  • 1. Data: 2009-12-04 11:27:53
    Temat: zmiana i uzupełnienie PKD w Sp. z o.o.
    Od: l...@v...pl

    Najpierw zgromadzenie wspólników musi podjąć uchwałę o zmianie umowy spółki i
    dostosowaniu przedmiotu działalności wg. PKD 2007. Uchwała taka winna być
    zaprotokołowana przez notariusza tym bardziej,że jedynym wspólnikiem jest inna
    sp.z.o.o. (A U MNIE NIE MA JEDYNEGO WSPÓLNIKA ALE 4) - czy będzie tak samo ?

    Następnie musisz wypełnić formularz KRS-Z3 i załącznik do tego KRS-ZM z tej
    strony Ministerstwo Sprawiedliwości - Krajowy Rejestr Sądowy Formularze wniosków
    wykorzystywanych w KRS. Tam opisujesz klasyfikację pkd wg. tego klucza powiązań
    starego pkd z nowym - http://www.stat.gov.pl/klasyfikacje/...02004-2007.pd

    Jak już przez to przebrniesz to satysfakcja gwarantowana .. a za wszystko inne
    zapłacisz kartą mastercard..400zł za wpis i 250 za ogłoszenie w Monitorze.

    TAKĄ ODP. wygooglowałem, ale czy to prawidłowe ?

  • 2. Data: 2009-12-04 14:56:55
    Temat: Re: zmiana i uzupełnienie PKD w Sp. z o.o.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 04 Dec 2009 12:27:53 +0100, lukeskyobi napisał(a):

> [...]
    > spółki i dostosowaniu przedmiotu działalności wg. PKD 2007. Uchwała taka
    > winna być zaprotokołowana przez notariusza tym bardziej,że jedynym

    (...)

    > TAKĄ ODP. wygooglowałem, ale czy to prawidłowe ?

    Z tą uwagą, że szereg wydziałów KRS stoi na przytomnym stanowisku, że
    skoro zmiana kodów PKD to jest fiubździu państwa, to spółki nie mogą
    ponosić tego kosztu jeśli chodzi o notariusza. I te banki przyjmują
    zmianę kodów PKD na podstawie uchwały zarządu.

    Niestety, 650 zł za obsługę to już sobie nie podarują... ;-)

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-12-09 08:43:39
    Od: l...@v...pl

    Całkowicie jestem zdezorientowany, czytam o tych zmianach i już widziałem kilka
    wersji: sprawa dot. Sp. z o.o. gdzie wspólnikami sa os.fiz.

    1. zmiana umowy w której jest stare PKD jest konieczna
    i pociąga obowiązek zmiany w KRS

    2. zmiana umowy w której jest stare PKD nie jest konieczna
    ale trzeba zmienić wpis w KRS

    4. zmiana umowy w której jest stare PKD jest konieczna
    ale nie trzeba zmieniać wpisu w KRS

    Proszę o jasną odpowiedź, który wariant, oraz o wyjaśnienie tego, czy przy
    zmianie umowy sp. z o.o. potrzebuję zrobić to u notariusza ?

  • 4. Data: 2009-12-09 09:09:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 09 Dec 2009 09:43:39 +0100, lukeskyobi napisał(a):

    > 1. zmiana umowy w której jest stare PKD jest konieczna i pociąga
    > obowiązek zmiany w KRS

    Tak jest np. w Krakowie.

    > 2. zmiana umowy w której jest stare PKD nie jest konieczna ale trzeba
    > zmienić wpis w KRS

    Tak jest np. we Wrocławiu.

    > 4. zmiana umowy w której jest stare PKD jest konieczna ale nie trzeba
    > zmieniać wpisu w KRS

    Tak to chyba tylko w Erze ;-)

    A gdzie pkt 3? ;-)

    > Proszę o jasną odpowiedź, który wariant, oraz o wyjaśnienie tego, czy
    > przy zmianie umowy sp. z o.o. potrzebuję zrobić to u notariusza ?

    Tak, zmiana umowy spółki następuje w drodze aktu notarialnego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2009-12-09 09:13:27
    Od: l...@v...pl

    > Tak jest np. w Krakowie.

    > Tak jest np. we Wrocławiu.

    > Tak to chyba tylko w Erze ;-)
    >
    > A gdzie pkt 3? ;-)

    > Tak, zmiana umowy spółki następuje w drodze aktu notarialnego.

    Czyli kolego pierwsza opcja, dzwonię do KRS i ustalam, jeśli nie będą chcieli
    zmienionej umowy spółki to co im dać, uchwałę wspólników czy zarządu (raczej)
    tto już nie robię u notariusza i formularz KRS Z3 i ZM ?

