  • 1. Data: 2004-02-13 16:58:21
    Temat: Umowa podpisana z firma a jej regulamin - co obowiazuje??
    Od: "Youreck" <p...@p...onet.pl>

    Ponad 2 lata temu podpisalem umowe z pewna firma na mocy ktorej to firma ta
    swiadczy mi uslugi w postaci dostarczania internetu a ja place za to
    abonamnet miesieczny. Teraz o to ta firma 2 lata po podpisaniu z nia umowy
    wprowadzila jakis regulamin(w umowie nie ma wzmianki o zadnym regulaminie, a
    ni zaden regulamin nie zostal mi pokazany w momencie podpisywania), w
    ktorym to regulaminie sa duze ogranicznia.Mianowicie firma ta moze swoim
    uzytkownikom ograniczyc transfer. wprowadzic limit na ilosc pobranych danych
    i rozwiazac umowe ze skutkiem natychmiastowym jesli tylko administrator
    sieci uzna to za celowe. W umowie ktora podpisywalem niic takiego nie jest
    zawarte.Firma nie zamierza wprowadzic zadnego aneksu do umowy. Pytanie mam
    takie. Czy ten regulamin mnie obowiazuje jesli zostal wprowadzony duzo
    pozniej niz podpisalem ta umowe?

  • 2. Data: 2004-02-13 18:10:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Youreck" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Wprowadzenie regulaminu jest po prostu zmianą umowy. możesz na to wyrazić
    zgodę, albo nie i na starych zasadach umowa wygasa po okresie
    wypowiedzenia, jako umowa wypowiedziana przez nich z wszelkimi tego
    skutkami prawnymi.

  • 3. Data: 2004-02-13 21:49:38
    Od: "Youreck" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Wprowadzenie regulaminu jest po prostu zmianą umowy. możesz na to wyrazić
    > zgodę, albo nie i na starych zasadach umowa wygasa po okresie

    A jesli umowa jest na czas nieokreslony i w przypadku gdy nie zgodze sie na
    obowiazywanie tego regulaminu to czy wtedy moze ta firma rozwiazac umowe ze
    mna bez mojej zgody??

  • 4. Data: 2004-02-13 23:04:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    na
    > obowiazywanie tego regulaminu to czy wtedy moze ta firma rozwiazac

    Mieli by większy problem, gdyby była na czas z góry określony. Wówczas
    mógł byś podnosić, że poczyniłeś jakieś tam inwestycje przewidując
    określony czas trwania umowy, a tu wypowiedzenie. Jak jest na czas
    nieokreślony, to zawsze można wypowiedzieć za zachowaniem określonego
    terminu wypowiedzenia. No chyba, że jakieś inne unormowanie macie w
    umowach wpisane, ale tego to ja już nie wiem. Co do zasady umowę na czas
    nieokreślony każda ze stron może wypowiedzieć.