  • 1. Data: 2004-02-13 17:01:27
    Temat: zawieszenie terminu
    Od: "Gonia" <g...@w...pl>

    Mam pytanie odnośnie terminu spłaty długu.
    Zarząd wspólnoty mieszkaniowej wezwał mnie do zapłaty rachunku za ogrzewanie
    do końca danego miesiąca. Z wysokością rachunku nie zgadzałam się - dlatego
    napisałam do zarządu oraz wspólnoty mieszkaniowej odwołanie, w którym podano
    jego umotywowane przyczyny ( m.in. brak było odpowietrzacza na klatce,
    kaloryfery były ciągle zimne o czym zgłaszałam ). Oba pisma wysłano listem
    poleconym. Przez 3 miesiące nie otrzymałam odpowiedzi. Obecnie jestem
    wezwana do zapłaty całej sumy w terminie 5 dni, pod rygorem podania sprawy
    do sądu.
    Mam pytanie czy moje odwołanie mogło pozostać bez odpowiedzi? Czy odwołanie
    nie zawiesiło terminu zapłaty? Proszę o pomoc - nie chciałam popaść w
    zadłużenie, ale uważam że istniały poważne podstawy by z wysokością rachunku
    się nie zgodzić.
    Zaznaczę tylko, że ok. 1 miesiąca po napisaniu do zarządu pisma zadzwoniono
    do mnie z pytaniem odnośnie przyczyn opóźnienia w płatności. Powiedziałam o
    odwołaniu i na tym sprawa się skończyła....
    Małgorzata

  • 2. Data: 2004-02-13 18:08:41
    Temat: Re: zawieszenie terminu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    W uproszczeniu, to jest tak. Zarząd wezwał Cię do zapłaty 100 zł. Ty
    stwierdzasz, że jesteś im winna 50 zł i nie płacisz nic. Było zapłacić
    bezsporną kwotę i wówczas o pozostałą kwotę niech Cię pozywają. Zresztą
    teraz też tak zrób. Gdyby odwołanie wstrzymywało bieg terminu płatności,
    to nikt by za nic nie płacił.Przychodzi rachunek za telefon, a ja im
    odwołanie, że mi się kolor faktury nie podoba. Oni odpowiadają, że nie mam
    racji, a ja na to, że w sumie to faktycznie kolor jest ładny, ale wysokość
    liter za niska. I tak w nieskończoność byśmy korespondowali.