  • 11. Data: 2020-06-30 12:09:29
    Temat: Re: wymiana dowodu osobistego zmiana adresu zameldowania
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-30 o 10:25, J.F. pisze:
    > UĹźytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Czeste. I ogolnie sluszne - jesli zmieniasz tylko przepisow, to po co
    > wypuszczac cala ustawe na nowo, i dawac prawnikom zagadke - co sie
    > zmienilo w tresci.

    Ja rozumiem nowelizacje, ale tutaj zmieniało się trochę
    logistycznie i symbolicznie dla obywatela mogło by to mieć znaczenie
    (dla mnie akurat żadne, ale znam takich, dla których
    nowy dowód byłby ważniejszy gdyby był "uchwalony"
    w innej rzeczywistości)

  • 12. Data: 2020-07-03 00:33:21
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-06-30 o 10:36, J.F. pisze:
    > Phi.
    > Ustroj sie zmienil, a my ciagle uzywamy kodeksu cywilnego z 1964 roku.

    Ale przecież Kc wielokrotnie był nowelizowany.

    Na tej zasadzie to i co najmniej jedna z ustaw z 1920 roku obowiązuje (z
    dwudziestoma pięcioma późniejszymi zmianami):

    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU19200310178

    :)

    --
    P.

  • 13. Data: 2020-07-06 09:44:04
    Od: Patryk <p...@b...pl>

    W dniu 29.06.2020 o 19:28, Karol pisze:
    > https://www.consilium.europa.eu/prado/pl/prado-docum
    ents/POL/B/docs-per-category.html

    > jeśli ktoś ma dowód osobisty wydany w 2012 roku czyli ważny do 2022, to w
    > przypadku zmiany adresu zameldowania musi go wymienić ?
    > Nie moge nic znaleźc w ustawie o dowodach osobistych.
    >
    > w urzędzie gminy w meldunkowym nic nie mówili, przyjeli wniosek o
    > zameldowanie i tyle, ale nie mam pewności czy przeoczyli że posiadacz ma
    > dowód z adresem, czy nie przeoczyli.
    > Może jakas podstawa prawna ?

    mi podczas kontroli drogowej policjant zwrócił na to uwagę, ale
    powiedział, że dokumenty muszą być aktualne, chociaż nie zna przepisu,
    na podstawie którego można za to karać.

  • 14. Data: 2020-07-06 10:04:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-06 o 09:44, Patryk pisze:
    ents/POL/B/docs-per-category.html

    > mi podczas kontroli drogowej policjant zwrócił na to uwagę, ale
    > powiedział, że dokumenty muszą być aktualne, chociaż nie zna przepisu,
    > na podstawie którego można za to karać.

    Mylił się.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2020-07-09 23:26:11
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-07-06 o 10:04, Liwiusz pisze:
    ents/POL/B/docs-per-category.html

    > Mylił się.

    Skąd to wiesz? Wykluczasz przypadek, że policjant nie zna jakiegoś
    przepisu? ;)

    --
    P.

  • 16. Data: 2020-07-10 10:09:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-09 o 23:26, PiotRek pisze:
    ents/POL/B/docs-per-category.html

    > Skąd to wiesz? Wykluczasz przypadek, że policjant nie zna jakiegoś
    > przepisu? ;)

    Mylił się, że dowód musi być aktualny w kontekście adresu zameldowania.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2020-07-10 10:30:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-07-2020 o 10:09, Liwiusz pisze:
    ents/POL/B/docs-per-category.html

    > Mylił się, że dowód musi być aktualny w kontekście adresu zameldowania.

    Jak ma być aktualny, skoro takiego adresu w nowych dowodach nie ma?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 18. Data: 2020-07-10 13:15:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-10 o 10:30, Tomasz Kaczanowski pisze:
    ents/POL/B/docs-per-category.html

    > Jak ma być aktualny, skoro takiego adresu w nowych dowodach nie ma?

    Dyskusja jest o starych dowodach.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2020-07-10 13:22:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-07-2020 o 13:15, Liwiusz pisze:
    ents/POL/B/docs-per-category.html

    > Dyskusja jest o starych dowodach.

    Wiem, ale oficjalna informacja (i z tego co pamiętam w ustawie też się
    to znalazło), że ponieważ dana ta przestała być integralną częścią
    nowych dowodów, toteż nie trzeba zmieniać dowodu, jeśli zmieniamy
    meldunek, bo to nie ma sensu i generuje niepotrzebne koszty. Z tego co
    pamiętam był zapis, że dana ta dowodzie przestaje być daną wiarygodną.
    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 20. Data: 2020-07-10 15:06:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-10 o 13:22, Tomasz Kaczanowski pisze:
> [...]
    > meldunek, bo  to nie ma sensu i generuje niepotrzebne koszty. Z tego co
    > pamiętam był zapis, że dana ta dowodzie przestaje być daną wiarygodną.

    Ja to doskonale wiem. Dlatego napisałem, że tamten policjant się mylił,
    "że dokumenty muszą być aktualne", cbdu.

    --
    Liwiusz