  • 1. Data: 2008-08-29 07:32:37
    Temat: Obowiązek posiadania logów przez ISP - podstawa prawna?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Kolejny raz w ciągu kilku lat proszę o podanie podstawy prawnej logowania
    połączeń abonentów w małych sieciach np 100 abonentów. Przypominam, że takie
    sieci nie są operatorami publicznymi W ROZUMIENIU USTAWY Prawo
    Telekomunikacyjne.

    Moje zdane jest takie, że o ile np sąd na potrzeby danej sprawy nie nakaze
    podsłuchu jakiegoś abonenta, to nie ma obowiązku logowania, a tym bardziej
    przechowywania logów.

    Uważam, że zbieranie niepotrzebnych informacji na temat abonentów jest
    niebezpieczną, godzącą w prywatność nadgorliwością. Innym przykładem takiej
    nadgorliwości jest domyślne zapisywanie wszystkich czatów
    najpopularniejszego komunikatora przez firmę prowadzącej tą usługę. Zapis
    czatu z tego komunikatora był dowodem, który doprowadził do skazania
    "przestępcy" skarbowego w mojej okolicy.

    crossposted

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/