one jedynie w przypadku, gdy pracownik wciaz [rzychodzi do pracy?

    Jeżeli pracownik dostaje wymówienie to nalezy sie mu dwa dni na poszukiwanie
    pracy, jezeli jego urlopu i nadgodzin jest wiecej to za reszte dostaej
    ekwiwalent w gotówce

    Kaśka

  • 3. Data: 2004-02-14 14:46:19
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Użytkownik "k_g" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli pracownik dostaje wymówienie to nalezy sie mu dwa dni na
    poszukiwanie
    > pracy, jezeli jego urlopu i nadgodzin jest wiecej to za reszte dostaej
    > ekwiwalent w gotówce

    A mozna prosic o pdostawe prawna? Bo mecze sie z pracodawca i nei wiem co mu
    pokjazac, ze mam racje, bo jestem tego samego zdania co ty. Pracodawca
    jednak stiwerdzil, ze skoro jestem na urlopie to mie sie te dni nie
    naleza....

    Pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 4. Data: 2004-02-14 20:36:34
    Od: "k_g" <k...@o...pl>

    podaje przepis z Kodeksu Pracy
    Art. 37. § 1. W okresie co najmniej dwutygodniowego wypowiedzenia umowy o
    pracę dokonanego przez pracodawcę pracownikowi przysługuje zwolnienie na
    poszukiwanie pracy, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
    § 2. Wymiar zwolnienia wynosi:

    1) 2 dni robocze - w okresie dwutygodniowego i jednomiesięcznego
    wypowiedzenia,
    2) 3 dni robocze - w okresie trzymiesięcznego wypowiedzenia, także w
    przypadku jego skrócenia na podstawie art. 36.1 § 1.
    Więcej aktualnego kodeksu na stonie http://podatki.pl/akty.htm
    Powodzenia Kaśka

    Użytkownik "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:c0lcaf$ejj$1@mamut.aster.pl...

  • 5. Data: 2004-02-14 22:25:45
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) k_g w wiadomości <news:c0m54a$dsk$1@news.onet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > podaje przepis z Kodeksu Pracy

    Wybacz, ale moim zdaniem cytowanie przepisu nie rozwiązuje sprawy.
    Problem jak widzę jest w tym, czy pracownik przebywający na urlopie
    wypoczynkowym w okresie wypowiedzenia może złożyć wniosek o udzielenie 2
    dni wolnego na poszukiwanie pracy, odpowiednią ilość dni przesuwając "do
    odbioru" w ekwiwalencie.
    IMHO _nie może_ albowiem najsamprzód musiałby zostać odwołany z urlopu,
    czego pracodawcy zrobić nie wolno. Sam odwołać też się nie może.

    --
    Olgierd
    "Pojednanie człowieka z samym sobą - najbardziej celna definicja

  • 6. Data: 2004-02-15 09:43:16
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > IMHO _nie może_ albowiem najsamprzód musiałby zostać odwołany z urlopu,
    > czego pracodawcy zrobić nie wolno. Sam odwołać też się nie może.

    Wlasnie o to mi chodzi. Sam przepis znam, jednakze nie wiem jak go
    interpretowac jesli chodzi o przyznanie owych 2 dni urlopu jesli pracownik
    przebywa na urlopie (zaleglym, obecnym plus odbior nadgodzin). Czy wtedy tez
    przysluguje te dwa dni, czy nie? Zgodnie z KP tak, jednakze pracodawca
    powiedzial mi, ze skoro jestem na urlopie to nei przysluguja, poniewaz mam
    czas na szukanie pracy. Wiec jak to jest?

    Pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 7. Data: 2004-02-15 20:44:06
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Michal Zurawski w wiadomości
    <news:c0neu7$28t8$1@mamut.aster.pl> powiedział(a) co następuje:

    > interpretowac jesli chodzi o przyznanie owych 2 dni urlopu

    To nie jest urlop! Za to nie ma ekwiwalentu!

    > pracodawca powiedzial mi, ze skoro jestem na urlopie to nei przysluguja, poniewaz
    mam
    > czas na szukanie pracy.

    Sądzę, że facet ma rację, aczkolwiek podaje Ci złą przyczynę ;-) Problem
    nie w czasie na szukanie roboty lecz w tym czym jest urlop i czy możesz
    sobie "zamienić" 2 dni urlopu na 2 dni na poszukiwanie pracy. Moim
    zdaniem zamienić nie możesz, trzeba było przed wypchnięciem na urlop
    składać wniosek o te 2 dni.

    --
    Olgierd
    "Gdy wróg zostaje sędzią, sędzia staje się wrogiem", Carl Schmitt