  • 6. Data: 2009-12-09 10:15:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 09 Dec 2009 10:13:27 +0100, lukeskyobi napisał(a):

> [...]
    > chcieli zmienionej umowy spółki to co im dać, uchwałę wspólników czy
    > zarządu (raczej) tto już nie robię u notariusza i formularz KRS Z3 i ZM

    To chyba będzie najlepsze rozwiązanie -- telefon do sądu wyjaśni jaka
    jest tam praktyka.

    Jeśli nie będą żądali zmiany umowy spółki to wystarczy uchwała zarządu o
    przyporządkowaniu nowych kodów PKD (to nie może prowadzić do zmiany
    przedmiotu działalności!!) a do tego na pewno KRS-Z3 no i pewnie KRS-ZM,
    a także tekst jednolity umowy spółki.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 7. Data: 2009-12-09 14:01:56
    Od: l...@v...pl

> [...]
    >
    > Jeśli nie będą żądali zmiany umowy spółki to wystarczy uchwała zarządu o
    > przyporządkowaniu nowych kodów PKD (to nie może prowadzić do zmiany

    Niestety wariant 1 czyli,
    - zmiana umowy przed notariuszem
    - zmiana wpisu KRS wymagana

    A właśnie Uchwała wspólników, przed notariuszem, czy poza notariuszem i potem z
    tym papierem do niego ?

    W KRS dali mi druk do GUS RG-1 oraz NIP-2 !!! one tez są wymagane ?

  • 8. Data: 2009-12-09 14:08:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 09 Dec 2009 15:01:56 +0100, lukeskyobi napisał(a):

    > Niestety wariant 1 czyli,
    > - zmiana umowy przed notariuszem

    No cóż...

    > - zmiana wpisu KRS wymagana

    No to jasne akurat.

    > A właśnie Uchwała wspólników, przed notariuszem, czy poza notariuszem i
    > potem z tym papierem do niego ?

    Akt notarialny a nie potwierdzenie kopii dokumentu przez rejenta. Więc
    wspólnicy muszą się ładnie zwołać i iść do rejenta.

    > W KRS dali mi druk do GUS RG-1 oraz NIP-2 !!! one tez są wymagane ?

    Tak, tzw. "jedno okienko". Witaj w życiu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 9. Data: 2009-12-10 11:04:35
    Od: l...@v...pl

    no i stanąłem ... (sorki za trywializm ale to dla mnie nowość, w którą mnie mój
    kochany szef wkopał i wiele zależy od tego czy sobie poradzę)

    Regulamin Zgromadzenia Wspólników, uchwalonyna podstawie Umowy Spółki, mówi, o
    14-dniowym wyprzedzeniu i pisemnym powiadomieniu wspólników o terminie ZW, nie
    mamy na to czasu, najpierw myślałem, aby skorzystać z 240 ksh, ale mam w ww. RZW
    zapis, że spotkanie wspólników z zarządem bez sprzeciwu ww. może zostać
    potraktowane jako Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników - więc chyba ok ?

    Ale mam w umowie spółki, że miejsce ZW to siedziba spółki albo inne wskazane
    miejsce na terytorium RP. Teraz pytanie techniczne: GDZIE mam zwołać to NZW dla
    zmiany umowy spółki (dostosowanie i rozszerzenie PKD) w siedzibie, czy po prostu
    mają wspólnicy stawić się z propozycją nowych zapisów do umowy u notariusza ?

    Bardzo ale to bardzo proszę o pomoc.

  • 10. Data: 2009-12-10 11:48:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 12:04:35 +0100, lukeskyobi napisał(a):

> [...]
    > 240 ksh, ale mam w ww. RZW zapis, że spotkanie wspólników z zarządem bez
    > sprzeciwu ww. może zostać potraktowane jako Nadzwyczajne Zgromadzenie

    Ilu masz wspólników? Będą się o to kłócić?
    Jeśli nie -- pamiętaj, że KRS nie ogląda takich dokumentów. Dopóki któryś
    ze wspólników nie zacznie protestować.

> [...]
    > zwołać to NZW dla zmiany umowy spółki (dostosowanie i rozszerzenie PKD)
    > w siedzibie, czy po prostu mają wspólnicy stawić się z propozycją nowych

    Najlepiej jeśli u notariusza w siedzibie. A co to jest siedziba to już
    chyba wiesz (a jeśli nie wiesz to sprawdź w umowie spółki, na pewno jest
    napisane).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd