  • 1. Data: 2008-08-29 09:04:54
    Temat: za długo otwarty sklep
    Od: raqs <r...@i...eu-hate_spam>

    Witam,

    Na początku zaznaczę, że jestem członkiem miejscowej OSP i to zupełnie
    bezinteresownie ;-)
    Otóż nasza OSP raz do roku organizuje zabawę taneczną z bufetem, której
    dochód w znaczny sposób zasila budżet jednostki.
    Dochód ów zasadniczo pochodzi ze sprzedanych wiktuałów (czyt. alkoholi)z
    bufetu. Niestety, naprzeciwko naszego bufetu jest sklep "spożywczy",
    który normalnie jest otwarty do godziny 20-tej, zaś w dzień naszej
    zabawy - na maxa (nawet do 4-tej rano)
    Naturalnie większość uczestników imprezy woli piwko za 2,5zł niż za 5zł
    (normalka) więc leci do sklepu. My płacimy ZAIKSY, opłacamy pozwolenia
    na handel alkoholem, ponosimy całość kosztów (w tym tych niematerialnych
    związanych z organizacją imprezy) zaś sprytna właścicielka sklepu
    korzysta z tego zupełnie za darmo.

    Moje pytanie jest takie: czy jest prawo, które reguluje godziny otwarcia
    sklepu, jeśli tak, to kogo można powiadomić o nieprawidłowościach
    (lokalna policja z wiadomych względów odpada)

    sorry za przydługi wstęp

    pozdr
    Raq

  • 2. Data: 2008-08-29 09:10:30
    Temat: Re: za długo otwarty sklep
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    raqs pisze:
> [...]
    > sklepu, jeśli tak, to kogo można powiadomić o nieprawidłowościach
    > (lokalna policja z wiadomych względów odpada)

    Patrząc na to z logicznego punktu widzenia: nie możecie zabronić
    sklepowi być dłużej otwartym.

    Jednakże niektóre tereny w Polsce bardziej socjalistyczne, niektóre
    mniej, i gdzieniegdzie lokalni radni ustalają, że np. sklep może być
    czynny tylko w godzinach 6-22.

    Poza tym wydaje mi się, że możecie nie wpuszczać ludzi z "obcym" piwem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-29 09:10:52
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 11:04:54 +0200, raqs napisał(a):

    > Moje pytanie jest takie: czy jest prawo, które reguluje godziny otwarcia
    > sklepu, jeśli tak, to kogo można powiadomić o nieprawidłowościach

    Ale jakie nieprawidłowości zachodzą? Jest klientela to sklep się otwiera
    -- co tu nieprawidłowego?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2008-08-29 09:13:59
    Od: "Z\(a\)miennik" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Ale jakie nieprawidłowości zachodzą? Jest klientela to sklep się otwiera
    > -- co tu nieprawidłowego?

    Chłopie prosta sprawa - zakaz wstepu z alkholem zakupionym poza naszym
    lokalem !!!!

  • 5. Data: 2008-08-29 09:33:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Z(a)miennik napisał(a):

    > Chłopie prosta sprawa - zakaz wstepu z alkholem zakupionym poza naszym
    > lokalem !!!!

    Ale co to ma wspolnego z godzinami pracy sklepu? Po za tym niby na
    jakiej prawnej podstawie zabraniacie wnosic do swojego lokalu
    zakupionego gdzies indziej alkoholu?

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 6. Data: 2008-08-29 09:45:03
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 11:33:43 +0200, januszek napisał(a):

    > Ale co to ma wspolnego z godzinami pracy sklepu? Po za tym niby na
    > jakiej prawnej podstawie zabraniacie wnosic do swojego lokalu
    > zakupionego gdzies indziej alkoholu?

    Art. 43(1) ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
    alkoholizmowi ;-)

  • 7. Data: 2008-08-29 09:49:17
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 11:10:30 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Jednakże niektóre tereny w Polsce bardziej socjalistyczne, niektóre
    > mniej, i gdzieniegdzie lokalni radni ustalają, że np. sklep może być
    > czynny tylko w godzinach 6-22.

    Art. XII par. 1 ustawy przepisy wprowadzające kodeks pracy.

    Ale widzę do tego świeże orzeczenie NSA (z 4 kwietnia 2008 r., II GSK
    477/07):

    1. O ile art. XII § 1 Przepisów wprowadzających Kodeks pracy daje
    możliwość ustalania godzin zamykania i otwierania placówek handlowych, to
    nie można tych uprawnień wiązać z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i
    przeciwdziałaniu alkoholizmowi celem zapewnienia bezpieczeństwa w mieście.
    2. Zróżnicowanie godzin otwierania oraz zamykania placówek handlu
    detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych w ramach
    art. XII § 1 ustawy - Przepisy wprowadzające Kodeks pracy jest
    dopuszczalne.
    Ograniczenia i zróżnicowania nie mogą wynikać z wprowadzenia do
    uzasadnienia uchwały przepisu art. 14 ust. 6 ustawy o wychowaniu w
    trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

    W ogóle jest sporo orzecznictwa sądów administracyjnych na ten temat.

  • 8. Data: 2008-08-29 09:58:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Art. 43(1) ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
    > alkoholizmowi ;-)

    Dwa razy ten artykuł przeczytałem i nadal nie wiem co to wszystko ma
    wspolnego z godzinami otwarcia sklepu i wnoszeniem do lokalu alkoholu
    zakupionego gdzies indziej :) Podonie kodeks pracy (jeśli do 4 rano za
    ladą stoi właścicielka). No może warto zapytać lokalnego urzędu o
    warunki koncesji na sprzedaż alkoholu... ;)

    j.

  • 9. Data: 2008-08-29 10:12:09
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "raqs" <r...@i...eu-hate_spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > Otóż nasza OSP raz do roku organizuje zabawę taneczną z bufetem, której
    > dochód w znaczny sposób zasila budżet jednostki.

    Lane kuflowe piwo w wiejskich barach kosztuje 3 zł za 0,5 litra i bary na
    tym przecież zarabiają.
    Zróbcie nie jedną, a 4 zabawy w roku, obniżcie marżę na piwo, a nikt do
    sklepu naprzeciwko nie będzie chodził i budżet OSP zasilicie.

    EWa

  • 10. Data: 2008-08-29 10:14:21
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 11:58:10 +0200, januszek napisał(a):

    > Dwa razy ten artykuł przeczytałem i nadal nie wiem co to wszystko ma
    > wspolnego z godzinami otwarcia sklepu i wnoszeniem do lokalu alkoholu
    > zakupionego gdzies indziej

    Z pierwszym nic. Zdanie 'spożywa napoje alkoholowe przyniesione przez
    siebie lub inną osobę w miejscach wyznaczonych do ich sprzedaży lub
    podawania' -- chociaż brzmi lekko nieprecyzyjnie -- sprowadza się właśnie
    do sytuacji, w której spożywasz wniesiony alkohol w miejscu, gdzie się go
    serwuje.