  • 1. Data: 2009-12-04 12:58:30
    Temat: Prawo do przekazywania informacji
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Gdzie mozna znalezc przepisy regulujace prawo obywatewla (czlowieka) do
    przekazywania informacji?
    adam

  • 2. Data: 2009-12-04 13:02:06
    Temat: Re: Prawo do przekazywania informacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    adam pisze:
    > Gdzie mozna znalezc przepisy regulujace prawo obywatewla (czlowieka) do
    > przekazywania informacji?

    Jakiej informacji, w jaki sposób przekazywanej?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-12-04 13:05:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    adam pisze:
    > Gdzie mozna znalezc przepisy regulujace prawo obywatewla (czlowieka) do
    > przekazywania informacji?

    Tam, gdzie można znaleźć przepisy regulujące prawo obywatela (człowieka)
    do wykonywania innych czynności. W tym do prawa do zadawania
    precyzyjnych pytań ;->

  • 4. Data: 2009-12-04 13:11:09
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Tam, gdzie można znaleźć przepisy regulujące prawo obywatela (człowieka)
    > do wykonywania innych czynności. W tym do prawa do zadawania
    > precyzyjnych pytań ;->
    Tu jest napisane o co mi chodzi. Ale tam tez jest dla ciebie pewsnie malo
    precyzyjnie napisane.
    Jest takie precyzyjne powiedzenie: w madrej glowie dosc pol slowie.
    Niech na moje pytanie odpowie ten, ktore wie jak odpowiedzeic, a nie ten ktory
    liubi sie popisywac.

  • 5. Data: 2009-12-04 13:11:57
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Tu, tzn. tu:
    http://portalwiedzy.onet.pl/88985,,,,prawo_do_inform
    acji,haslo.html

  • 6. Data: 2009-12-04 13:24:03
    Od: stern <s...@n...pl>

    adam pisze:
    > Tu, tzn. tu:
    > http://portalwiedzy.onet.pl/88985,,,,prawo_do_inform
    acji,haslo.html

    no to przecież masz tam odpowiedź.
    Możesz przekazywać informacje jakie chcesz, bylebyś nie łamał prawa (np.
    tajemnicy państwowej czy służbowej).

  • 7. Data: 2009-12-04 13:29:37
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > no to przecież masz tam odpowiedź.
    > Możesz przekazywać informacje jakie chcesz, bylebyś nie łamał prawa (np.
    > tajemnicy państwowej czy służbowej).
    Tak, ale ten tekst nie jest norma prawna. Znalazlem, ze Konstytucja RP to
    reguluje (art. 54):
    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

  • 8. Data: 2009-12-04 13:58:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    adam pisze:
    > Tu jest napisane o co mi chodzi. Ale tam tez jest dla ciebie pewsnie malo
    > precyzyjnie napisane.

    Zdecydowanie. Ortografia też ci szwankuje.

    > Jest takie precyzyjne powiedzenie: w madrej glowie dosc pol slowie.

    To tez przekręciłeś.

    > Niech na moje pytanie odpowie ten, ktore wie jak odpowiedzeic,
    > a nie ten ktory liubi sie popisywac.

    Najpierw naucz się pisać po polsku.

    A w ogóle to najpierw zacznij myśleć. "Informacja" to pojęcie tak
    ogólne, że jednoznaczna odpowiedź nie jest możliwa.

    Informacją mogą być np. dane o dochodach, a przekazanie sfałszowanej
    takiej informacji bankowi w celu wyłudzenia kredytu to kryminał.

    Podobnie dotyczy informacji będącej oszczerstwem i jej opublikowanie.

    Różne prawdziwe informacje mogą być z jakiegoś powodu utajnione - i tym
    zajmuje się ustawa o ochronie informacji niejawnych.

    Specyficzną informacją będzie wizerunek jakiejś osoby - i tu też są
    ograniczenia.

    Utwory to też niewątpliwie swoista informacja - i też podlegają własnej
    "specjalistycznej" ochronie.

  • 9. Data: 2009-12-04 20:59:29
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    a to ciekawy ten art. 54 Konstytucji,
    jak to się ma do:
    [...] wyspecjalizowane techniki zdobywania informacji - metodami
    jawnymi[...]

    http://www.abw.gov.pl/portal/pl/28/39/Metody_dzialan
    ia_sluzb_wywiadowczych.html

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    DTP 2006
    http://foto.3mam.net/album2/DTP-2006/index.php

  • 10. Data: 2009-12-06 21:02:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> wrote
    >a to ciekawy ten art. 54 Konstytucji,
    > jak to się ma do:
    > [...] wyspecjalizowane techniki zdobywania informacji

    A gdzieś widzisz sprzeczność? Jedni przekazują, inni je zdobywają...