  • 11. Data: 2022-05-10 10:34:46
    Temat: Re: sprawa Ewy Tylman
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 May 2022 23:12:55 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zeznania policjantów, że zatrzymany im to powiedział są tylko dowodem na
    > to, ze im tak powiedział. Żaden z policjantów tego przecież nie widział.
    > Nawet, gdyby podejrzany przyznał się przed sadem, to nadal nie jest dowód.

    Jakby im tak powiedzial, to bym sie zastanowil.
    Problem w tym, ze zeznania policjantow ze im tak powiedzial,
    są dowodem jedynie na to, ze policjanci tak zeznali :-(

    > Po prostu nie wiadomo, jak tam było i dokąd nie znajdzie się jakiś dowód
    > - co z upływem czasu jest coraz mniej prawdopodobne - to i skazać się go
    > nie da.

    A tu czytasz - monitoring cos tam widzial, pozoranci w eksperymencie
    nie byli w stanie tak szybko zaciagnac ciała do wody, itp.

    Już zapomniałes, jak to z Papałą bylo - ilu tam sie pojawilo kolejnych
    oskarzonych, ktorych policja by chetnie na pare lat aresztowala ?

    J.

  • 12. Data: 2022-05-10 12:48:02
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F w news:1b81g5m460jrf.13wpixout4l2z$.dlg@40tude.net
    > https://www.onet.pl/informacje/onetpoznan/zapadl-wyr
    ok-w-sprawie-zabojstwa
    > -ewy-tylman/xlzh51j,79cfc278
    > juz trzeci wyrok w sprawie, znow uniewiniajacy.
    > Jak tak czytam, to mam mieszane uczucia.
    > Powiedział tym policjantom, ze zepchnął ze skarpy,
    > czy tylko oni tak mówią ?
    > Dlaczego mialby ja spychac ze skarpy, i dlaczego mialby od tego
    > przytomnosc stracic ... skarpa nie wyglada na stromą ani bardzo
    > wysoką.
    > J.

    to nie jest jak w deterministycznych ukladach fizycznych z sygnalem
    wchodzacym do bramki: wszedl, wyszedl z widocznym efektem, wiec w bramce
    *musialo* zdarzyc sie dokladnie to i to, bo rzadza w niej takie i takie
    prawa.
    szli - bylo widac
    weszli poza monitoring - nie widac ich.
    wyszedl sam - byl widoczny.
    A praw opisujacych to, co zdarzylo sie (smierc) w "bramce" (poza polem
    widzenia) - takich obiektywnych praw w tym przypadku nie ma. Mozna sie tylko
    domyslac i wowczas to jest proces poszlakowy. A one sa rozne. Wystarczy, ze
    moze byc pare (prawie) rownie prawdopodobnych wersji wydarzen w "bramce" -
    i juz skazanie nie powinno byc mozliwe. W tym sensie - istnieje byc moze
    morderstwo doskonale....

  • 13. Data: 2022-05-10 13:10:36
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > gdyby podejrzany przyznał się przed sadem, to nadal nie jest dowód.

    Przed sądem już tak:)
    cyt.
    Przyznanie się do winy to królowa dowodów (ew. uznanie powództwa to królowa dowodów).

  • 14. Data: 2022-05-10 16:16:27
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.05.2022 o 13:10, alojzy nieborak pisze:

    > Przed sądem już tak:)
    > cyt.
    > Przyznanie się do winy to królowa dowodów (ew. uznanie powództwa to królowa
    dowodów).

    W anglosaskim kryminale przyznanie się zawsze było najbardziej pożądane
    przez detektywa i kończyło sprawę.

    W polskim prawie - przynajmniej teoretycznie - jest trochę inaczej.

    MJ

  • 15. Data: 2022-05-10 18:52:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sens jest taki, że od oceny materiałów sprawy i czy na ich podstawie da
    > się przypisac winę czy tez nie, jest sąd.

    Nie do końca. Prokurator jest od tego żeby ocenić czy ma wystarczające
    dowody.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2022-05-11 00:26:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.05.2022 o 10:34, J.F pisze:
    > Już zapomniałes, jak to z Papałą bylo - ilu tam sie pojawilo kolejnych
    > oskarzonych, ktorych policja by chetnie na pare lat aresztowala ?

    Nigdy tej sprawy nie śledziłem.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2022-05-11 00:28:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.05.2022 o 16:16, Michał Jankowski pisze:
    > W polskim prawie - przynajmniej teoretycznie - jest trochę inaczej.

    "Trochę", to dość eufemistyczne określenie. Podejrzany może się
    przyznać, a potem powiedzieć, ze żartował :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2022-05-11 01:46:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-10, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie do końca. Prokurator jest od tego żeby ocenić czy ma wystarczające
    > dowody.

    Gdzie prokurator stara się przewidzieć, jak oceni to sąd, ale ostateczna decyzja i
    ocena tych materiałów nalezy do sądu. Sąd wcale nie musi zgadzać się z oceną stron i
    na tym chyba to wszystko polega? Czy też robisz tu żaluzję do ziobry i jego zapędów?
    :)

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2022-05-11 07:39:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Gdzie prokurator stara się przewidzieć, jak oceni to sąd, ale ostateczna decyzja i
    ocena tych materiałów nalezy do sądu.

    Odnoszę się do stwierdzenia roberta, że po prostu "nie wiadomo jak tam
    było dpoóki nie znajdzie się jakiś dowód"

    > Sąd wcale nie musi zgadzać się z oceną stron i na tym chyba to wszystko polega? Czy
    też robisz tu żaluzję do ziobry i jego zapędów?

    Tu akurat niewielką - to że był naciska na "rozwiązuwanie" spraw
    medialnych to praktyka jeszcze z czasów jak prokuratura miał wartośc
    dodatnią.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2022-05-11 07:40:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > "Trochę", to dość eufemistyczne określenie. Podejrzany może się
    > przyznać, a potem powiedzieć, ze żartował :-)

    Raczej, że twoi koledzy wymusi (znów eufemizm) na nim zeznania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!