  • 1. Data: 2002-06-24 11:19:59
    Temat: umowa o prace
    Od: XaN <x...@m...art.pl>

    Witam.
    Mam nastepujace pytanie:
    jakie moga byc powody zerwania umowy o prace na czas okreslony
    przez pracownika oraz przez pracodawce?

    Poza tym czy zgodne z prawem jest wypisanie drugiej umowy
    (zakladajac, ze nie byla ona jeszcze zlozona do urzedu)
    na inny termin, ale data rozpoczecia pracy pozostaje ta sama.

    --
    [ `Y$b. _,dP"^^^"Y$b. $$b. ,$$P""|GG: #393759 x...@m...art.pl ]
    [ `Y$bdP' ,g=-.$$ $$$b. ,$P' : 5452554d4547415041554552524f4b45]

  • 2. Data: 2002-06-24 11:31:04
    Temat: Re: umowa o prace
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "XaN" <x...@m...art.pl> napisał w wiadomości
    > Mam nastepujace pytanie:
    > jakie moga byc powody zerwania umowy o prace na czas okreslony
    > przez pracownika oraz przez pracodawce?

    Naruszenie podstawowych obowiązków (pracownika lub pracodawcy).
    Umowa taka może być wypowiedziana tylko i wyłącznie pod warunkiem, że jest
    zawarta na >6 miesięcy _i_ jest w umowie klauzula o możliwości jej
    wypowiedzenia.

    > Poza tym czy zgodne z prawem jest wypisanie drugiej umowy
    > (zakladajac, ze nie byla ona jeszcze zlozona do urzedu)
    > na inny termin, ale data rozpoczecia pracy pozostaje ta sama.

    W zasadzie nie. Ale to dosyć częsta praktyka - dzięki takiemu "przedłużaniu"
    umowy pracodawca nie musi podpisywać umowy na czas nieokreślony (3 umowa na
    czas określony = umowa na czas nieokreślony).
    Nie musisz oczywiście podpisywać tej "nowej" umowy, ale wtedy stara wygasa
    ze "starym" terminem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-06-24 11:42:35
    Od: XaN <x...@m...art.pl>

    Witam,

> [...]
    > Umowa taka może być wypowiedziana tylko i wyłącznie pod warunkiem, że
    > jest zawarta na >6 miesięcy _i_ jest w umowie klauzula o możliwości jej

    pisze 2gi raz, bo cos mi sie newsreader psuje. Mam nadzieje, ze nie
    dojdzie dwa razy, jezeli tak - przepraszam.

    Z tego co czytam powyzej wnioskuje, ze nie ma zadnej mozliwosci
    rozwiazania umowy zawartej na okres <= 6 miesiecy.
    Czy to prawda?

  • 4. Data: 2002-06-24 11:48:21
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Z tego co czytam powyzej wnioskuje, ze nie ma zadnej mozliwosci
    > rozwiazania umowy zawartej na okres <= 6 miesiecy.
    > Czy to prawda?

    Zawsze można rozwiazać za porozumieniem stron ("Strony zgodnie oświadczają,
    iż stosunek pracy wygasa ....)
    Czasami też może zostac rozwiązany bez wypowiedzenia, za naruszenie

  • 5. Data: 2002-06-24 11:51:57
    Od: XaN <x...@m...art.pl>

> [...]
    > Czasami też może zostac rozwiązany bez wypowiedzenia, za naruszenie
    > podstawowych obowiązków (pracownika lub pracodawcy).

    Coz.. sprawa wyglada tak, ze 'podpadlem' pracodawcy.
    Niestety przez zbieg glupich okolicznosci oberwalo mi sie
    bardziej niz powinno no i pracodawca chce skrocic umowe
    spisujac podobna na krotszy okres.

    Tylko po prostu podejrzanie mi wyglada podpisywanie
    nowej umowy na inny okres.
    Udobruchanie pracodawcy raczej nie wchodzi w gre
    (wtedy wina by musiala zostac zrzucona na starych,
    zaufanych pracownikow).

    Moge cos na to poradzic?

  • 6. Data: 2002-06-24 12:01:03
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Moge cos na to poradzic?

    Jak to "przewinienie" doszło do pracodawcy nie dawniej niż 1 miesiąc temu i
    podpada pod naruszenie podstawowych obowiązków pracownika, to może zwolnić
    Cię bez wypowiedzenia (rozumiem, że umowę masz na < 6 mies.). Jeżeli nie
    podpada to pod naruszenie podstawowych obowiązków (albo nie może udowodnić
    Ci winy) to może się złościć i walić głową w ścianę. Nie może Cię zwolnić (w
    razie czego sąd pod tym się podpisze). Teraz od Twojej dobrej woli zależy,
    jak się z pracodawcą dogadasz. Możesz powiedzieć, że nowej umowy nie
    podpiszesz (podpisanie musiałoby się wiązać z wrzuceniem starej do
    niszczarki). Może Ci jednak uprzykrzać życie w pracy, szukać "haka" żeby
    zwolnić dyscyplinarnie. Jak podpiszesz, to wyjdziesz nieco na jelenia
    (chyba, że masz inną pracę "na oku").

    Pracodawca chce coś od Ciebie - zażądaj czegoś w zamian. Np. niech będzie,
    że umowa z krótszym terminem, ale za to z wyższą stawką.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775