  • 1. Data: 2002-06-24 11:17:59
    Temat: jednoosobowa spółka z o.o.
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Koledzy i koleżanki, jakie niedogodności, w stosunku do "normalnej"
    spółki z o.o wiążą się ze spółką jednoosobową.
    Oczywiście, oprócz niemozności zatrudnienia się na umowe o pracę,
    koniecznoiści uchwalanie wszystkiego notarialnie, kłopotów natury
    "można czy nie" przy zawieraniu umów cywilnych z jedynym wspólnikiem.
    Czy jedyny wspólnik może byc jednocześnie jednoosobowym zarządem?

    Co jeszcze może doskwierać przy takiej spółce?

    Przyznam sie że chodzi mi od odwiedzenie kogoś od takiego pomysłu więc
    im więcej wad tym lepiej :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-06-24 11:48:49
    Temat: Re: jednoosobowa spółka z o.o.
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    .
    > Czy jedyny wspólnik może byc jednocześnie jednoosobowym zarządem?

    Może.

    > Co jeszcze może doskwierać przy takiej spółce?

    Chyba wymieniłaś juz wszystko jeśli chodzi o aspekty prawne. Może fakt, że
    ograniczenie odpowiedzialności może być iluzoryczne, jako, że teoretycznie
    zarząd może ponosić odpowiedzialność za długi spółki w razie bezskutecznej
    wobec niej egzekucji ( art. 299 kh ), ale to już troche wydumane. I nie
    słyszałem o przypadku, żeby członek zarządu taką odpowiedzialność poniósł.

    Wadami są na przykład wysokie formalne wymagania ewidencyjno-księgowe,
    kompletny rozdział majątku spólki i wspólnika ( prowadząc działalność jako
    fizyczny nie ma takich problemów), podatek od dywidendy, nie można
    skorzystać z ulg dal os. fizycznych aby kompensować sobie dochód, wysoki
    wymagany kap. zakładowy 50 000 i parę innych, ale one tyczą się tak samo
    spółek z o.o. o większej liczbie wspólników.

    > Przyznam sie że chodzi mi od odwiedzenie kogoś od takiego pomysłu więc
    > im więcej wad tym lepiej :-)

    A dlaczego niby? Ta forma prowadzenia działalności ma swe wady, ale też
    wiele zalet. Jest "poważną" formą, w miare elastyczną, dająco możliwości
    prowadzenia działalnośći w większym rozmiarze itp.

    Depi.

  • 3. Data: 2002-06-24 16:47:38
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Depilator wrote:

    > A dlaczego niby? Ta forma prowadzenia działalności ma swe wady, ale też
    > wiele zalet. Jest "poważną" formą, w miare elastyczną, dająco możliwości
    > prowadzenia działalnośći w większym rozmiarze itp.

    Chodzi mi od odwiedzenia kogos od pomysłu *jednoosobowej* spółki z o.o. a
    nie sp. z o.o. w ogóle, zwłaszcza, że jest kogo wziąć na drugiego
    wspólnika.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk