  • 1. Data: 2007-01-26 12:15:50
    Temat: wpłata na konto polskiego naku w euro <?>
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    witam,
    mam male pytanie... Musze wplacic na konto organizacji amerykanskiej 100
    euro (AIFS) ale posiadajacej konto w banku polskim (Bank Handlowy).
    Wydawalo sie ze bedzie to prosta operacja lecz na poczcie powiedzieli ze
    tylko w banku takie 'cuda', poszedlem do CityBanku - powiedzieli ze nie, w
    PKO niezbyt rozgarnieta pani po dluzszym namysle i jakims bełkocie pod nosem
    powiedziala ze w zasadzie mozna ale to transfer i duza prowzja itp -
    zrezygnowalem i z tej opcji...
    gdzie moge dokonac tej wplaty? (mam konto w Banku Pocztowym i przez Internet
    przelewu zrobic nie moge bo nie mam obslugi przez Internet)
    dziekuje za odp
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-26 12:28:32
    Temat: Re: wpłata na konto polskiego naku w euro <?>
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Może cie źle zrozumieli? Pani w PKO pewnie myślała, że chcesz zrobić przelew
    zagraniczny,a te faktycznie sa horrendalnie drogie (kilkadziesiąt zł wzwyż).

    Powiedz po prostu, że chcesz przelać pieniądze na konto w Banku Handlowym i
    podaj numer tego konta. Obca nazwa odbiorcy, ani adres nie mają znaczenia
    przy takim przelewie. Liczy się tylko numer konta.

    > mam konto w Banku Pocztowym

    A nie możesz zmienić tych amatorów na inny bank? Ja korzystam z Millenium.
    Praktycznie wszystko przez Internet i nie narzekam.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2007-01-26 12:55:51
    Od: JK <n...@D...o2.pl>

    Możesz wpłacić w złotówkach na poczcie nie wdając się w zbytnie
    szczegóły, tylko kurs będzie trochę mniej korzystny niż w kantorze.

    J.K.

  • 4. Data: 2007-01-26 13:28:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    karkow wrote:
    > witam,
    > mam male pytanie... Musze wplacic na konto organizacji amerykanskiej 100
    > euro (AIFS) ale posiadajacej konto w banku polskim (Bank Handlowy).

    [ciach]

    Ty może to zleć jakiejś firmie, bo sam sobie nie poradzisz. Najprostsze
    rzeczy mylisz - ot chociażby pytanie na tematy związane z bankowością
    zadajesz na grupie o prawie...

    ;->

  • 5. Data: 2007-01-26 14:34:54
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    > Powiedz po prostu, że chcesz przelać pieniądze na konto w Banku Handlowym
    > i podaj numer tego konta. Obca nazwa odbiorcy, ani adres nie mają
    > znaczenia przy takim przelewie. Liczy się tylko numer konta.
    ale problem jest w tym ze to nie zł ale euro...
    pzdr

  • 6. Data: 2007-01-27 09:56:43
    Od: "w" <wat>

    wiadomości news:o8cp84-bgk.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > [ciach]
    >
    > Ty może to zleć jakiejś firmie, bo sam sobie nie poradzisz. Najprostsze
    > rzeczy mylisz - ot chociażby pytanie na tematy związane z bankowością
    > zadajesz na grupie o prawie...

    a pytanie dotyczy prawa dewizowego czy działalności banków??...

  • 7. Data: 2007-01-27 10:02:15
    Od: "w" <wat>

    Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Internet
    > przelewu zrobic nie moge bo nie mam obslugi przez Internet)

    Masz dwie możliwości, albo wpłacasz/przelewasz złotówki (tak przeliczone by
    mniej więcej wyszło 100 euro, oczywiście lepsza jest niewielka górka ) i
    wtedy ponosisz opłaty takie jak wpłata w złotówkach czy też przelew w
    złotówkach. Drugą opcją jest przelanie z Twojego konta w EURO, 100 euro.
    Wówczas zgodnie z prawem jest to traktowane tak samo jak przelew zagraniczny
    i opłaty są takie same jak za przelew zagranicny. Niektóre banki (jak
    naprzykład wspominane Millennium) mają w swojej ofercie tzw 'płatności
    regulowane' od których prowizja jest niższa.

    Reasumując, za przelew krajowy nie powinieneś zapłacić więcej jak 3 do 5
    zlotych (chyba że netowo), za przelew zagraniczny przy tej kwocie nie
    powinieneś zapłacić więcej jak 40-100 złotych a za płatności regulowane góra
    30 złotych

    pozdrawiam

    wondol

  • 8. Data: 2007-01-27 12:59:24
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    w wrote:
    > Drugą opcją jest przelanie z Twojego konta w EURO, 100 euro.
    > Wówczas zgodnie z prawem jest to traktowane tak samo jak przelew zagraniczny

    Co to za prawo?