  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: 1-osobowa DG, a zwolnienie lekarskie
    Date: 19 May 2008 18:45:35 +0200

    Witam,

    Prowadzę 1-os DG, i zatrudniam dwóch pracowników. Dopadło mnie coś
    paskudnego i na bliżej mi nieznany czas (lekarz powiedział "do piątku,
    a potem zobaczymy" przykuło mnie do łóżka, - posiadam stosowne zwolnienie
    lekarskie. Opłacam składkę na ub. chorobowe już ponad 180 dni.

    Pytania poniżej są raczej z natury głupich i normalnie sam bym
    przewertował ustawy, ale zważywszy na chorobę ciężko mi jest się skupić
    i zrozumieć prawniczy tekst.

    To że pracować na zwolnieniu nie wolno, to wiem (i dzięki Bogu). Wiem,
    że nie wolno mi w tym okresie wystawiać faktur, nawet za usługi świadczone
    przez pracowników, czy robić zakupów.

    Pierwsze pytanie mam jednak odnośnie wypłat i zobowiązań podatkowych.
    Czy wolno mi (nie ruszając się z domu) wykonać przelewy do odpowiednich
    instytucji czy też do pracowników, bez narażania się na zarzut złamania
    warunków zwolnienia? I co mogę zrobić z fakturami, których termin płatności
    mija w czasie mojej choroby?

    Dostęp do konta mam online, więc zrobienie przelewu jest lekkim
    wysiłkiem. Chciałbym jednak się upewnić, że to zgodne z warunkami
    zwolnienia.

    PS. Przepraszam za "lenistwo" w zakresie przeszukiwania ustaw, ale nie
    jestem dzisiaj w stanie się przebić przez język prawniczy. :(

    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl