  • 1. Data: 2007-07-21 20:26:38
    Temat: Problemy z serwisem samochodowym, czyli jak mnie wytutkali.
    Od: "Marcin [3M]" <m...@l...pl>

    Witam.
    W październiku ub. roku skasowano mi tył wozu. Samochód trafił do
    autoryzowanego serwisu, naprawa była załatwiana bezgotówkowo. Wymieniona
    została klapa i liczne elementy z nią związane. Po pewnym czasie
    zorientowałem się, że serwis nie zainstalował mi w zamku bębenka, który w
    momencie oddania wozu do serwisu był (chodzi o element pozwalający na
    otwarcie zamka kluczykiem). Serwis tłumaczy, że zgodnie z "vin"-em takiego
    zamka być tam nie powinno. Sprawa jest o tyle istotna, że jest to auto "z
    kratką", a zamek zaczyna szwankować. Po jego awarii dostępu do bagażu
    praktycznie nie ma.
    Prawdopodobnie mogę dotrzeć do zdjęć od likwidatora (OC sprawcy), na których
    zamek powinien być widoczny. Podobnie, jak na zdjęciach mojego
    ubezpieczyciela (zrobione przy zawieraniu AC).
    Czy ktoś się orientuje, jak wyglądają sznase na "wywalczenie" zamontowania
    bembenka?
    Pozdrawiam
    Marcin [3M]

  • 2. Data: 2007-07-22 05:17:19
    Od: "Łukasz Nysztal" <l...@s...net>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Czy ktoś się orientuje, jak wyglądają sznase na "wywalczenie" zamontowania
> [...]

    Serwis był zobowiązany do przywrócenia stanu pojazdu z przed wypadku - a nie
    tego co pojazd powinien posiadać według danych producenta. Jeśli uda się
    Panu wykazać, że zamek tam faktycznie był - to powinien zostać on
    zamontowany. Problem będzie jednak z nakłonieniem serwisu do wykonania tego
    bezpłatnie - w ramach naprawy bezgotówkowej. Jeśli już rozliczyli się z
    ubezpieczycielem to marne szanse na uruchomienie całej procedury dla bębenka
    zamka.

    Forum Prawników - bezpłatne porady prawne - www.advokat.com.pl