  • 1. Data: 2007-07-21 20:16:38
    Temat: straz miejska a plakatowanie
    Od: "jark" <b...@i...pl>

    Witam,

    Moj brat wczoraj wrocil zalamany z pracy.

    Byl w miejscowosci oddalonej od Warszawy o okolo 90 km.
    Tak sie zlozylo, ze w tym samym dniu ludzie (a pewnie jedn tylko) z firmy
    (zleceniobiorcy) plakatowali to miasto , legalne reklamy kartki A4, tasma
    klejaca, okolo 100 szt ogolem.

    W pewnym momencie dostal telefon (jego komorka byla na ogloszeniach) i
    czlowiek pytal o oferte z reklamy a pozniej przyznal sie, ze dzowni ze
    strazy miejskiej i ze plakaty sa nielegalne. Brak od razu zaczal wypytywac
    co i dlaczego a oni zeby przedstawiciel firmy przyjechal do strazy miejskiej
    to porozmawiaja.

    Brak aby wszystko bylo Ok pojechal do straznikow.
    Oni do niego, ze neilegalne sa slupy z elektrycznoscia. I ze bedzie mandat.
    Brat na to , ze to nie on i ze to sa zleceniobiorcy. Stranicy na to zeby
    przyslal tych zleceniobiorcow (wszystkich!) i zeby dal straznikom ich umowy
    zlecenia (!?).
    Brat zadzonil do firmy no i oczywiscie zaden zleceniobiorca sie nie przyznal
    ze to on. Straznicy powiedzieli, ze ebdzie mandat (komu?? firmie?? lub sad i
    grzywna!?)
    Po konsultacji z szefem wzial to na siebie. Spisali go, dostal 200 zl
    mandatu i kazali pozrywac plakaty zle wywieszone. Pozrywal i mandat przyjal.
    (w firmie pewnie mu to jakos zrekompensuja bofirma jest OK.)

    Czy straznicy mieli prawo tak postepowac?
    Czy mogl powiedziec zeby sie gonili i zeby bezposrednio z firma
    korespondowali?
    A jelsi tak co co moga zrobic firmie, ktora nie kazala w niedozwolonych
    miejscach plakatowac?
    Czy straz miejska wytoczyla by pozew firmie? (pewnie kolo 50 plakatow bylo
    na tych niescczesnych slupach a reszta byla legalna).
    Co robic w takich przypadkach w przyszlosci?

    Wielkie dzieki za pomoc.
    bud

  • 2. Data: 2007-07-21 20:32:32
    Temat: Re: straz miejska a plakatowanie
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    A te słupy są czyją wlasnością??? Bo jeżeli jakiegoś zakładu energetycznego,
    to co ma do nich straż miejska... I z czego wynika zakaz plakatowania, jakaś
    podstawa prawna ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2007-07-21 20:34:43
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czy straznicy mieli prawo tak postepowac?

    Tak.

    > Czy mogl powiedziec zeby sie gonili i zeby bezposrednio z firma
    > korespondowali?

    Tak.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 4. Data: 2007-07-21 20:41:21
    Od: "jark" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:f7tq32$nor$1@news.vectranet.pl...
    >A te słupy są czyją wlasnością??? Bo jeżeli jakiegoś zakładu
    >energetycznego, to co ma do nich straż miejska... I z czego wynika zakaz
    >plakatowania, jakaś podstawa prawna ??
    >
    > Pozdrawiam Przemek

    jaka podstawa prawna to ja nie wiem ale moze zakladu energetycznego
    faktycznie.
    a moze gmina ma udzialy w tym zakladzie czy slupach i wtedy straz je
    ochrania?

    bud

  • 5. Data: 2007-07-21 21:14:14
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > to co ma do nich straż miejska... I z czego wynika zakaz plakatowania, jakaś

    Art. 63a Kodeksu wykroczeń:

    § 1. Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nieprzeznaczonym ogłoszenie,
    plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo wystawia je na widok publiczny
    w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym miejscem,
    podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 2. W razie popełnienia wykroczenia można orzec przepadek przedmiotów stanowiących
    przedmiot wykroczenia oraz nawiązkę w wysokości do 1 500 złotych
    lub obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego.

    Piotr

  • 6. Data: 2007-07-21 21:37:54
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > publiczny
    > w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym miejscem,
    > podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.

    No i pytanie, kto zarządza słupami? :)

    Pozdrawiam Przemek

  • 7. Data: 2007-07-21 21:49:30
    Od: "jark" <b...@i...pl>

> [...]
    > przedmiot wykroczenia oraz nawiązkę w wysokości do 1 500 złotych
    > lub obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego.

    wciaz nie wiem kto zarzadza slupami ale zapewne zaklad energetyczny - prosze
    przyjac takie zalozenie.
    a co ma powyzszy artykul do firmy?
    przeceiz firma nie naklejala tych plakatow!

    bud

  • 8. Data: 2007-07-22 19:04:32
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > No i pytanie, kto zarządza słupami? :)

    Ale co to ma do rzeczy? Kto by tymi słupami nie zarządzał,
    to na pewno nie są przeznaczone do wieszania na nich plakatów.

    Piotr

  • 9. Data: 2007-07-22 19:07:42
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "jark" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > wciaz nie wiem kto zarzadza slupami ale zapewne zaklad energetyczny - prosze
    > przyjac takie zalozenie.
    > a co ma powyzszy artykul do firmy?

    Nic nie ma, ale pytanie brzmiało "I z czego wynika zakaz plakatowania,
    jakaś podstawa prawna ??" - to podałem podstawę prawną.

    > przeceiz firma nie naklejala tych plakatow!

    No właśnie. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego Twój brat przyjął mandat.
    Frajer?

    Kara należy się wieszającym owe reklamy, a nie właścicielowi firmy.

    Piotr

  • 10. Data: 2007-07-22 19:36:46
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

> [...]
    >
    > Ale co to ma do rzeczy? Kto by tymi słupami nie zarządzał,
    > to na pewno nie są przeznaczone do wieszania na nich plakatów.

    Może i nie są, ale jeżeli właścicielowi to nie przeszkadza, to SM nie ma nic
    do gadania.

    Pozdrawiam Przemek